Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kameraet er helt utrolig til prisen. Lett å sette opp å bruke. Etter å ha lest diverse tester mot go pro så gir dette bedre bilder.

Har hatt dette i 14 dager nå og er overbevist. Hvis noen er interesert kan jeg legge ut eksempler.

Ja takk! Legg gjerne ut noen eksempeler :)

Endret av Bond007
Lenke til kommentar

Omsider rotet meg til å bestille Blackvue DR550GW. Fins det noen som selger lader/ledning og selv feste, her i Norge? (har lett litt, uten å finne) Tenkte å kutte ledning og koble til i taklys, så da blir jeg i mangel på en når jeg skal skifte over i annen bil - samme med selve festet. (nei, gidder ikke kjøpe et dashcam til atm)

Vet ikke om det selges i Norge men man får tar i det på eBay eller blackboxmycar.com

Lenke til kommentar

Jeg tok utgangspunkt i denne artikkelen nå: http://www.dinside.no/924780/aatte-dashbord-kameraer-testet

Er det noen som vet om det er reell forskjell på DOD LS330W og LS430W med tanke på kameraet. For meg så det her ut som at LS330W er et bedre kamera enn LS430W. Jeg bryr meg kun om selve kameraet, GPSer har jeg nok av og trenger heller ikke legge hodet på blokka frivillig ;)

Noen med kvalifisert synsing eller erfaring her?

Lenke til kommentar

Da var kamera i hus. Fant ut at man kan filme på beste kvalitet i 4 timer med 16GB kortet. Trodde man hadde egen knapp for markering av at kort ikke skulle overskrives (noen min før og etter), men det var det vist ikke. (f.eks hvis du ser en episode du vil sikre når du skal kjøre langt - med risiko for overskriving)
Spørs om jeg skulle hatt 32GB kort da - Er det stor kvalitetsforskjell på slike micro kort og hva er best i så fall? Edit: Ser ut som det er hastighet 10 som er tingen, så da blir det et slikt

post-27338-0-42399200-1403532023_thumb.jpg

Edit: Hmmm - sykt mye de vil ha tilgang til på den appen til telefonen. *Tilgang til tjenester som koster penger* mm. Tror jeg driter i den

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har siden jeg fikk lappen hatt lyst på dashcam, og etter en episode nå nylig så har jeg bestemt meg får å kjøpe.

Har sett på Mobius som har blitt skrevet opp tidligere her, er det noe negativt med dette kameraet?

Ser på denne versjonen: http://www.ebay.com/itm/151074120313

Hva annet trenger jeg? Suction cup mount? Holder 16 GB? Jeg har usb car charger.

Edit: Ser det er egen tråd om installasjon osv. Skaden er alerede gjort, dessverre.. Mod kan slette/flytte om det er nødvendig, men helst ikke.

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

:nei:

Bare sånn helt off-topic. Jeg har gått inni den brua, og den er laaang.

Gått inni? Var ikke en gang klar over at det var mulig. hehe.

Er objekter på disse dashcam filmene nærmere enn det som det gir inntrykk av?

Normalt sett ja. Det gjelder egentlig alt av kamera som har veldig vidvinkel.

Endret av Hårek
Fjernet multimedia-sitat
Lenke til kommentar

Er objekter på disse dashcam filmene nærmere enn det som det gir inntrykk av?

Dem er antageligvis det ja. Jeg hadde for en tid tilbake en nestenulykke med en Porche Cayenne som kom midt i kjørebanen og i alt for høy fart i en uoversiktlig sving der jeg faktisk vurderte å kaste meg i grøfta for å unngå å fronte med han/henne. Fra jeg reagerte og til vi hadde heldigvis passert hverandre kjente jeg at hjulene mine lå og flørtet med asfaltkanten. Når jeg stoppet og så filmen etterpå så virket det mye mindre dramatisk enn hva det faktisk var. Jeg vil tro det er vidvinkellinsen som lurer en.

Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før, og gjentar gjerne, at disse dashcammene er alt for vidvinklede til mange ting. For meg er det leketøy.

Totalt uenig med deg her, det er snakk om et dashcam, IKKE et actioncam, og disse ar totalt forskjellig bruk. Et actioncam skal fange spot-objekter, mens et dashcam skal fange hele bildet. Som dashcam ville stort mindre enn 100 graders linse ikke vært hensiktsmessig, du må huske at ikke alt foregår på landeveien i høy hastighet, biler fra sideveier i byen er minst like interessante.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...