Leo_ Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 (endret) Etter å ha brukt et billigkamera flere år ble et DOD LS360W kjøpt inn. Jeg valgte 360 foran 460 fordi jeg ikke trenger GPS, som igjen gjør kameraet dyrere og tar mer plass. I går testa jeg disse to samtidig. Filmen er sydd sammen på Windows Movie Maker via tre forskjellige filformater, og etter opplasting til Youtube så er den endelige bildekvaliteten betydelig redusert, men man ser tydelig forskjellen på kameraene. Billigkameraet har feil dato-tag etter å ha vært strømtomt. Er du fornøyd etter noen måneder? Jepp, jeg er minst like fornøyd. Kameraet har vært dønn stabilt og gjort jobben sin som det skal nesten vær eneste dag, inkludert en ferietur i bil til Tyskland, med kjøring på Nürburgring Nordschleife. Film fra banen, kvaliteten er selvsagt litt redusert av youtube, det er også masse skinn i frontruta fra dashbordet, så stort verre enn dette tror jeg ikke det blir: Edit: Kameraet har også tålt alt av temperatur, virka helt uanfektet. iPhonen (4S) jeg kjørte Harry's Laptimer på (film, rundetider,split tider, kurve og strekkehastigheter og g-krefter) overoppheta og krasja gang på gang. Endret 3. september 2015 av Leo_ Lenke til kommentar
Runar Skrevet 4. september 2015 Forfatter Del Skrevet 4. september 2015 Litt feil tråd, men jeg prøver uansett... Har et Mobius kamera som IKKE tar opp video, dvs. kun "sort". Lyd og "loop" fungerer utmerket, men ikke bilde. Uansett hva jeg endrer av innstillingene - det hjelper ikke. Noen ideer? Google gir ørten-millioner treff... Evt. pek meg i riktig retning. Du kan vurdere å kjøpe ny linse (B eller C-modellen) og se om det virker? 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Takk Runar, det ble løst. Ny firmware ordnet alt. 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 (endret) La merke til i dag at mitt DR550GW-2CH ikke virker. Kameraet er helt dødt og gir ingen livstegn når strøm tilkobles/frakobles. Det som er rart er at bakkameraet lyser, noe som får meg til å tro at det kanskje har spenning alikevel, bare ikke nok. Det er koblet gjennom Power Magic Pro så tenkte å måle spenningen ut fra den i morgen, mulig den er ødelagt. Har et DR500GW-HD i firmabilen som er koblet uten Power Magic Pro, og det slås av på sikkert 10 ganger daglig i gjennomsnitt og det funker fortsatt, dette er også to år eldre enn det andre så har en mistanke om at selve kameraet egentlig er OK. Har en ekstra Power Magic Pro dersom den er blitt ødelagt. Noen som har vært borti det samme? Endret 7. september 2015 av TMB Lenke til kommentar
War Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Kommet noen med batterifrift ennu? Ser ikke for meg å dra kabler over hele den ellers ryddige bilen hehe plan b blir bare en liten gopro4 på 3x3cm og sette den på plass hver tur. Skal jo se på rare ting som skjer, ikke filme e6 minutt for minutt for nrk. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 TMB, er det det bakre som ikke fungerer? Firmware løser det. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 (endret) Nei, det fremre. Det er helt svart. Det bakre lyser som vanlig. Ganske sikker på jeg har nyeste firmware på det med mindre det har kommet en ny de siste månedene. Endret 7. september 2015 av TMB Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Noen som har tips til gode dashcams som ikke tar mye plass å ser nogenlunde ut?Ja, jeg har kjøpt et som jeg er rimelig fornøyd med nå, spesielt mhp hvordan det lot seg plassere i frontruten. Mobius var helt håpløst på grunn av at jeg har sånn stor "kladd" bak speilet med lys- og regnsensor som kom inn i synsfeltet på kameraet. Men med dette B40/A118C var det ikke noe problem. Endret 8. september 2015 av Misantropen Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Nei, det fremre. Det er helt svart. Det bakre lyser som vanlig. Ganske sikker på jeg har nyeste firmware på det med mindre det har kommet en ny de siste månedene. OK, det kom en fiks i forrige uke men den fixet det bakre. Håper du finner utav det. