Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)

Runar

Anbefalte innlegg

Tja, jeg har min bombrikke i hanskerommet på bilen.. Fungerer jo like greit det.. Om det ikke skulle bli registrert, så tar de jo bilde av skilt nummer hvor dem får bekrefta at bilen min har gyldig abb. :)

Det koster jo bomselskapet ganske mye når de manuellt må sjekke bilder istedet for å få registreringen automatisk. De pengene går da ikke til betaling for veien, og bomstasjonen må stå lengre.

Pengene går jo ikke til vei uansett, og bomstasjonene forsvinner ikke som lovet heller så sant ikke folket gjør opprør mot ransportalene.

Bomringen i Oslo ble ferdig betalt i 2007 og i drammen sto vel bommen 15 år etter den var nedbetalt. Nei jeg også lar brikka være hjemme slik det koster mer å inndrive denne fiskale avgiften.

Endret av billywillie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På den annen side så monterer jo folk disse gråhvite stygge bombrikkene sine midt i frontruta...

Tja, jeg har min bombrikke i hanskerommet på bilen.. Fungerer jo like greit det.. Om det ikke skulle bli registrert, så tar de jo bilde av skilt nummer hvor dem får bekrefta at bilen min har gyldig abb. :)

Tror vel neppe den blir registrert i hanskerommet, eller? :) Min ligger også der, riktignok med dødt batteri. Jeg har ringt å spurt om det, og det har ingen negative konsekvenser annet et an faktura kan komme litt i rykk og napp. Ikke at jeg kan se noe system i når faktura fra Fjellinjen kommer fra før av...

Jepp, den blir registrert. Lyser hvertfall grønnt ved passeringer :) Var litt kjapp, ligger ikke i hanskerommet, men rommet ved håndbrekket (mellom setene).

Lenke til kommentar

Det koster jo bomselskapet ganske mye når de manuellt må sjekke bilder istedet for å få registreringen automatisk. De pengene går da ikke til betaling for veien, og bomstasjonen må stå lengre.

Du er kanskje ikke klar over at bildene blir sjekket automatisk? De har relativt gode kameraer som leser nummeret på bilskiltet.

Edit: Eller tror du det er en fyr i oslo som går igjennom alle bompasseringer på steder hvor folk ikke har gyldig abb? :) tror ikke de har bemanning til sånt.. isåfall, kanskje der pengene går til.. ;)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kjøpte dette for rett under 200 kr. Det er akkurat pakket ut av eska og ikke testet ennå, men jeg kan allerede nå si meg misfornøyd med et par ting.

1. Menyspråket er satt til kinesisk. Det tar en del prøving og feiling å sette det til engelsk.

2. Nattlysfunksjonen (IR LED) virker helt meningsløs. De har selvsagt ikke mer rekkevidde enn at det gir refleksjoner i frontruta/dashbordet.

3. Det hevdes å ha 160 grader vidvinkel. Det stemmer ikke. Bildet er ca 120 grader diagonalt. Ikke at det gjør meg noe, men jeg misliker løgn.

4. Det reklameres med 1080p både hos DX, på eska, i manualen og på kameraet, men det er ikke spor av noen 1080p modus i menyene. Lurer på hva mer som bare er løgn.

Noen gode egenskaper har det også:

A. Det har glimrende liten størrelse.

B. Materialkvaliteten virker helt ok.

C. Medfølgende 8 GB flashminne og USB minnekortleser.

D. Fin pris.

Nå gjenstår det å teste det under kjøring. :)

Lenke til kommentar

På telefonen kan du bare "Glemme" nettverket til Blackvue. da skal den ikke kobles seg opp automatisk lenger. Du må dog skrive inn wifi-passordet neste gang du skal koble opp.

Med feks Tasker, så kan man jo bare lage en "knapp" på startskjermen (eller annen plass), hvor man kobler på\kobler fra blackvue wifien.

Hvilken software tenker du på? Til PC eller mobil\nettbrett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...