Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg erstattet min blackvue dr550gw for litt siden, den startet ikke i minusgrader. Byttet den med 2 stk DR650S-1CH. Den ene fungerte ikke skikkelig (måtte sende den tilbake, den hang seg opp midt under kjøreturen, og hadde bare film fra de første minuttene), så jeg fikk tilsendt ny. Mitt Inntrykk er at Blackvue er veldig bra, men at det er mange "mandagsmodeller" ute å går. Har du problemer, så send inn med en gang!

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Da har jeg endelig etter mye om og men fått sendt kameraet mitt til verksted for reparasjon.

Ble lettere bekymret når jeg oppdaget at jeg ikke hadde skrevet på hvilket land den skulle til. bare adressen.. så etterhvert på sporinga sto det:

Delivery Address

GE UB3 3NF HAYES MIDDLESEX
Georgia

Mens den egentlig skulle til England..

Men neida, posten er smartere enn som så.

The shipment has arrived in destination country

COVENTRY PARCELFORCE, United Kingdom

:D så nå får jeg bare krysse fingrene for at alt går som det skal.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Da fikk jeg kameraet tilbake fra verkstedet i England. De sendte meg nytt så det er jeg veldig fornøyd med! :)

Har ikke fått testet det enda, så regner meg jeg "installerer" det imorgen eller ila uken. Men var iallefall ny produksjonsdato på kameraet så ser helt strøkent ut.

Ellers kan jeg "offisielt" anbefale AudioSave  (som var selgeren på Ebay) . Ingen tegn til problemer når jeg trengte hjelp.

Gav meg tips til hva som kunne være årsaken ol. Måtte betale for frakt ned til dem noe som er naturlig da de ikke gidder å legge ut for postens hinside utenlands frakt.

Frakt tilbake til meg tok de seg av.

Så tommel opp til de. :)

Edit: 10 dager service innkludert frakt begge veier og helg vil jeg påstå er en ypperlig kjapp en! :) spesielt når det er til England og ikke service innenlands.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Satt i kameraet mitt igår med hardwire kit som jeg hadde tidligere.

Men av en eller annen grunn fungerer det ikke slik det skal.

Kameraet starter ikke opp autoamtisk når jeg slår på tenningen.

Skrur jeg på kameraet manuelt, så starter det opp som normalt, men etter kanskje 15-20 sekunder går det automatisk over i park mode (selvom jeg kjører).

Mener bestemt på at det ble koblet ritkig, men kan jo selvfølgelig være feil at 2 av ledningene må byttes om på. Bare tiltak og demontere diverse deksler ol :p

Noen som har vært borti lignende? Er et ThinkWare F770. Må kanskje bare demontere litt så bytte om på ledningene så se..

Lenke til kommentar

Finnes det noen gode trådløse kameraer ute der?

Kjører rundt i flere biler både privat og jobb, og kunne gjerne ha hatt et trådløst kamera å forholdt meg til både mtp kostnader og det å slippe å ha en kabel hengende å dingle fra frontruta konstant.

Trenger ikke 4k opptak i 120 fps og 12 timers batteritid. Det holder lenge med et par timer, ekstra batteri og en ladekabel til både bil og stikkontakt.

Lenke til kommentar

Latterlig. Blir som om politiet skulle sagt at "Vi anbefaler ikke butikker og forretninger å ha overvåkingskamera, da det er politiets oppgave å finne ut hva som har skjedd". 

Kameraene vil jo bare hjelpe politiet. Selvfølgelig er det ikke alltid opptakene viser hele hendelsesforløpet, men jeg klarer ikke å se noe negativt med å ha ting på film. 

At noen skulle finne på å bruke dashbordkamera til å henge ut andre for stå for deres egen regning. Det kan man gjøre med et hvilket som helst kamera, og er heller ikke lov. 

Argumentet med at "man kan bli fristet til å fikle med kameraet og miste fokus" er gammelt og utdatert. Skikkelige dedikerte dashbordkameraer krever ikke fikling, og skal bare virke. Det viser hvor lite de vet om det de prater om. Talspersonen i NAF er like ille, Jan Ivar Engebretsen. De kjører sikkert som idioter selv og er redd for å bli filmet.

Endret av Sjulimann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I tillegg fra den aftenpostartikkelen:

"Det er viktig å huske på at denne typen opptak kun gir et redigert bilde av en virkelighet som kan ha vært annerledes før opptaket. Det kan hende føreren selv kjørte som en villmann før han dokumenterte andres oppførsel, sier Skåra."

Så folk starter opptaket mens de kjører? Herregud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...