billywillie Skrevet 2. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Tja, jeg har min bombrikke i hanskerommet på bilen.. Fungerer jo like greit det.. Om det ikke skulle bli registrert, så tar de jo bilde av skilt nummer hvor dem får bekrefta at bilen min har gyldig abb. Det koster jo bomselskapet ganske mye når de manuellt må sjekke bilder istedet for å få registreringen automatisk. De pengene går da ikke til betaling for veien, og bomstasjonen må stå lengre. Pengene går jo ikke til vei uansett, og bomstasjonene forsvinner ikke som lovet heller så sant ikke folket gjør opprør mot ransportalene. Bomringen i Oslo ble ferdig betalt i 2007 og i drammen sto vel bommen 15 år etter den var nedbetalt. Nei jeg også lar brikka være hjemme slik det koster mer å inndrive denne fiskale avgiften. Endret 2. oktober 2014 av billywillie 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 2. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2014 Lesing av skilt gjøres nok i svært liten grad manuelt. Jeg vil tro de få bildene som ikke blir korrekt lest av automatikken enten blir lest manuelt eller rett og slett slettet. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2014 På den annen side så monterer jo folk disse gråhvite stygge bombrikkene sine midt i frontruta... Tja, jeg har min bombrikke i hanskerommet på bilen.. Fungerer jo like greit det.. Om det ikke skulle bli registrert, så tar de jo bilde av skilt nummer hvor dem får bekrefta at bilen min har gyldig abb. Tror vel neppe den blir registrert i hanskerommet, eller? Min ligger også der, riktignok med dødt batteri. Jeg har ringt å spurt om det, og det har ingen negative konsekvenser annet et an faktura kan komme litt i rykk og napp. Ikke at jeg kan se noe system i når faktura fra Fjellinjen kommer fra før av... Jepp, den blir registrert. Lyser hvertfall grønnt ved passeringer Var litt kjapp, ligger ikke i hanskerommet, men rommet ved håndbrekket (mellom setene). Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Tja, jeg har min bombrikke i hanskerommet på bilen.. Fungerer jo like greit det.. Om det ikke skulle bli registrert, så tar de jo bilde av skilt nummer hvor dem får bekrefta at bilen min har gyldig abb. Det koster jo bomselskapet ganske mye når de manuellt må sjekke bilder istedet for å få registreringen automatisk. De pengene går da ikke til betaling for veien, og bomstasjonen må stå lengre. Du er kanskje ikke klar over at bildene blir sjekket automatisk? De har relativt gode kameraer som leser nummeret på bilskiltet. Edit: Eller tror du det er en fyr i oslo som går igjennom alle bompasseringer på steder hvor folk ikke har gyldig abb? tror ikke de har bemanning til sånt.. isåfall, kanskje der pengene går til.. Endret 2. oktober 2014 av Merko. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2014 Nei, ser den. Ble helt feil det der, det jeg hadde i tankene var kostnaden med de som velger å ikke ha abonnement, da koster faktureringen mer. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 3. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2014 Apropos bombrikker; det kom en ny en i posten i går. langt mindre, men fremdeles rimelig grå!Kanskje kameraet kan tapes sammen med brikken for å kamuflere der helt? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2014 Jepp. Om man absolutt vil ha bombrikken i frontruta, så kan man vel evt spraye den i sort eller noe slik? Eller kan man ikke gjøre "endringer" på den? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2014 Matt svart spraylakk fungerer bra. Og så bruker man svart dobbeltsidig tape (evt med borrelås) for å skjule den lyse tapen. Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 11. november 2014 Rapporter Del Skrevet 11. november 2014 Noen som vet noe om denne? http://dashbordkamera.no/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=29 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 11. november 2014 Rapporter Del Skrevet 11. november 2014 Har bestilt BlackVue 600 og vil selge min 500. Hva kan man få for en sånn? 100% i orden... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. november 2014 Rapporter Del Skrevet 13. november 2014 Jeg kjøpte dette for rett under 200 kr. Det er akkurat pakket ut av eska og ikke testet ennå, men jeg kan allerede nå si meg misfornøyd med et par ting. 1. Menyspråket er satt til kinesisk. Det tar en del prøving og feiling å sette det til engelsk. 2. Nattlysfunksjonen (IR LED) virker helt meningsløs. De har selvsagt ikke mer rekkevidde enn at det gir refleksjoner i frontruta/dashbordet. 3. Det hevdes å ha 160 grader vidvinkel. Det stemmer ikke. Bildet er ca 120 grader diagonalt. Ikke at det gjør meg noe, men jeg misliker løgn. 4. Det reklameres med 1080p både hos DX, på eska, i manualen og på kameraet, men det er ikke spor av noen 1080p modus i menyene. Lurer på hva mer som bare er løgn. Noen gode egenskaper har det også: A. Det har glimrende liten størrelse. B. Materialkvaliteten virker helt ok. C. Medfølgende 8 GB flashminne og USB minnekortleser. D. Fin pris. Nå gjenstår det å teste det under kjøring. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 14. november 2014 Rapporter Del Skrevet 14. november 2014 Som sagt har jeg BlackVue 500 i bilen, og en 600 underveis i posten. Planen er å bare bytte kameraet og bruke kabling og feste. Regner med at det er likt? Syns jeg husker å ha lest/sett at det er forskjellige farger på festene, men er det alt? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. november 2014 Rapporter Del Skrevet 14. november 2014 Skal være samme kabel ja. Selv bruker jeg samme kabel fra dr450 på mitt 550. Ellers kan jeg by 500kr for ditt 500. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 17. november 2014 Rapporter Del Skrevet 17. november 2014 Sa ikke jeg skulle GI det bort! Hvordan løser man problemet med at mobilen kopler seg til BlackVue som om den er WiFi-nett? Ofte så kopler mobilen seg BV i stedet for mobilnettet. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 17. november 2014 Rapporter Del Skrevet 17. november 2014 Skru av Wifi på BV når du ikke skal overføre klipp? og fjern automatisk wifi påslag i innstillingene på kameraet Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 18. november 2014 Rapporter Del Skrevet 18. november 2014 Er det noe alternativ software til BV 600 som er gøy? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. november 2014 Rapporter Del Skrevet 18. november 2014 På telefonen kan du bare "Glemme" nettverket til Blackvue. da skal den ikke kobles seg opp automatisk lenger. Du må dog skrive inn wifi-passordet neste gang du skal koble opp. Med feks Tasker, så kan man jo bare lage en "knapp" på startskjermen (eller annen plass), hvor man kobler på\kobler fra blackvue wifien. Hvilken software tenker du på? Til PC eller mobil\nettbrett? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Har dere noen kamera å anbefale til en rimelig pris og god videokvalitet? Jeg trenger forsåvidt ikke fancy ting som GPS eller tilkobling til mobiltelefon, men kollisjonsdetektor hadde vært flott. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 22. november 2014 Rapporter Del Skrevet 22. november 2014 Leste at BV 600 skulle være mye raskere for å overføre filer til mobil, men DET merker jeg ikke noe til... :-( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå