deaktivert443556 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Jeg har en reflekterende matte som jeg legger på frontruten når bilen står i solen (bilde). Første gang jeg brukte denne så la jeg den på innsiden av ruten og rundt kameraet. Dette ble i praksis som å ha en parabol bak kameraet, så hele driten smeltet på tross av at det ikke var en spesielt varm dag. Det fungerer ennå, men det ser ut som om kameraet fokuserer på noe som er ca 1 cm unna. Resten er altså bare grøt. Men nå har jeg endelig funnet noe som ser ut som en verdig arvtager. Kameraet i videoen under utfyller alle mine viktigste kriterier, og jeg slipper også å betale for fordyrende funksjonalitet og programvare som jeg ikke bryr meg om. Totalt havner jeg på rundt kr 480 + mva og fortollingsgebyr (kanskje). http://www.youtube.com/watch?v=7wmIyD1fM4M Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 http://coretech.com.au/news/blackvue-dr550gw-two-channel/ Lenke til kommentar
lain Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 http://coretech.com....gw-two-channel/ Nå begynner det å ligne noe. Litt lite info på den der per nå kanskje, men ser jo ut til at det er håp om mulighet for kamera i front og bak, uten behov for masse kabler og ekstra bokser. Selv om den kanskje ikke tar opp i full hd bakover, kan det nok være interessant for mange, om kvaliteten er bra nok, og løsningen blir sømløs nok. Spesielt med 10min continuous opptak ville vært interessant for min egen del. Med muligheten for å lagre de 10minuttene ved behov eller no. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 (endret) Nå begynner det å ligne noe. Litt lite info på den der per nå kanskje, men ser jo ut til at det er håp om mulighet for kamera i front og bak, uten behov for masse kabler og ekstra bokser. Selv om den kanskje ikke tar opp i full hd bakover, kan det nok være interessant for mange, om kvaliteten er bra nok, og løsningen blir sømløs nok. Spesielt med 10min continuous opptak ville vært interessant for min egen del. Med muligheten for å lagre de 10minuttene ved behov eller no. Tror jaggu jeg skal gå for den selv. Ser frem til en review av den. Håper den kommer ut i salg snart. Forøvrig noen filmklipp med 550GW.. Ser absolutt bra ut. Endret 11. juli 2013 av Merko. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Bump, hvor la du pappirbiten? sliter noe med de samme problemene, dog bare i høy fart. Jeg satte papirbiten i klemm mellom festet på sugekoppen og armen på selve holderen. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Jeg satte papirbiten i klemm mellom festet på sugekoppen og armen på selve holderen. Her? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 Tror jaggu jeg skal gå for den selv. Ser frem til en review av den. Håper den kommer ut i salg snart. Forøvrig noen filmklipp med 550GW.. Ser absolutt bra ut. Søkte litt rundt, og fant flere som mener 550GW (og alle BlackVue-kameraene) er for dårlige: http://forum.dashcamtalk.com/viewtopic.php?f=6&t=1599 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg har kjørt mye med BW500. Som leketøy er det gøy, men det er vel bare 1 promille sjans for å klare å plukke ut et skiltnummer om man kommer ut for noe. Det største problemet, og dette gjelder vel de fleste dashcams, er at det er alt for vidvinklet. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 De burde ha ha 3 normalvinklede linser i stedet Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 De burde ha ha 3 normalvinklede linser i stedet Burde være valgbar brennvidde. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Man må nesten ha vidvinkel for å få med seg det man trenger, kanskje quad hd oppløsning ville løst skiltnr problemene. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Quad HD vil bare fungere dersom optikken henger med. Antagelig er det bedre og rimeligere å sy sammen bildet fra 4 stk HD-kameraer til en quad-HD fil, enn å utvikle et dyrere kamera med større bildebrikke og god optikk. Jeg er altså tilhenger av løsningen med flere kameraer med mer normale synsvinkler. Endret 17. juli 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Søkte litt rundt, og fant flere som mener 550GW (og alle BlackVue-kameraene) er for dårlige: http://forum.dashcam....php?f=6&t=1599 Vel, har brukt Blackvue DR400GW HD II i ca 1 år.. må si meg fornøyd med det kameraet.. Tror ikke 550GW skal være noe dårligere hvertfall Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 men det er vel bare 1 promille sjans for å klare å plukke ut et skiltnummer om man kommer ut for noe Og skulle man komme ut for noe så er det kanskje bare 1 prosent sjanse for at man i det hele tatt trenger skiltnummeret. Det vil jo kun være nyttig i tilfeller hvor den andre føreren stikker av, og hvor ofte skjer det? Skulle man være så uheldig, så har man kanskje også muligheten (hvis man klarer å beholde fatningen) til å se skiltet med egne øyne og lese det høyt slik at kameraet tar opp lyden. Dashkamera er i mine øyne først og fremst nyttig til å avgjøre skylden der hvor det skulle være uenighet om dette. F.eks at det var han som brøt vikeplikten, eller at det var han som stoppet midt på motorveien og rygget inn i meg." 1 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Og skulle man komme ut for noe så er det kanskje bare 1 prosent sjanse for at man i det hele tatt trenger skiltnummeret. Det vil jo kun være nyttig i tilfeller hvor den andre føreren stikker av, og hvor ofte skjer det? Skulle man være så uheldig, så har man kanskje også muligheten (hvis man klarer å beholde fatningen) til å se skiltet med egne øyne og lese det høyt slik at kameraet tar opp lyden. Dashkamera er i mine øyne først og fremst nyttig til å avgjøre skylden der hvor det skulle være uenighet om dette. F.eks at det var han som brøt vikeplikten, eller at det var han som stoppet midt på motorveien og rygget inn i meg." Problemet er vel strengt tatt at denne typen bevis blir vanskeligere og vanskeligere å bruke fordi det ikke nødvendigvis er anerkjent som brukbart bevismateriale for politiet. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Er dog ikke politiet som sørger for behandling av forsikringssaken 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Fri bevisførsel er hovedregelen i norske rettssaker, og firsikringsselskapet har ihvertfall ingen skrupler. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 (endret) Bra tilbud på BlackVue 500 i dag: http://www.prisguide...-dr500gw-173906 (Edit: Nå står det (som det mange ganger gjør), 2 forskjellige priser på prisguide og butikkens sider... Endret 23. juli 2013 av nor50 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 Har bestemt meg for å vente på BlackVue 550. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå