nor50 Skrevet 2. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2016 (endret) Noen som har testet dette? http://dashbordkamera.no/dashbordkamera/thinkware-f750-dashbordkamera https://www.facebook.com/thinkwaredashcam/?fref=ts http://www.thinkware.com/ Endret 2. juli 2016 av nor50 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2016 (endret) Vurderer og bytte ut min Blackvue DR550 GW 2CH med Thinkware F750. Fremdeles ingen som har noe tilbakemelding om dette kameraet? Virker som det har et par kjekke funksjoner, samtidig som det er litt 'gammelt', så spørsmålet om jeg bør vente litt til en evt ny model kommer med enda kulere funksjoner? Edit: Ser ut som det blir et Thinkware 770 på meg. Endret 21. juli 2016 av Merko. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2016 Hmmm, har det ikke vært for at jeg gjerne vil ha 2 kameraer på samme 'enhet', så tror jeg jeg ville gått for dod ls470w+ Perfekt for meg, for er alt for slapp med å følge med fartskilt(om det er en funksjon som virker godt praksis vet jeg dog ikke), vil også fjerne gjenskinn mest mulig og godt kamera i mørket - som vi har endel av i Norge. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2016 Virker så klumpete. LCD skjerm er ikke noe jeg ønsker heller. vil ha den så diskre som mulig, bak speilet i frontruta har jo GPS i tillegg, så fartsgrenser har jeg grei kontroll på. Det som er kjekt med Thinkerware er at det slår seg av om batterispenningen blir for lav. så da slipper man ting som BlackMagic powerboks sak. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2016 Jo, gps ja, det har man jo, men man vet ikke hvilken fartsgrense man skal ha, hvis man har vært litt sløv. Jevnt over er f.eks tomtom ganske bra på det, men den bommer for mye likevel. Bruker uansett ikke parkerings-funksjonen iom det er alt for mye trafikk foran bilen, der jeg parkerer til vanlig. Vil ikke at batteri skal ligge på lavt hele tiden pga ett kamera Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2016 Slike kameraer kan stå på i dager før bilbatteriet for lav spenning. Så fort du kjører igjen så blir det fort oppladet. har man en ordentlig gps så står det fartsgrensen der Ellers så følger jeg med på veien, så fartsgrenser er stort sett ikke noe problem for min del. Ellers må jeg jo ha kamera bakover også ,det følger vel ikke med på ls470w+ så vidt meg bekjent? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2016 Det viser både fart man har (gps) og fart som er satt på vei - altså skiltgjenkjenning. (men som sagt vet jeg ikke hvor godt dette fungerer i praksis) Ja, som jeg sa - jeg kunne valgt det hvis det hadde hatt 2 kamera, for jeg vil også ha bakover. Det er bestilt til bobil, men den kjøres ikke for ofte - men får uansett prøvd det der og se om det holder mål. Der er også sladrespeil stort og egentlig bortkastet iom man kun ser inn i bil med det. Så blir nok til at det fjernes og så blir det et slikt kamera med skjerm som viser retning, gjeldende fart og fartsgrense - langt mer nyttig. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2016 Faderen bobil har sladrespeil men ikke vindi bak... Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 23. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2016 Synes siste test av Techmoan av DDpai M6+ så veldig interessant ut. Ligger på ebay til rett under 100 EUR. Dere som har litt erfaring med slikt, hva tror dere? Bestilte meg denne og installerte i går. Førsteinntrykk er ganske godt, men så har jeg heller ingenting å sammenligne med. Heller ingen tidligere erfaring med dashcams. Videokvaliteten er som i testen til Techmoan, så den er jeg godt fornøyd med. Så kommer spørsmålet mitt. Kameraet har støtte for en parking modus, slik at den går over i timelapse etter cirka 5 min om bilen står i ro. Per nå har jeg koblet kamerat til sigarettkontakten, så kameraet skrur seg av når jeg skrur av motoren. Vil det fungere å bruke en vanlig usb-batteripakke i mellom eller er dette en dårlig løsning? Bilen brukes generelt lite, så jeg er usikker på om det er smart evt koble meg rett på konstant strøm fra den. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2016 Bilen brukes generelt lite, så jeg er usikker på om det er smart evt koble meg rett på konstant strøm fra den. På mitt nåværende oppsett, så har jeg kameraet koblet direkte til batteriet, slik at det kan få strøm heletiden. Jeg har en knapp under\vedsiden av rattet hvor jeg kan slå av\på strømmen, slik at om jeg feks er borte i et par dager, eller en lengre periode så slår jeg av, mens om jeg handler diverse ting, så kan det stå på. Det er iallefall en løsning Ellers kan man bruke noe PowerMagic eller noe sånt som kutter strømmen om spenningen på batteriet blir lav. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 26. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2016 Er det sånn at selv kameraer som leveres i par for framme og bak, gir dårligere billedkvalitet når begge kamera btukes enn om bare hovedkamera brukes? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2016 Er det sånn at selv kameraer som leveres i par for framme og bak, gir dårligere billedkvalitet når begge kamera btukes enn om bare hovedkamera brukes? Nei. Ikke på Blackvue\Thinkerware hvertfall. Så lenge man har raskt nok minnekort, så er det ingen problem. Mulig det er noen billigere "kina kopier" som har dual channel, hvor det blir dårlgiere bilde. Uansett, da bestiller jeg Thinkware F770 hvert øyeblikk. Så da blir det en "oppgradering" fra mitt Blackvue DR550-GW 2CH. Fordelen med dette Thinkerware F770: Minnekort opp til 128GB (kjekt når det er 2 kameraer, spiser fort opp plass) intern lagring, slik at om minnekortet av en eller annen grunn bugger seg, så er det lite intern lagring som kan redde dagen Batteri volt måler innebygd, slik at det kan slå seg av om volten på bilbatteriet når X volt Timelapsfunksjon som gjør at den tar opptak i 1 bilde per sekund i park modus (om du ønsker dette) "Super night vision", som gjør det veldig bra i mørket (fungerer kun når man er parkert) Full HD både bak og forran .. + et par andre ting som jeg egentlig har glemt nå, så sikkert ikke viktig En av ulempene er at det er litt større fysisk enn Blackvue DR550, så litt mer klumpetete, men alt i alt tror jeg det blir bra. En betydelig forbedring på F770 kontra F750 (forige model), når det kommer til fysisk størrelse. Noen av grunnene til at jeg bytter ut mitt BlackVue 550 er at jeg desverre ikke kan stole på det lenger. Alt for ofte sier kameraet "please check the SD card" eller noe slikt. Hadde samme problem på Blackvue 450 kameraet. prøvd med en god del forskjellige SD kort, uten at det har blitt noen permanent fiks. Kan slå av\på kameraet så kan det fungere i noen turer, eller så kan det komme tilbake etter typ 3min. så litt irriterende. Klar for noe nytt hvertfall! 1 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 26. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2016 (endret) Har og kikket på 750 og 770, og i forbindelse med det jeg så noen påstå at det ikke var båndbredde til å få "full pupp" ut av 2 kamera. 770 hadde vel speed onscreen, men ikke 750? Her var de rimeligst sst jeg sjekket: http://www.advanced-incar.co.uk/products/dash-cams/thinkware-f770-front-rear/ http://www.thinkware.com/Products/Dashcam/f770 http://download2.inavi.com/dashcam/F770_0/manual/f770_0_manual_en_20160719.pdf Endret 27. juli 2016 av nor50 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 26. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2016 Her var det mulighet for 256 GB minnekort! http://boomcar.no/webshop.php#!/Lukas-LK-9700DUO-toppmodellen-med-dobbelt-kamera-foran-og-bak-og-LCD-16-+-8-GB-sd-kort-inkl/p/44514250/category=11402076 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2016 (endret) Montro om Thinkerware F770 støtter 256GB minnekort uoffisielt? Om 128GB fungerer, burde vel 256 også fungere mtp det er samme standard som brukes? Men ja, ser ut som du fant en billigere F770 enn jeg. Betalte vel rundt 3500kr (inkl frakt\mva) på ebay. Litt usikker på om F750 har speed på skjermen. I en review så sa de at det kun var i softwaren (på pc), men andre filmer jeg så igjen så det ut som de hadde speed på skjerm. Så mulig det er en nyere firmware som har gitt dette (eller om jeg kanskje blandet det med F770 klipp. For all del, mulig jeg tar feil når det kommer til båndbredde med 2 kameraer. 2 kameraer krever så klart mer cpu kraft i kameraene, men så vidt meg bekjent blir det ikke bedre bilde om man deaktiverer kameraet bak. Mulig det er en sperre i firmwaren som setter begrensninger på båndbredden. Husker det var\er en firmware til Blackvue Dr550 hvor de åpnet opp for mer båndbredde (uoffisiel\hacket firmware). Endret 27. juli 2016 av Merko. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 27. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2016 Tror 770 har og 750 ikke har hastighet på filmene. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2016 F750 er det bare sort felt (men man kan se hastighet i programvaren på PC) Litt usikker på hvorfor det ikke er valgfritt med sånt på F750, når den likevel tar opp informasjonen. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. august 2016 Rapporter Del Skrevet 2. august 2016 Bestilte meg denne og installerte i går. Hvilken selger kjøpte du av? Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 3. august 2016 Rapporter Del Skrevet 3. august 2016 Noen andre som sliter med at Blackvue`en ikke takler minusgrader? Den lyser bare grønt konstant når det er kaldt ute, så jeg må dra ut ledningen og kople den inn igjen når det er blitt varmt i kupeèn... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. august 2016 Rapporter Del Skrevet 4. august 2016 Noen andre som sliter med at Blackvue`en ikke takler minusgrader? Den lyser bare grønt konstant når det er kaldt ute, så jeg må dra ut ledningen og kople den inn igjen når det er blitt varmt i kupeèn... Hatt mye tull med Blackvue. hovdsaklig SD kort issues. Har lagd en egen av\på bryter til kameraet. Fikk mitt Thinkware F770 idag, så blir spennende. blir vel montert i helgen, da det er hardwiring på det. ikke vanlig 12v Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå