nor50 Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Jeg er så lang i overkroppen at jeg omtrent må bøye meg ned for å se ut av frontruta, så lite hjelp i det... Det lille jeg har sett av bildene fra 460'en nå, så tror jeg den ender i bakruta... Syns bildene var veldig kornete. Så omtrent ut som det gnistret litt i bildet. Endret 24. februar 2015 av nor50 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2015 Puster litt liv i denne tråden, har akkurat bestilt meg et DOD LS360W. Jeg har til nå brukt billigkamera og tjent noen småkroner på å selge klipp til avisa, men etter at det siste klippet ble for dårlig frister Sony-brikken. Et lite tips her er at etter det jeg ser så er Japan Photo faktisk den billigste leverandøren, i alle fall om man antar å få momskrav. Ellers, er det dukka opp noen nye high-end kamera jeg ikke har hørt om? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 26. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2015 Jeg har kjørt en del i både mørke og belyste veier med BlackVue 600 og DOD LS460W parallelt i kveld. Skal kjøre litt på lyse dagen på mandag. Er det noen som har utstyr og kunnskap til å legge filmene fra disse 2 side ved side for å sammenligne bildene, så si i fra... Første inntrykk etter å ha montert og prøvd DOD'en i kveld etter å hatt BlackVue ei stund: BV er veldig kompakt/liten i forhold til DOD (feste som gjør den store forskjellen). DOS tar mye av synet. Veldig greit med display ved oppsett på DOD. Irriterende at det ikke går an å skru displayet helt av (så langt jeg har funnet ut). Man kan velge mellom å se bildet som filmes, eller hastighet og kompassretning. Kompasset var vel helt på jordet og hastigheten var og veldig ujevn. Om jeg kjørte ganske jevn hastighet kunne det fort variere 4-5 km/t. Det er det jeg kommer på nå i farta. Nå har jeg kjøpt og såvidt fått testa DOD LS360W. Jeg gjort en endring i innstillingene som jeg trodde skulle deaktivere skjermen, og skjermen min slår seg av etter et par minutter. 360 er det samme kameraet som 460, bare uten GPS-klossen oppå. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 26. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2015 Etter å ha brukt et billigkamera flere år ble et DOD LS360W kjøpt inn. Jeg valgte 360 foran 460 fordi jeg ikke trenger GPS, som igjen gjør kameraet dyrere og tar mer plass. I går testa jeg disse to samtidig. Filmen er sydd sammen på Windows Movie Maker via tre forskjellige filformater, og etter opplasting til Youtube så er den endelige bildekvaliteten betydelig redusert, men man ser tydelig forskjellen på kameraene. Billigkameraet har feil dato-tag etter å ha vært strømtomt. 1 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 8. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2015 Noen som har noe info om dette? http://www.advance.no/item.aspx?id=5586325&utm_campaign=comp&utm_medium=cpc&utm_source=prisguide Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2015 Darn ... dr550 sier bare "check sd card" konstant. Har prøvd å formatere det, men samme feilmelding. Får håpe nytt kort hjelper Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 9. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2015 Har opplevd det samme, bytter kort og uken etter fungerer det helt normalt. Ikke kast det... Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 14. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2015 Hei. Fikk et DOD RX7W+ til jul, men sliter litt med batterikapasiteten. Kan sette det på lading i et par timer, feste det i bilen og batteriet er tømt på ca 10 min. Noen som har opplevd noe lignende eller har noe tips? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2015 Darn ... dr550 sier bare "check sd card" konstant. Har prøvd å formatere det, men samme feilmelding. Får håpe nytt kort hjelper Har selv slitt med det på både DR450 og DR550. Hjelper som regle om jeg skrur det av og på. Kan hjelpe noen dager om jeg formaterer kortet ol, men fremdeles et irriterende problem. Prøvd både med Sandisk og Samsung kort Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2015 Prøvd både med Sandisk og Samsung kort Skifta til Samsung, og enn så lenge virker det utmerket. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2015 Prøvd både med Sandisk og Samsung kort Skifta til Samsung, og enn så lenge virker det utmerket. Jepp, fungerte her også. en stund. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 28. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Noen som har sett litt på dette? 2CH Panorama X2. FullHD + FullHD ( 256Gb ). Sony Exmor CMOS. WDR. GPS. 24/7 Parking Mode Rec.https://forum.dashcamtalk.com/threads/2ch-panorama-x2-fullhd-fullhd-256gb-sony-exmor-cmos-wdr-gps-24-7-parking-mode-rec.6774/Amazonhttp://www.amazon.com/Panorama-Channel-DashCam-Recorder-1080P/dp/B00OPFCSD8Ebayhttp://www.ebay.com/itm/Panorama-X2-Dual-Channel-1080P-DashCam-DVR-Car-Recorder-2CH-PowerUCC-2-S-2S-G-/321558316606 Endret 28. mai 2015 av ray001 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2015 Det står at den har en sensor som heter Sony Exmor IMX322LQJ. Bare et problem, Sony har ingen offisiell info om en sensor som heter det. Enten er det en skrivefeil eller så er det rett og slett bevist villedende informasjon. Et annet sted står det at sensoren heter IMX122LQJ. Heller ikke den har Sony noe info om. Jeg regner med sensornavnet bare utnytter Sonys merkenavn og kvalitetsstempel, og i realiteten er bullshit selvskryt. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 28. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2015 Kanskje samme brikken som brukes i DOD LS360W og LS460W. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 28. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2015 Det står at den har en sensor som heter Sony Exmor IMX322LQJ. Bare et problem, Sony har ingen offisiell info om en sensor som heter det. Enten er det en skrivefeil eller så er det rett og slett bevist villedende informasjon. Et annet sted står det at sensoren heter IMX122LQJ. Heller ikke den har Sony noe info om. Jeg regner med sensornavnet bare utnytter Sonys merkenavn og kvalitetsstempel, og i realiteten er bullshit selvskryt. Hmmm, du sier noe der. Har ikke lest hele tråden her https://forum.dashcamtalk.com/threads/2ch-panorama-x2-fullhd-fullhd-256gb-sony-exmor-cmos-wdr-gps-24-7-parking-mode-rec.6774/ Men her står det noe om Sony sine(når jeg googlet "Sony Exmor IMX322LQJ") http://www.sony.net/Products/SC-HP/new_pro/september_2013/imx222_236_238lqj_e.html Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2015 Jeg fikk også det treffet, sannsynligvis på grunn av "Sony Exmor IMX LQJ" og ikke tallene. Det står om 222, 236 og 238, men ikke 322. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 4. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2015 Tråden begynner å bli veldig lang og uoversiktlig, men jeg kunne tenkt meg å vite mer om hvilke fester dere bruker. Da både kamera og mobilfester for bruk til filming. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 6. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2015 Ørlite off-topic men allikevel relatert! Hva bruker dere av software for redigering av filmene? Jeg vet om iMovie osv. men jeg tenker spesielt for "dash-cam-filmer" hvor man gjerne vil se 15 minutters kjøring på kortere tid. Har nettopp kjørt Lysebotn og vil gjerne forkorte den turen. Hvor "raskt" kan man kjøre video og allikevel beholde en viss gjenkjennelse av naturen? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2015 Tråden begynner å bli veldig lang og uoversiktlig, men jeg kunne tenkt meg å vite mer om hvilke fester dere bruker. Da både kamera og mobilfester for bruk til filming. Jeg bruker det som fulgte med kameraet mitt. Tipper de fleste som bruker dashcam gjør det (så fremt de ikke bruker andre type kameraer som egentlig ikke er bilkamera). Ellers holder jeg på og tegne ett mobilfeste som jeg kan feste på dashbordet til mobilen min. Får se hvordan det blir til slutt. Kjekt med 3D printer til sånt hvertfall. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2015 For denne karen har bilkameraet betalt seg selv og vel så det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå