Merko Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Ser ut til at Blackvue.com og Blackvue.co.kr har brukt det ene test-klippet mitt av Blackvue DR550 på nettsiden deres. La merke til at jeg plutselig hadde 7000 visninger, så måtte spore trafikk-kilden.. Ellers vurderer jeg nytt dastcam. Kameraet bak fusker mye. ikke alltid det kommer bilde på det ol. Er det fremdeles Blackvue som er kongen på haugen når det kommer til små, dual kameaer i 2000kr~ prisklasen? Lite som mulig, samtidig så god kvalitet som mulig. Må være GPS, god bildekvalitet og 2 kameraer. Gjerne WiFi på det. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 BUMP... Noe nytt å melde? Har ny bil på gang, noen som husker syklusen til Blackvue og vet når 650 blir erstattet? Hadde min 550 i 1 mnd. til 650 kom. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2015 DOD LS460 får mye skryt da. Selv vurderer jeg DOD LS360 som skal være samme kamera bare uten GPS. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 10. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2015 DOD LS460 får mye skryt da. Selv vurderer jeg DOD LS360 som skal være samme kamera bare uten GPS. Hvor selges DOD LS460 med ekstra kamera bak? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2015 DOD LS460 får mye skryt da. Selv vurderer jeg DOD LS360 som skal være samme kamera bare uten GPS. Hvor selges DOD LS460 med ekstra kamera bak? Ingen steder. Så ikke det var et kriterie. Hvor ble det av posten din forresten? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. februar 2015 Hvor ble det av posten din forresten? En håndfull innlegg ble flyttet fra tråden for diskusjon rundt videoer, til denne tråden, hvor man diskuterer fysisk utstyr. 2 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2015 Var det jeg tenkte etter i sta, godt tiltak Runar.Så, finnes det nevneverdige to-kameraløsninger å velge i annet enn Blackvue? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 12. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2015 Jeg syntes det er rart at ikke finnes DOD med front og bak kamera, eller andre produsenter.Selv valgte jeg å oppgradere til Blackvue DR750LW-2CH, siden utvalget ble for smått. Kameraet koster ganske mye, og gps-antenne må man kjøpe utenom. Men kameraet mangler f.eks overspeed-varsler og slikt. Og om man velger å bruke skjermen som ryggekamera, så må man huske at bildet ikke blir speilvendt som bakspeilet. Har også merket en sjelden gang at det kan forekomme korte forstyrrelser på kameraet bak, noe som sikkert skyldes kabelen. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2015 https://www.komplett.no/blackvue-bilkamera-600-full-hd-dr600gw-h/831223#!tab:extra Går det an å kjøre noen av disse godsakene kun på batteri? Trekker dere strøm som henger over hele frontruten? Ser sånn ut inni, ser ikke helt for meg hvordan jeg skal feste det til strøm. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2015 Du kan gå fra sikringsboksen, skjult opp langs "listene" og ned til kamera. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2015 Ikke som sigarett-tenner da, men klipp, lodd og lim rett i strømmen? Er egentlig ikke så bor og mekk-bil , men legge de sjult kan jeg jo få til. Ren batteri finnes ikke? Har isåfall ansattpris på det også. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2015 Trenger ikke lodde, men ja. Hvis du ikke ønsker å ødelegge strømkabelen som kommer med kameraet kan du kjøpe en hunn-sigarettennerplugg med løs kabel på og koble på strømmen. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2015 (endret) Mora mi tenker få seg nytt dashcam da det hun har er blitt temmelig blurry Hva er det greieste for tiden opp til ca 500 nok? gjerne med en skjerm slik at man kan se at det filmer, og hvor Endret 15. februar 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 19. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2015 Bruk rabattkode: dash i kassen og få ytterligere 500 kr i rabatt! http://www.ludostore.no/6392f8bb4a1680bba080bb61fb0f6949.html?utm_source=Facebook&utm_medium=dash&utm_campaign=Facebook 1 Lenke til kommentar
lain Skrevet 19. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2015 Fått bra kritikk også det kameraet. 49spenn i frakt ifra ludo var heller ikke galt. Fristende, men 2k er litt i overkant for meg akkurat nå. Som er kjipt, da jeg uansett ikke ønsker å kjøpe et dårligere kamera. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 19. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2015 Fått bra kritikk også det kameraet. 49spenn i frakt ifra ludo var heller ikke galt. Fristende, men 2k er litt i overkant for meg akkurat nå. Som er kjipt, da jeg uansett ikke ønsker å kjøpe et dårligere kamera. Jeg har bestilt. Har BlackVue 600 nå, men vil prøve dette. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2015 Ren batteri finnes ikke? Kan nok koble til eget batteri, men det beste er jo at du kobler den på strømnettet i bilen. Enten med en av\på bryter, eller bare direkte slik at det står påskrudd heletiden. Bare kjøpe en "Magic box" i mellom som passer på at det hele tiden er nok spenning på batteriet i bilen. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 22. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2015 Jeg har kjørt en del i både mørke og belyste veier med BlackVue 600 og DOD LS460W parallelt i kveld. Skal kjøre litt på lyse dagen på mandag. Er det noen som har utstyr og kunnskap til å legge filmene fra disse 2 side ved side for å sammenligne bildene, så si i fra... Første inntrykk etter å ha montert og prøvd DOD'en i kveld etter å hatt BlackVue ei stund: BV er veldig kompakt/liten i forhold til DOD (feste som gjør den store forskjellen). DOS tar mye av synet. Veldig greit med display ved oppsett på DOD. Irriterende at det ikke går an å skru displayet helt av (så langt jeg har funnet ut). Man kan velge mellom å se bildet som filmes, eller hastighet og kompassretning. Kompasset var vel helt på jordet og hastigheten var og veldig ujevn. Om jeg kjørte ganske jevn hastighet kunne det fort variere 4-5 km/t. Det er det jeg kommer på nå i farta. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 Dette: http://www.ebay.com/itm/Mini-Full-HD-1080P-Car-DVR-G-Sensor-Video-Recorder-Vehicle-Dash-Camera-Camcorder/321585100303?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D28797%26meid%3Dc82df20816c742b38b126f7ac985d3ef%26pid%3D100033%26rk%3D1%26rkt%3D3%26mehot%3Dpp%26sd%3D321585100303 Er da veldig likt dette? http://dashcam.no/produkt/dashcam-modeller/lite-og-diskret-dashcam Noen som har prøvd disse?De er vel de rimeligste man finner men dog... Lenke til kommentar
lain Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 Jeg har kjørt en del i både mørke og belyste veier med BlackVue 600 og DOD LS460W parallelt i kveld. Skal kjøre litt på lyse dagen på mandag. Er det noen som har utstyr og kunnskap til å legge filmene fra disse 2 side ved side for å sammenligne bildene, så si i fra... Første inntrykk etter å ha montert og prøvd DOD'en i kveld etter å hatt BlackVue ei stund: BV er veldig kompakt/liten i forhold til DOD (feste som gjør den store forskjellen). DOS tar mye av synet. Veldig greit med display ved oppsett på DOD. Irriterende at det ikke går an å skru displayet helt av (så langt jeg har funnet ut). Man kan velge mellom å se bildet som filmes, eller hastighet og kompassretning. Kompasset var vel helt på jordet og hastigheten var og veldig ujevn. Om jeg kjørte ganske jevn hastighet kunne det fort variere 4-5 km/t. Det er det jeg kommer på nå i farta. Ser for meg at det beste for å slippe å se og irritere seg over ting med DOD er å prøve å få festet det bak/høyre for midt speilet. Angående redigering, har du jo software som sony vegas. Men usikker på hvor godt det er å se forskjell etterpå. Du kan jo alltids legge opp filmene hver for seg, også får vi som vil sammenligne bare spille de av likt i 2 vinduer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå