Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg mottatt F770 2CH med hardwire kit fra Bilkomponenter.no og er klar til å installere når nye privatbilen kommer om (forhåpentligvis) noen dager.

Koblet det opp inne på en 12V trafo og er veldig imponert over kvaliteten og mobilappen. Streamer klippene 90% raskere enn BlackVue...

Jeg gikk på en smell og bestilte meg enda et F770 (kun front) fra clove.co.uk, kun 1900,- NOK med hardwire kit. Blir vel ca. 2500,- med moms og fortollingsgebyr. Også CPL til ca. 340,- da. Har planer om å putte dette i arbeidsbilen med DR500GW-HD bakover, da kvaliteten på dette har begynt å bli litt grøtete den siste tiden  :p

Deilig å fornye seg litt :)

Dubious, den 02 Okt 2016 - 11:46, sa:
Visste ikke at sånt gikk an, men takk for tipset
Skal se på saken og få montert i løpet av måneden :p

Jeg har planer om å lage en "worklog" av min installasjon, hvor jeg går igjennom hvordan man kobler dette sammen. Kommer i løpet av oktober mest sannsynlig. Så da kan du bruke den hvis du behøver. Blir da for Thinkware men det er de samme 3 kablene man kobler til på Power Magic Pro  :)

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Montert 770 i dag. Der den passet best, ble det utrolig trangt/vanskelig å få ut minnekortet. Er det mulig å bore et hull i minnekortet for å dra en tråd igjennom så jeg kan få dratt kortet ut? Evt lime noe på kortet som jeg kan få tak i.

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Ville nok satset på å lime noe i enden ja. Minnekort består av et kretskort så å bore der, da går det skeis.

Ja er klar over det, men vet ikke om det er "heldekkende"...

Er muligens noe helt på slutten der hvor det er en litt tykkere kant.. men du må jo ha et ekstremt tynt bår for at det skal fungere.

Skal du ta ut minnekortet så ofte da? :p F770 kameraet er jo festet på et annet feste som er festet til vinduet. er det ikke da enklere å bare ta av kameraet fra festet? Du skyver jo bare kameraet til en av sidene for at det skal løsne.

Mye enklere imo :p

Lenke til kommentar

Skal bruke det til å dokumentere tilstand/hendelser på kommunale veger. Jobber som oppsynsmann og har behov for dokumentasjon med video i enkelte situasjoner. Video seier mer en et stillbilde enkelte ganger. 

Det er vel også slik at du får det du betaler for, men om du kjøper det dyreste så er det no mannen som bruker det som avgjør om det er vellykket.

Er det andre som har brukt det til det same. Vegvesen, Mesta o.l.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare erfaring med Blackvue`en min. Der kan det ofte være kronglete å finne frem riktig klipp, spesielt siden jeg kun laster ned klipp fra kamera via wifi over til telefonen, men så lenge jeg vet ca tidspunkt hendelsen skjedde så går det stort sett lett. 

Men om du ofte fanger opp hendelser du må ta vare på, så finnes det vel kameraer som har en knapp du kan trykke på for å "merke" filen på minnekortet, slik at man lettere finner frem til det senere. En slik funksjon burde Blackvue hatt...

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare erfaring med Blackvue`en min. Der kan det ofte være kronglete å finne frem riktig klipp, spesielt siden jeg kun laster ned klipp fra kamera via wifi over til telefonen, men så lenge jeg vet ca tidspunkt hendelsen skjedde så går det stort sett lett. 

Men om du ofte fanger opp hendelser du må ta vare på, så finnes det vel kameraer som har en knapp du kan trykke på for å "merke" filen på minnekortet, slik at man lettere finner frem til det senere. En slik funksjon burde Blackvue hatt...

Bare gi et knipps på kamera når det skjer noe så er klippet merket...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...