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Skulle feilsøke nå isted, men da fungerte det som det skulle igjen plutselig jaja.. Legger inn den nye firmwaren uansett jeg EDIT: Hvor ligger denne firmwaren? Finner den ikke på de offisielle nettsidene. Endret 9. september 2015 av TMB Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Noen tips til ett veldig enkelt å greit dashcam uten fancy funksjoner? kansje rundt tusenlappen? Skal kjøpe til fattern i julegave, og han har 0 teknisk innsikt.. Har selv ett dashcam fra ebay til 70kr, som fungerer greit men videokvaliteten når det er mørkt er ikke noe særlig, og lyden virker ikke.. Men til 70kr er det imponerende. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Jeg har en DR500GW-HD men de sluttet med å oppgradere firmware i fjor.... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Senere i vinter, er det noen som vil melde seg som frivillig og teste et lite kamerasystem jeg jobber med? Kameraet vil kjøre Windows, med diverse ekstrafunksjoner som skiltgjennkjenning ol. Dette er bare et lite prosjekt jeg selv jobber med, men alltid moro med input fra andre som kan teste det noen uker. Hadde vært moro og fått til et ordentlig godt kamera med god lagringskapasitet (128-512~GB). Gjerne kom med innspill på hva som hadde vært nyttig med et slikt kamera, da det finnes såpass mange der ute på markedet som egentlig dekker de fleste behov. Hadde vært moro med et "community made"-kamera fra oss her inne. 3 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Er åpen for det ihverfall:) Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Jeg er helt klart åpen for å teste noe slikt. Siden du får til automatisk skiltgjenkjenning får du vel også til automatisk søk på hva slags bil det er også? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Jeg kjører 40-50.000 km i året, mye kveld/natt. Har per i dag BlackVue 600 framme og DOD 460 bak. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Jeg har en DR500GW-HD men de sluttet med å oppgradere firmware i fjor.... Har det noe å si da? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Siden du får til automatisk skiltgjenkjenning får du vel også til automatisk søk på hva slags bil det er også? Jepp. Den vil enkelt kunne hente ned kjøretøys informasjonen fra statensvegvesnets nettsider ( http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger ). Det vil riktignok kreve at man har internet tilkobling via mobilt bredbånd, eller internet via tlf, men da dette kunn er små mengder tekst, bør det ikke være noe stort problem for de aller fleste. Det finnes jo tjenester man kan sende SMS med skiltnummer, så får man tilbake navn ol. Finnes denne informasjonen noen steder på nett? Uansett, moro at det er flere av dere som vil teste et test-system etterhvert. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Tjenesten for å få tilbake navn finnes ikke på nett nei. Det optimale hadde vært å få tilbake navn om man vil, og deretter kunne ringe opp eieren via mobilnummeret som automatisk ble søkt opp fra 1881 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Senere i vinter, er det noen som vil melde seg som frivillig og teste et lite kamerasystem jeg jobber med? Kameraet vil kjøre Windows, med diverse ekstrafunksjoner som skiltgjennkjenning ol. Dette er bare et lite prosjekt jeg selv jobber med, men alltid moro med input fra andre som kan teste det noen uker. Hadde vært moro og fått til et ordentlig godt kamera med god lagringskapasitet (128-512~GB). Gjerne kom med innspill på hva som hadde vært nyttig med et slikt kamera, da det finnes såpass mange der ute på markedet som egentlig dekker de fleste behov. Hadde vært moro med et "community made"-kamera fra oss her inne. Hva sånn ca. vil denne løsningen bestå av? PC/nettbrettbasert med eksterne kamera? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå