XmasB Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Takk for tips! Får lese meg litt opp på de modellene dere linker til her, så får vi se! Har sett litt på den DDpai M6+ som er nevnt her i tråden også, og den havner i samme prisklasse og har fått gode tilbakemeldinger. Jeg gikk for M6+ og er så langt veldig fornøyd. Appen kunne vært bedre (mye bedre), men det fungerer. Har null erfaring med andre kamera men synes den fungerer bra. Nå vurderer jeg å kjøpe en Powermagic for å kunne ta timelapse når bilen er parkert. Har selvfølgelig trukket kabelen på feil side ifht til sikringen... Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Takk for tips! Får lese meg litt opp på de modellene dere linker til her, så får vi se! Har sett litt på den DDpai M6+ som er nevnt her i tråden også, og den havner i samme prisklasse og har fått gode tilbakemeldinger. Min test av billigkamera vs DOD LS360W Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Testet overføring fra dashcam til mobil?Nå har jeg omsider fått installert "MX Player" appen, slik at jeg kan streame filmklipp direkte fra kameraet. Fungerer ypperlig. Starter med en gang ol Så det fungerte veldig bra! Filene tar rundt 80MB, så tar en liten stund om jeg skal laste ned filmklippet manuelt. Ser på dashcamtalk forumet at folk har testet med 200GB minnekort i Thinkware F770, så blir nok til at jeg prøver på det selv om jeg finner et som det er grei pris på Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Må se å få kjøpt meg dette. Er drittlei BlackVue som i hytt og pine forteller meg at den starter innspilling... :-( Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Regner med du mener Thinkware kameraet. Ellers er DOD LS360W nå på tilbud til 1250 hos: http://teknikkbutikken.no Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Er drittlei BlackVue som i hytt og pine forteller meg at den starter innspilling... :-( Selv når det er slått av i innstillingene? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 (endret) Går og venter på splitter ny bil om dagen og noe av det første jeg skal gjøre er selvfølgelig å installere dashcam. Har for tiden BlackVue DR550GW-2CH men det skal jeg la følge med min nåværende bil da jeg selger den, derfor skal jeg kjøpe et nytt. Er det fortsatt BlackVue som er kongen av haugen? Har sett på det nyeste DR650GW-2CH, det virker å være minst synlig i ruta av de jeg har funnet som er aktuelle nå om dagen. Noen som har tips? Krav: 1. Må ha kamera for bakrute som er i sync 2. Minst 1080p 3. God bildekvalitet (åpenbart) 4. Trenger ikke være superb kvalitet i mørke da jeg kjører veldig lite i mørke, men nå kommer jo vinteren og da er det jo litt mørkere på dagen også. 5. Må støtte minst 32GB minnekort, helst mer. 6. Diskre utseende 7. Må ha parkeringsmodus 8. Har en ekstra Power Magic Pro liggende så det trenger ikke følge med noe ekstra utstyr som dette. 9. App er en fordel men ikke et krav 10. GPS (for fartsvisning) er en fordel men ikke et krav Endret 12. september 2016 av TMB Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 snipDu har ikke nevnt noe budsjett, men jeg ville nok ha vurdert ThinkWare. Oppgraderte selv fra BlackVue DR5502CH til ThinkWare F770. Det har FullHD både bak og forran. Innebygd "power magic" i softwaren. Støtter 64GB minnekort, men på dashcamtalk har folk nevnt at de bruker både 128 og 200GB minnekort, uten at jeg selv har testet dette. Ellers dekker det alle kravene dine så vidt jeg kan se. Det er riktignok litt større fysisk enn Blackvue, men stikker absolutt ikke ut som en "klump" hverken fra innsiden eller utsiden av bilen. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 140 graders vidvinkel gir kanskje litt bedre sjanse for å få med bil-nummerskilt? (enn 150 grader som BV har) Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Er drittlei BlackVue som i hytt og pine forteller meg at den starter innspilling... :-( Selv når det er slått av i innstillingene? Kameraet restarter i hytt og pine. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Kameraet restarter i hytt og pine. Ahhh, høres ikke bra ut. (bare du er sikker på at du ikke har noe krøll i strømtilførselen) Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Jeg har lenge vurdert å ha Thinkware 770 framme og BlackVue bak. Ikke så ofte jeg sparer på ting fra kamera bak, så greit nok å bare ta det via WiFi. Har lang bil, og regner og med at det er kabelforbindelse mellom fram og bak-kamera på Thinkware 770? Hadde vært lettvint og problemfritt i tilfelle å slippe det. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Kameraet restarter i hytt og pine. Ahhh, høres ikke bra ut. (bare du er sikker på at du ikke har noe krøll i strømtilførselen) Jeg byttet fra BV 500 til 550 (eller var det fra 550 til 600 kanskje...). Uansett, jeg bare beholdt feste og kabel i ruta. Det jeg KAN tenke kan værer et problem, er om strømpluggen var litt kortere på den gamle strømkabelen enn den som fulgte med den nyeste. Det er så vanskelig å få liv i kamera igjen etter jeg har hatt det ute av festet og oppdatert eller whatever. Når jeg da setter det inn i festet og kopler til strømmen vil det ikke starte. Tar jeg det ut av festet og kopler til kabelen, starter det. Det virker på en måte som om jeg må trykke pluggen HARDT inn i bunnen for å få strøm. Men så når det er gjort, da starter det automatisk frem til det tas ut igjen. Så henger ikke riktig på greip dette. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 (endret) snipDu har ikke nevnt noe budsjett, men jeg ville nok ha vurdert ThinkWare. Oppgraderte selv fra BlackVue DR5502CH til ThinkWare F770. Det har FullHD både bak og forran. Innebygd "power magic" i softwaren. Støtter 64GB minnekort, men på dashcamtalk har folk nevnt at de bruker både 128 og 200GB minnekort, uten at jeg selv har testet dette. Ellers dekker det alle kravene dine så vidt jeg kan se. Det er riktignok litt større fysisk enn Blackvue, men stikker absolutt ikke ut som en "klump" hverken fra innsiden eller utsiden av bilen. Det er innenfor mitt budsjett og ser meget bra ut Ser billigste med toll og moms blir 3600,- fra eBay med "hardwiring kit", men de har den til 3700,- på Bilkomponenter.no. Må denne da bestilles ved siden av fra eBay om man kjøper fra Norge? Kan evt. sende en melding til butikken og spørre. Har sett noen videoer på YouTube nå og kvaliteten virker litt dårligere og mer grøtete på dette enn på mitt nåværende 550, men det er kanskje bare YouTube sin skyld? Ser det har "timelapse"-modus for parkering, men kan man ha vanlig parkeringsmodus om man vil det? Endret 13. september 2016 av TMB Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Hardwiring kit fulgte med som standard der hvor jeg kjøpte (ebay), men ikke alle steder den følger med så greit at man spør selger før kjøp. Om jeg får tid i denne uken så kan jeg sette opp Blackvue 550 vedsiden av så ta opptakk på samme vei\samtidig for kvalitetsforskjeller. Har vanlig parkeringsmodus også (Dvs vanlig opptak ved bevegelse\sensor utløsning) 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Det hadde vært supert, takk Tror det blir ThinkWare F770 på meg assa, ble frista nå Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 (endret) Slo til og bestilte jeg, fra Bilkomponenter.no. De hadde kabel for fastkobling også så tok med det. Fant en rabattkode på et elbilforum som ga 200,- i rabatt så havnet på 3800,- mot ca. 3600,- på eBay. Tenker det er greit å ha norsk reklamasjonsrett for 200 kr selv om jeg tidligere har kjøpt BlackVue på eBay fra Korea to ganger Kommer tilbake med bilder fra installasjon bare jeg får bilen Endret 13. september 2016 av TMB Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Jepp. Greit nok med norsk reklamasjon når det er ca samme beløp du må ut med uansett. Pakker du det opp forsiktig, så skal du ikke se bort ifra at du kan bruek angreretten om det ikke skulle falle helt i smak Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 (endret) Slo til og bestilte jeg, fra Bilkomponenter.no. De hadde kabel for fastkobling også så tok med det. Fant en rabattkode på et elbilforum som ga 200,- i rabatt så havnet på 3800,- mot ca. 3600,- på eBay. Tenker det er greit å ha norsk reklamasjonsrett for 200 kr selv om jeg tidligere har kjøpt BlackVue på eBay fra Korea to ganger Kommer tilbake med bilder fra installasjon bare jeg får bilen http://dashbordkamera.no/thinkware-f750-bundle Edit: Snakk om surr. Nå blandet jeg 750 og 770.... :-( Skrev bare Thinkware på Prisjakt... Endret 13. september 2016 av nor50 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Om jeg får tid i denne uken så kan jeg sette opp Blackvue 550 vedsiden av så ta opptakk på samme vei\samtidig for kvalitetsforskjeller. Har vanlig parkeringsmodus også (Dvs vanlig opptak ved bevegelse\sensor utløsning) Gleder meg til å høre resultatet av den testen. Hvordan er følsomheten på p-mode? Fungerer det like "bra" som hos Blackvue? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå