Snylter Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 En GPS e.l. som festes på vinduet eller på dashbordet er så mye bedre da eller..? Det er vel ikke lov å montere slikt så det tar sikt heller.. 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Noe mer info om Blackvue DR550? Må få handlet inn et når neste lønning kommer Veldig ofte nå i det siste at det kunne ha vært kjekt med et kamera som peker bakover også.. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 http://coretech.com.au/shop/categories/blackvue-dr550gw-two-channel/ Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Ahh, sorry - lasta bare ned det du linka til. Redigerer og legger til engelsk i denne posten når den er lastet ned Her er engelsk: DR500GW-HD_v1.008E(2013_0730)_Setup.zip Ser det er kommet ny koreansk software, så dukker vel enda en engelsk opp snart vil jeg tro. Derfor venter jeg litt å ser... Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hei! Noen anelse om Blackvue DR400G HD II er et godt alternativ? Har ikke hatt slikt kamera før, og usikker på om jeg gidder å gå for de dyreste modellene med en gang Evt. andre anbefalinger? (trenger ikke være blackvue, men de er snasne da ) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hei! Noen anelse om Blackvue DR400G HD II er et godt alternativ? Har ikke hatt slikt kamera før, og usikker på om jeg gidder å gå for de dyreste modellene med en gang Evt. andre anbefalinger? (trenger ikke være blackvue, men de er snasne da ) Jeg bruker for øyblikket DR400G HD II nå, absolutt et godt alternativ. Er vel ca. samme bildekvalitet som 500-serien, men er ikke wifi osv på den. Et klipp jeg tok i fjor. https://www.youtube.com/watch?v=EF56duIc_4c Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Vet du hvs de går for her i Norge nå? (hvis de selges) Får tak i Litauen til ca 12-1300,- (toll/frakt ikke no problem ) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Da har jeg mottatt mitt kamera (Mobius) og fått festet det i bilen. Festeløsningen er ikke helt ferdig enda da det gjenstår å koble kameraet på bilens strømnett. Men jeg fikk kjørt en tur, og testet kameraet under delvis vanskelige dagsforhold, med skarp sol og skitten frontrute. http://vimeo.com/71902288 1 Lenke til kommentar
lain Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Ser det største problemet er refleksjon ifra innsiden av bilen, men må si bildekvaliteten var bra, til å være så billig. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Da har jeg mottatt mitt kamera (Mobius) og fått festet det i bilen. Festeløsningen er ikke helt ferdig enda da det gjenstår å koble kameraet på bilens strømnett. Men jeg fikk kjørt en tur, og testet kameraet under delvis vanskelige dagsforhold, med skarp sol og skitten frontrute. Kan du få kamera nærmere ruta for å unngå så mye refleksjoner fra dashboardet? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Ser det største problemet er refleksjon ifra innsiden av bilen, men må si bildekvaliteten var bra, til å være så billig. Jeg vet, jeg er veldig fornøyd med bildekvaliteten! Filmet nettopp en kort kjøretur hjem, og kvaliteten er ikke så ille selv om det er bekmørkt ute. Video kommer snart. Kan du få kamera nærmere ruta for å unngå så mye refleksjoner fra dashboardet? Ikke med de festene jeg har nå (ett med lim og ett med sugekopp). Problemet med refleksjon kan nok forsvinne/bli mindre hvis jeg får kameraet nærmere ruta, men da må jeg lage en egen festeordning. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Mobius during night: http://youtube.com/watch?v=LL6bUdZLsjo Som dere ser er dette en vei helt uten gatelys, kun mine nær- og fjernlys. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 FullHD 30 fps bilkamera med looping, g-sensor og skjerm 185 kr. (0 frakt, 0 mva og 0 fortollingsgebyr) Er det så bra som det høres ut? I så fall, løp og kjøp en til hver side av bilen. Lenke til kommentar
lain Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Tipper kvaliteten er litt så som så, men hvorfor ikke, under 200 spenn, inkl skjerm. Jeg bestilte en av dem, også får man se, om ikke annet kan det være aktuelt å bruke bakover om jeg kjøper DR500 eller no i frontruten. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Neste bil skal utstyres med kamera forover+bakover+skjerm så jeg kan bruke det bakre kameraet som ryggekamera. Hest koblet opp mot en 5-7" skjerm som kjører android eller embedded Ubuntu. Lurer på hvor lett det er å sette opp en løsning selv. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Hest koblet opp mot en 5-7" skjerm som kjører android eller embedded Ubuntu. Hvordan kobler du skjermen til hesten? Spøk til sides, har du tenkt til å kjøpe en helt ny bil? I så fall tilbyr vel ganske mange produsenter ryggekamera som ekstrautstyr. Kjøper du en nyere bruktbil, så er det jo mulig at den har et slikt kamera. Det er jo gjerne litt mer elegant. I hvert fall på innsiden. På utsiden er det ikke alle løsninger som ser like fine ut. På bilen min ser ryggekameraet ut som en ryggesensor som har falt ut av bakfangeren. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Det er jo gjerne litt mer elegant. I hvert fall på innsiden. Mulig jeg er på jordet her nå, men er det ikke snakk om lagring for dokumentasjon hvis det skjer noe, det her er snakk om? - Et ryggekamera har vel ingen slik mulighet? (pr idag?) Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Hvordan kobler du skjermen til hesten? Spøk til sides, har du tenkt til å kjøpe en helt ny bil? I så fall tilbyr vel ganske mange produsenter ryggekamera som ekstrautstyr. Kjøper du en nyere bruktbil, så er det jo mulig at den har et slikt kamera. Det er jo gjerne litt mer elegant. I hvert fall på innsiden. På utsiden er det ikke alle løsninger som ser like fine ut. På bilen min ser ryggekameraet ut som en ryggesensor som har falt ut av bakfangeren. USB, vel! Universal Serial Bus, d'oh! Vil helst kombinere det med opptak, og vil helst kunne gjøre det slik jeg vil. Min ideelle bil har plass til en 5"-7" skjerm i midtkonsollen. Blir neppe en ny bil med mindre det blir en liten fise-elbil. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Får du brukt skjermen til andre ting også, slik at den automatisk (eller med et tastetrykk) skifter over til kameramodus når du rygger? Det høres upraktisk ut å ha en 7" skjerm i midtkonsollen som kun brukes når du rygger, men det hadde ikke vært dumt om den kan vise kart, DVD, el.l. ellers. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Nei, planen er jo at den skal være en multifunksjonsskjerm. Er vel dessverre vanskelig å integrere med noe særlig som er i bilen fra før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå