Merko Skrevet 20. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2014 Har Blackvue 500. Har lyst på cam bak og. Bare kjøpe en billig en? Kjøpe en 550 eller en 500 til...? Jeg ville muligens ha vurdert DR500-GW bak. Spesielt når du har et fra før av. Fordelen med DR500 er at det har høyere bitrate, som gjør at kvaliteten blir noe bedre enn kameraet bak på DR550. Fordelen med DR550 derimot er at begge kameraene er synkronisert. Får et greit overblikk i film-viseren osv. Hadde du ikke hatt noen kameraer, så ville nok 550 vært det beste alternativet (om du ønsker 2 kameraer that is). Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 20. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2014 Jeg hadde nok valgt 550. Ja, dårligere kvalitet bak, men strøm kommer fra kamera forran og det er synkronisert, slik at man lett ser på framviseren hvordan situasjonen er/var hvis noe skal skje. (lettere å koble til med trådløst også, slipper å koble til 2 for å se. Med 550 velger man lett om man vil se forran eller bak) Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 20. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2014 Jeg har 12 volt sigarettuttak bak, jeg har lang bil, og jeg har ikke lyst til å dra kabel... Det taler for separat kamera bak... Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 20. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2014 (endret) Ser Blackvue har kommet med en ny kameramodell nå. Blackvue DR750LW. Bare synd at kameraet forran er så stort. Liker modellene slik som det var i 380\450\500\550GW-serien Ellers så ser de at de har kommet med et Blackvue DR3500-FH men det er bare ett kamera, ikke 2 http://blackvueshop.co.uk/product/blackvue-dr750lw-2ch-front-and-rear-in-car-full-hd-lcd-wifi-vehicle-recording-system-optional-gps-version/ Endret 20. juli 2014 av nor50 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 20. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2014 @nor50, takk filmen. Jeg synes 550 passer bedre, leker ikke og savner ikke integrert skjerm. + Hvordan kan jeg spille av en kjøretur i 30x? Eller såpass raskt at man ser hvor man er men milene flyr? Testet Blackvue sin app for mac og der gikk det ikke. Sikkert enkelt, hvis man vet. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2014 @nor50, takk filmen. Jeg synes 550 passer bedre, leker ikke og savner ikke integrert skjerm. + Hvordan kan jeg spille av en kjøretur i 30x? Eller såpass raskt at man ser hvor man er men milene flyr? Testet Blackvue sin app for mac og der gikk det ikke. Sikkert enkelt, hvis man vet. Så vidt meg bekjent så går det ikke. Du kan jo selvsagt åpne filene i et annet avspillingsprogram som kan vise den raskere da. 1 Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 29. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2014 På utkikk etter et dashcam til bilen i prisklassen 1500,- +-. Noen som har noe å anbefale? Kan slike kamera feks kobles til en slik som jeg har i bilen: https://www.komplett.no/pioneer-avh-x3600dab-cddvd-tuner/803519?gclid=CjwKEAjwjN2eBRDbyPWl0JLY5lYSJACPo0UixKz18WJhjuLFW6NZDDwhY2IMq6jRYUGj_Avjwm5yYhoCFbLw_wcB Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2014 Jeg har et SIV H7 og kjøpt på Techbay og det har videoutgang og man kan også spille av opptak med det med knappene på kamera. Modellen begynner å bli gammel, men syns kvaliteten er helt grei. Men det er vanskelig å lese bilskilt på motgående trafikk, selv i godt lys. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 30. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2014 Vurdere disse to: BlackVue DR500GW BlackVue DR550GW-2C Kjører en MB Vito med 12 v uttak i bagasjerommet. Ved 2 kameraer, holder det da med å koble bakkameraet til dette uttaket, eller må det mere til? Kan dette kamera bruker som "ryggekamera"? Regner da med det må kobles flere ledninger spesielt frem til dashbordet? Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 30. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2014 Hei, du må koble det bakre til det fremre. Det følger med laaang kabel, dermed er disse samkjørt mot minne etc. foran. Ryggekamera - aner ikke... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 30. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) Kan brukes til ryggekamera iom man har live overføring til mobil/brett via trådløst hvis man vil Endret 30. juli 2014 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 30. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2014 Kan brukes til ryggekamera iom man har live overføring til mobil/brett via trådløst hvis man vil Personlig ville jeg nok ikke brukt dette som et ryggekamera pga forsinkelsen i "live" overføringen til mobil. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 30. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2014 Personlig ville jeg nok ikke brukt dette som et ryggekamera pga forsinkelsen i "live" overføringen til mobil. Har prøvd det, og det er som jeg sier 'kan' brukes. Men selvfølgelig bør man ta hensyn til at det er trådløst. Men rygger man slik man skal, rolig, så merker man ikke mye til forsinkelsen. Men man bør uansett være obs på det, samt trådløst kan falle helt ut. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 12. august 2014 Rapporter Del Skrevet 12. august 2014 http://www.sygic.com/en/blackbox?r=topmenu Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 13. august 2014 Rapporter Del Skrevet 13. august 2014 http://www.sygic.com/en/blackbox?r=topmenu Alle løsninger som krever manuelle operasjoner for å starte opptak av kjøreturen er et dårlig valg. Kanskje gidder man å sette dette opp de første kjøreturene, så sklir det ut og etterhvert så brukes det ikke i det hele tatt. 2 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 16. august 2014 Rapporter Del Skrevet 16. august 2014 Hm, pussig sak - har glemt manualen... Bruker PowerMagic på Blackvue 550, fungerer glimrende det - tror jeg - eller gjør det det? Greia er at ikke får opptak når bilen står i ro, om natten osv. Det kan jo være at det ikke er kraftige bevegelser som trigger bev. detektoren. Første spørsmål: Hvor mye skal til for at det blir opptak når bilen står i ro? Bevegelse bak/foran bilen - eller må det et støt til? Jeg har "default" settings på dette i "konfig", ref. ikke lest manualen... Andre spørsmål: Når bilen starter våkner Blackvue til liv, den sier noe ala "for safe driving". Når jeg stanser motoren kommer det "shutting down". Er det normalt? Jeg trodde kanskje at systemet stod på hele tiden, ref. PowerMagic men kanskje jeg tar feil. Kompisen som monterte dette er offshore i noen uker slik at jeg ikke aner hvordan han koblet det hele. Noen tips? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 16. august 2014 Rapporter Del Skrevet 16. august 2014 Når jeg stanser motoren kommer det "shutting down". Er det normalt? Jeg trodde kanskje at systemet stod på hele tiden, ref. PowerMagic men kanskje jeg tar feil. Når den går over i park-mode, så sier den det. (hvis du ikke har slått det av. men da sies ingenting) Mener jeg bestemt det var. Tror muligens det er koblet feil hos deg, og derfor får du heller ikke opptak når den ikke har strøm Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 16. august 2014 Rapporter Del Skrevet 16. august 2014 OK, det er mulig at den sier "park mode", jeg må høre etter. Hvor "brå" bevegelser må til før du får opptak? Holder det med bevegelse eller må bilen berøres? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 16. august 2014 Rapporter Del Skrevet 16. august 2014 (endret) Sensoren tar bevegelse slik jeg har forstått det. Mennesker på 20 meter unna, biler 30-40 meter unna. Så mye bevegelse, vil si mye filming Endret 16. august 2014 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 16. august 2014 Rapporter Del Skrevet 16. august 2014 Nyheter fra Blackvue. 500 vs 600 + 550 vs 650 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå