Merko Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 https://www.tek.no/artikler/gopro-har-lansert-et-360-graderskamera-som-klasker-til-med-5k-opplosning/381869 Kunne faktisk tenkt meg et 360 graders dashcam i bilen. Synd kvaliteten er fraværende enda på 360 graders film Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Noen som vet hva denne porten på ThinkWare F770 kameraet er til? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Kan det være micro hdmi (ut)? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Kan det være micro hdmi (ut)? Hmm ja det kan det godt være. er iallefall ikke micro usb. men er jo veldig lik micro hdmi.. Hullet er egentlig tettet igjen slik: Men når jeg fikk nytt kamera på garanti, så var dette åpent, så må kanskje teste om porten er aktiv da. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 UP sjefen: "Men om opptaket gir det riktige bildet av faktum kan det selvsagt alltid stilles spørsmål ved" Han kunne vært litt mer ydmyk, det hender jo politiet selv tar grundig feil. Politiet slipper straff etter Brusdalen-ulykke Hva har den saken med uttalelsen å gjøre? Man kan være enig eller uenig i uttalelsen, men den blir ikke mindre korrekt av at politiet har gjort en eller annen feil i en tilfeldig sak. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Det eneste som fremstår som ganske sikkert når politiet tar feil er at de slipper å stå for det, og at de ikke gjør noen innsats for å ordne opp etter seg. Det kommer helt an på hva slags feil det er snakk om. Det er urimelig å forvente at alt gjennomføres feilfritt. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 (endret) Noen som kan anbefale et dashcam til under 1500kr?Nei, men om du strekker deg LITt får du et VELDIG godt kamera her: http://www.japanphoto.no/dod-dashbordkamera-ls360w#.WPnSjfmLTuo Takk, levert fra USA på 3 dager Ble også under 1500kr inkl tull og toll. Da blir det å montere etterpå, og håper jeg finner noe bra veiledning for kabling i en Polo. Endret 26. april 2017 av Kakeshoma 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Billigere nå ja, men om det blir noe galt må du jo sende kameraet til USA... Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Noen som kan anbefale et dashcam til under 1500kr?Nei, men om du strekker deg LITt får du et VELDIG godt kamera her: http://www.japanphoto.no/dod-dashbordkamera-ls360w#.WPnSjfmLTuo Takk, levert fra USA på 3 dager Ble også under 1500kr inkl tull og toll. Da blir det å montere etterpå, og håper jeg finner noe bra veiledning for kabling i en Polo. Gode greier, jeg tror det skal mye til for at du ikke blir fornøyd med det kameraet Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) http://drm24.no/nyheter/politiet-den-19-ar-gamle-jenta-var-helt-uten-skyld-1742726 Tragisk hendelse, men: - Vi har en dashcam-video av hendelsen som viser at vedkommende begynner på en forbikjøring, og at den avdøde jenta er helt uskyldig. Det er et veldig tydelig årsaksforhold, sier lensmann Pål Sørensen i Røyken og Hurum til DRM24.no. Politiadvokat Cathrine Thiis Evensen ved politiet i Søndre Buskerud opplyser til DRM24 at mannen nå er siktet for uaktsomt drap. - Vi har avhørt et vitne og sett en film som tydelig viser det som skjedde. Politiet syntes kanskje ikke det er så dumt med dashcam likevel? Endret 27. april 2017 av Sjulimann 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Synes det er positivt med bilkamera. Jo flere som får, jo bedre blir sikkerheten blandt resten. Da alle blir klar over at de sannsynligvis blir filmet. Forsikkringselskapene burde gitt god rabatt på folk som har bilkamera, slik at flere følger etter. 3 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Finnes det noen gode trådløse kameraer ute der? Kjører rundt i flere biler både privat og jobb, og kunne gjerne ha hatt et trådløst kamera å forholdt meg til både mtp kostnader og det å slippe å ha en kabel hengende å dingle fra frontruta konstant. Trenger ikke 4k opptak i 120 fps og 12 timers batteritid. Det holder lenge med et par timer, ekstra batteri og en ladekabel til både bil og stikkontakt. En liten skamløs selvbump. Ingen som har noen tips på det her? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Gopro blir uaktuelt. Det er jo ikke et dashcam så både størrelse, festemetode og ikke minst måten de permanent lagrer filmer på gjør det til en mer upraktisk løsning. Da ordner jeg heller kamera med kabel. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Kan vel i prinsippet brukte et hvilket som helst dashcam med en batteripakke? Jeg har et DDPai M6 Plus. Relativt billig, men overraskende god bildekvalitet. Dessverre ikke positivt overrasket over app og software. Men det kan enkelt tas av og på med magnet. Jeg har lagt kabel skjult fra sigarettuttaket. (Dessverre på feil side, da jeg har tenkt p koble det direkte til sikring og må da trekke på nytt på andre side... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Gopro blir uaktuelt. Det er jo ikke et dashcam så både størrelse, festemetode og ikke minst måten de permanent lagrer filmer på gjør det til en mer upraktisk løsning. Da ordner jeg heller kamera med kabel. Uten at jeg har gjort noe særlig undersøkelser på det, så tror jeg ikke du vil finne dashcam med integrert batteri. Evt se om du får tak i et greit dashbord\vindusfeste til mobil, så bruke feks en android tlf med en form for "dashcam app" til opptak. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Hvor vanskelig er det å dra en kabel? Det har jeg gjort med både mikrofon og strøm i min bil. Klart, den er noen år gammel... Kanskje vanskeligere på en nyere bil? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Fikk satt inn kameraet i dag. Skal testes i morgen. Fikk lagt kabelen oppunder taket og ned mellom gummilisten og A pillar, men måtte jamme kabelen litt i toppen sånn at dekselset (A pillar) er buler litt ut. Er dette noen sikkerhetsrisiko mtp airbag? Bilde i spoiler Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Bare unngå å legg kabelen slik at den havner i veien for airbagen om den løses ut, så skal det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Hvor vanskelig er det å dra en kabel? Det har jeg gjort med både mikrofon og strøm i min bil. Klart, den er noen år gammel... Kanskje vanskeligere på en nyere bil? I mitt tilfelle er det snakk om bruk i flere biler da jeg kunne tenke meg å ha slikt til rådighet for bruk i arbeidsbiler og. Og da snakker vi fort 10 forskjellige kjøretøy dette skal brukes i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå