ida Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Har planer om å kjøpe meg et skikkelig kamera, til en plass mellom ca. 10000-15000. Siden dette ikke er småpenger for meg, har jeg lite lyst å gjøre et bomkjøp, så lurte på om det var mulig å få tips... Ida. Lenke til kommentar
barkindog Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Gå for et Nikon-kamera. Jeg har et Nikon Coolpix 990 og det tar meget bra bilder. Er særdeles fornøyd ! Hadde et Canon Digital IXUS tidligere. Det var jeg ikke fornøyd med, for dårlig bildekvalitet. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Quote: Gå for et Nikon-kamera. Joda, Nikon er kjent for å være bra; både digitalt og analogt. Imidlertid er det andre bra merker også. Quote: Hadde et Canon Digital IXUS tidligere. Det var jeg ikke fornøyd med, for dårlig bildekvalitet. Det nye Ixus V skal ta betydelig bedre bilder enn gamle Ixus. Fordelen med Ixus er at det er så lite og lett å ta meg seg, så det blir gjerne til at man tar flere bilder enn med et større kamera - som man bare tar med seg når man planlegger å ta bilder. Som jeg skrev i en annen melding her, selger Databutikken.com et Olympus E-10 til litt over 13 000 kroner. Det fremstår som et meget spennende kjøp - om man kan leve med den fysiske størrelsen på kameraet. MLW Lenke til kommentar
Hemofec Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Hvis jeg skulle kjøpe meg digitalkamera mellom 13.000 0g 14.000kr ville jeg uten tvil kjøpt et SONY DSC F707, eller ventet til NIKON COOLPIX 5000 kommer. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Ja, dette er utvilsomt et av de mest spennende kameraene på markedet. Med en sterkere zoom og en billigere pris (13384) er dette definitivt et kamera man bør vurdere. Ser at Canon G2 nå selges til kr. 9288, hvis man ikke har sterkt behov for tele og 5 Mpix, kan man diskutere om det er verdt å betale mer enn 4000 kroner ekstra for dette. Er imidlertid ikke en selvfølge at G2 er verdt 2000 kroner mer enn Casio QV-4000 (7206), dette gir kanskje best billedkvalitet i forhold til pengene? Vennlig hilsen Martin Wirak Digitalkamera.no Lenke til kommentar
sofus Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Hei ida. Jeg er i akkurat samme sits som deg og har scannet markedet i snart 1 år nå. Jeg har det ikke travelt som du skjønner. En ting som jeg har merket meg er at "gamle" kameraer ikke synker så mye i pris. Jeg ser nemlig på muligheten for et glimrende kamera med noe eldre teknikk til en billig penge. Det finner jeg ikke. Riktignok går prisene noe ned, men kameraene dette ut av markedet før det når bunnen syns jeg. Derfor trur jeg du får mest for pengene med nytt kamera og akkurat å er det som nevnt tidligere Sony 707 og Nikon 5000 som er i kikkerten. Her trur jeg det er mye kameragøy selv om det koster mye penger. En annen ting jeg tar hensyn til er at jeg har Sony videokamera. Med sony stillbilde vil jeg kunne dele kabler, batteri og memory. Det vil telle noe for min del. Venter på Norsk test av Sonny 707. -gh Lenke til kommentar
ida Skrevet 26. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2001 Tusen takk for alle tips! Endte opp med å bestille et sony dsc-f707 til den nette sum av 750 dollar Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Det hørtes ikke dumt ut :wink: Antar at moms, frakt mv. vil gjøre det litt dyrere enn dette til slutt? Hvor kjøper du dette? Vennlig hilsen Martin Wirak Digitalkamera.no Lenke til kommentar
ida Skrevet 29. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2001 Får frakt, så det blir kun pluss moms, og litt ekstra pga money order. Men til slutt vil ikke prisen ligge på mer en rundt 8500 kroner. Kjøper det hos: [email protected] Philips Yewptan PO BOX 735 Swansea,MA 02777 USA Tror det var et par til på lager, så det er bare å slå til... Lenke til kommentar
magfa Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 har du web-adressen å? Lenke til kommentar
ida Skrevet 29. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2001 Tror ikke de har noen web-adresse. Fant e-mail-adressa på yahoo sine auksjonssider, de auksjonerer bort massevis av kamera. (kjøpte ikke mitt på auksjon..) Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Huff; skal, skal ikke... Hvordan vet du at denne fyren er til å stole på? Vennlig hilsen Martin Wirak Digitalkamera.no Lenke til kommentar
ida Skrevet 30. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2001 Nei, det er dette jeg går å tenker på hele tiden.. Men ser han har hatt mange auksjoner på yahoo, og regner med det hadde stått kommentarer på ham om han ikke hatt levert det han skulle levere... Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Når du kjøper fra USA, så tenk litt på service og om TV-utg. har PAL-systemet som brukes i Europa...... skarsk Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Quote: On 2001-10-21 21:26, Hemofec skrev:Hvis jeg skulle kjøpe meg digitalkamera mellom 13.000 0g 14.000kr ville jeg uten tvil kjøpt et SONY DSC F707, eller ventet til NIKON COOLPIX 5000 kommer. Jeg vurderte også Nikon Coolpix 5000, men slo det fra meg da jeg så at brennvidden på dette objektivet bare går til 85 mm, og der er lysstyrken så lav som 4.8. Hvis man har et kamera uten utskiftbar optikk, er det et stort minus at telen ikke er lenger enn 85 mm. Dessuten er lysstyrken altfor lav. Dette gjør at jeg uten tvil ville velge enten Sony DSC-F707 eller Olympus E-20. Disse har teler på henholdsvis 190 mm (Sony) og 140 mm (Olympus). Per Inge Østmoen Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Sitat fra siste innlegg. "Jeg vurderte også Nikon Coolpix 5000, men slo det fra meg da jeg så at brennvidden på dette objektivet bare går til 85 mm, og der er lysstyrken så lav som 4.8." Jeg går ut fra at du med lysstyrke mener blenderåpning. Blenderåpningen til Nikon CP5000 er 2.8 og er uavhengig av brennvidden. Til kameraet får du kjøpt både vidvinkel-, fisheye- og teleconverter, slik at det kan sammenlignes med et systemkamera. Blender 2.8 som største åpning er ikke imponerende, men det har ISO800 i lysfølsomhet, og det betyr litt! skarsk [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-03-03 08:56 ] Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Jeg har et sony dsc f707. Meget fornøyd med det:-) Kan ikke så mye om fotografering, så om noen kan skrive / gi noen tips om hvilken nettsteder det er verdt å ta en tur innom, så hadde det vært fint.. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Kan anbefale to steder i farta: http://www.digitalkamera.no og http://www.dinside.no Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Det beste nettstedet er http://www.dpreview.com. Du har også http://www.steves-digicams.com/diginews.html, http://www.imaging-resource.com/NEWS.HTM og http://www.dcresource.com . MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå