Gå til innhold

Reciver og projektor.

Gjest Slettet-jS6upa

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-jS6upa

Hei.

Skal koble om hele hjemmekinoen i stua, og tenkte jeg skulle kjøpe meg ny reciver. Krav til denne er at det må være minst 4 hdmi innganger (playstation, apple tv, tv dekoder og en løs hdmi kabel.), mye mulig det kommer en konsoll til i hus så om det er flere hdmi innganger er det ikke et minus :p

Har også greie høytalere som jeg kommer til å beholde. (5.1)

Noe av problemet mitt er at jeg kobler til med projektor, og jeg skal legge ca 15 meter med HDMI kabel. Den kabelen jeg brukte tidligere (10 meter billig kabel), mister stadig signalene på enkelte sendinger.

Trenger noen forslag til reciver og hdmi kabel som kan greie avstanden.

Har sett litt på denne, noen som har erfaringer med den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for Pioneers 922 eller den nye 923. Disse bør du finne til rundt 2500,- hvis du leter.

De gir utrolig mye mer for pengene.

Fra ca 5m og lengre på HDMI så er det anbefalt å legge penger i det, spesielt hvis det er vanskelig å bytte kabelen. Billige kabler gir ingen forskjell fra dyre i bilde kvalitet osv. Men bygg kvalitet er noe helt annet. Og det er meget ofte man hører at billige kabler ryker. Dette er pga dårlig kontakt og billige produksjonsmetoder.

Finn ett kjent merke. Supra, Monster osv.

Ett alternativ som kan være billigere er om du finner en HDMI extender over cat. Monoprice.com har billige slike, men frakten fra dem er litt dyr. Da kan du trekke 2 nettverkskabler og så bruke korte HDMI kabler som er lette å bytte hvis det skulle trengs.

Hvis du greier ventetiden så skal DX.com ha samme utstyret, og har graits frakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...