nor50 Skrevet 23. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2014 Det er STOR forskjell på 100 og 160 grader da... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2014 Som Leo_ skriver, så er det viktig med vidvinkel på dashcam, da man vil få med seg så mye som mulig. Er det det kan stå på i en evt ulykke hvor man er usikker på hvem som har skylden. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 23. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2014 Mitt kamera er ca. 120 grader og er rimelig ideelt. Det neste kameraet jeg investerer i mistenker jeg blir litt bredere. Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 23. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2014 (endret) Bare sånn helt off-topic. Jeg har gått inni den brua, og den er laaang. Gått inni? Var ikke en gang klar over at det var mulig. hehe. Joda, det er fullt mulig det. Det er tilogmed ståhøyde der inne. Var innom der i forbindelse med jobben da vi skulle trekke noen rør til andre enden for en eller annen grunn jeg ikke husker nå. Endret 25. juni 2014 av Hårek Fjernet multimedia-sitat Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 23. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2014 Hei. Blackvue Power Magic Pro http://www.ebay.com/itm/BlackVue-Car-Black-Box-Power-Magic-Pro-For-DR400G-HD-2-DR350-DR380-HD-/221178150049?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item337f3ebca1 Trenger jeg denne for fast montering i bilen? Vil koble den på tenningen slik at bilen går tom for strøm. Har ikke behov for opptak når jeg er ute av bilen. Er ikke Blackvue så smart at det automatisk begynner å fungere når strømmen kobles til? Klarer jeg meg uten den? 300,- er jo ikke mye, men... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2014 (endret) Hei. Blackvue Power Magic Pro http://www.ebay.com/itm/BlackVue-Car-Black-Box-Power-Magic-Pro-For-DR400G-HD-2-DR350-DR380-HD-/221178150049?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item337f3ebca1 Trenger jeg denne for fast montering i bilen? Vil koble den på tenningen slik at bilen går tom for strøm. Har ikke behov for opptak når jeg er ute av bilen. Er ikke Blackvue så smart at det automatisk begynner å fungere når strømmen kobles til? Klarer jeg meg uten den? 300,- er jo ikke mye, men... Eneste grunnen for at du skal ha behov for en slik er for at den skal kutte strømmen når batteriet går til et kritisk lavt nivå. Om du ikke skal filme mens du ikke er i bilen, har du absolutt ikke bruk for den. Jeg bruker heller ikke den, men kameraet mitt står på hele dagen når jeg er på arbeid (6-12timers skift, alt etter som) uten at det har bydd på noen problemer. Batteriene i bilene lades såpass fort opp at det kun er om du skal være borte fra bilen i flere dager med kameraet aktivert at du kan vurdere en sånn. Jo: Kameraet ruller så fort du gir det strøm. Selv har jeg laget en egen knapp som slår på kameraet (på en kabel som har strøm heletiden, uansett om bilen er av eller startet), da kan jeg ta opptak mens jeg er parkert (Motion Detection). Endret 23. juni 2014 av Merko. 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 24. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2014 @Merko, tusen takk for raskt svar. Da sparer jeg de pengene og kobler den på tenningen - trur eg... Må sove på det. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 24. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2014 Må sove på det. Kjøpt, den modulen fungerer også som "bevegelsesdetektor" og filmer ved kræsj på p-plass og innbrudd etc. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 24. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2014 Den gjør ikke det. Det den gjør er det som allerede er sagt. Den kutter strømmen til kamera hvis den føler at bilbatteri begynner å bli for svakt. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2014 Som KarpeSkrotum sier: Det _eneste_ den gjør er å kutte strømmen når batteriet når en viss volt. bevegelsesdetektor er innebygd i kameraet. Kameraet går automatisk i "Park mode" om bilen står stille i mer enn 10 minutter. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 24. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2014 Edit: Hmmm - sykt mye de vil ha tilgang til på den appen til telefonen. *Tilgang til tjenester som koster penger* mm. Tror jeg driter i den Den appen er noe man bare må ha, med slikt kamera altså. Man får disse geniale mulighetene: - Se live, både foran og evt bak. - Se igjennom opptak. - Laste ned opptak til telefonen, som igjen kan overføre til pc via f.eks Dropbox. - Endre på instillinger - Låse opptak, slik at de ikke blir slettet. Det er to problemer jeg ønsker kunne blitt fikset: - GPS-kart i appen. - Må slå av mobilt nettverk manuelt for å koble til enheten via wifi. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 25. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2014 (endret) - Må slå av mobilt nettverk manuelt for å koble til enheten via wifi. Det trenger ikke jeg. Endret 25. juni 2014 av TMB Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 25. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2014 - Må slå av mobilt nettverk manuelt for å koble til enheten via wifi. Det trenger ikke jeg. Jeg har heller ikke opplevd problemer med dette. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2014 (endret) Den appen er noe man bare må ha, med slikt kamera altså. Ja, la den inn, selv om jeg ikke liker all unødig tilgang den skal ha. Dere som har kamera. Kobler dere av(gjemmer/tar med) når bilen står parkert, eller lar dere kamera få stå? Det er faren for at det blir stjålet jeg tenker på, men det blir litt 'ork' å koble til/fra hele tiden(fellesgarasje). 550gw er jo et forholdsvis dyrt kamera, så mulig mer attraktiv å stjele? (hjelper vel lite med parkeringssensor hvis det blir stjålet) Kids/ramp stjeler vel uansett verdi Endret 25. juni 2014 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 25. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2014 Jeg lar kamera stå i bilen såfremst jeg ikke skal laste ned filer eller endre instillinger. Tyveri? Selv har jeg dekning for det i bilforsikringen min. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2014 Det er ikke et problem økonomisk med tyveri, men hva det medfører. (som mulig knust vindu, mangler kamera mm) Lenke til kommentar
JTK2 Skrevet 25. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2014 Hei! Lurer på om det er noen her som vet hvordan sikring som passer til dette kameraet? http://www.dx.com/p/h-264-720p-wide-angle-6-led-night-viewing-digital-car-dvr-camcorder-w-mini-usb-sd-hdmi-2-5-lcd-54137 Har hatt kameraet ett år og er godt fornøyd. Har hatt det kobla i sigarettuttaket, men tenkte å koble det til batteri. Tenkte å sette på en 2,5 ampere sikring. Vil det passe? Takk for svar! JTK Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2014 :J T K Kikket på dx.com kameraet ditt. Hvordan fungerer IR belysning? 2,5 amp wille jeg tro skulle holde i massevis. (2,5 A x 12 V = 30 W) som er omtrent som en middels stor loppebolt i effekt. Tror ikke kameraet ditt utvikler så mye varme. Da får du ikke rim på ruten om vinteren i hvertfall! Lenke til kommentar
JTK2 Skrevet 25. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2014 IR- Belysningen gjør ingen underverker, men den er der. Dersom jeg står parkert ute når det er relativt mørkt ser jeg at midten av området blir litt mer lyst opp enn det andre. Men jeg ser ikke veldig langt fram med det. Kameraet blir nesten ikke varmt i det hele tatt. Så 2,5 er ikke for høyt? Dette er på sommerbilen, så rim på ruta er ikke et problem. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 25. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2014 - Må slå av mobilt nettverk manuelt for å koble til enheten via wifi. Det trenger ikke jeg. Tror jeg skal prøve å reinstallere appen, kanskje problemet forsvinner da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå