Gå til innhold

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FullHD 30 fps bilkamera med looping, g-sensor og skjerm 185 kr. (0 frakt, 0 mva og 0 fortollingsgebyr)

Er det så bra som det høres ut? I så fall, løp og kjøp en til hver side av bilen.

Gjerne last opp på youtube sånn at vi også får sett. ;)

Ikke mye å skryte av akkurat.

Lenke til kommentar

Pris og hvor/hvem kjøpte du til?

Jeg kjøper alle mine Blackvue kameraer fra Sør korea av forskjellige grunner.

(Engelsk Firmware selvsagt). Prisen er $369 ~ 2200kr - Man får da 2 kameraer, 1 vanlig full hd, og 1 vanlig HD (til bak). Så får mye for pengene om man går in på komplett.no og ser at de selger BlackVue DR380G som er steingammelt for 1995,-

Også free shipping.. Hvordan jeg kommer ut av det med toll osv, får vi nesten vente til imorgen.. Forige gang ble det ingen ekstra kostnader så vidt jeg kan huske.. :)

Lenke til kommentar

Du får oppdatere på om det ble noe toll og totalprisen, samt eksagt hvor du kjøpte (ev PM), så spørs det om jeg også bestiller hvis jeg ser din sending er ok (litt skeptisk til å utgi kortinfo dog)

Kjøpte på ebay fra denne brukeren:

http://www.ebay.com/itm/330988672213?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Om det blir toll, så er det jo fremdeles en tålig god deal.

Uansett, har du en paypal-konto? Isåfall er du veldig trygg. Kjøper du i tillegg fra en "Top rated seller" fra ebay så går alt som regel i boks.

IKKE legg fra deg kortinfo fra utenlandske nettsider .. det betyr trøbbel :D

Kommer tilbake ang verdien på pakken etc.. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Paypal er enkelt å ordne da. er nesten bare å registere deg og visakortet.

Takk for tipset Merko :dremel:

Da har jeg bestillt samme kamera. Også håper jeg at jeg får til å bruke det bakre kamera som ryggekamera og. Via Wifi og mobilen altså.

Kostet 2300, også får jeg se om det blir mva og fortollingsgebyr utennom.

Da er det bare en ting jeg lurer på:

Følger coaxial-kabelen med? Og om den gjør det, hvor lang er den?

Lenke til kommentar

Nei, har ikke paypal, da jeg aldri har kjøpt noe utenlands. Hmmm, da spørs det om jeg gidder ordne meg en konto kun for dette :hmm:

I de fleste tilfeller så trenger du ikke en gang en paypal konto, du må bare taste inn kort info \ navn etc, så betaler du via paypal uten at du oppretter en konto.. MEN om dette fungerer på ebay (siden ebay+paypal samarbeider) vet jeg ikke.. Du får nesten prøve :)

Uansett paypal er 100% trygt, veldig enkelt og bruke også.. Skal du kjøpe noe fra utlandet ved senere tid, så er paypal tingen.. :)

Paypal er enkelt å ordne da. er nesten bare å registere deg og visakortet.

Takk for tipset Merko :dremel:

Da har jeg bestillt samme kamera. Også håper jeg at jeg får til å bruke det bakre kamera som ryggekamera og. Via Wifi og mobilen altså.

Kostet 2300, også får jeg se om det blir mva og fortollingsgebyr utennom.

Da er det bare en ting jeg lurer på:

Følger coaxial-kabelen med? Og om den gjør det, hvor lang er den?

Du tenker på kabelen som går fra kamera #1 til Kamera #2? Ja den følger med..Lengden skal være 6meter.

Er ikke vanlig coaxial-kabel.. Er en kabel som overfører bilde + strøm.

Endret av Merko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får se hva jeg kommer fram til når du har fått testa litt, så vi får se hvordan det ble - forhåpenligvis :)

Ja, vet paypal er tingen egentlig. (men når jeg bruker det lite/ingenting, så blir det litt slik at man kvier seg for å registrere seg iom at jeg da vil bruke nytt og godt passord ... som lett da går i glemmeboka - liker ikke å skrive opp å ha liggende)
Hmmm ... trodde det var minnekort på bak-kamera, ev trådløs overføring. Hadde tenkt ut hvor jeg skulle koble til strømmen ... så må man altså strekke helt fram til cam1 - uff da :)

Lenke til kommentar

Får se hva jeg kommer fram til når du har fått testa litt, så vi får se hvordan det ble - forhåpenligvis :)

Ja, vet paypal er tingen egentlig. (men når jeg bruker det lite/ingenting, så blir det litt slik at man kvier seg for å registrere seg iom at jeg da vil bruke nytt og godt passord ... som lett da går i glemmeboka - liker ikke å skrive opp å ha liggende)

Hmmm ... trodde det var minnekort på bak-kamera, ev trådløs overføring. Hadde tenkt ut hvor jeg skulle koble til strømmen ... så må man altså strekke helt fram til cam1 - uff da :)

Er kunn ett minnekort (følger med 16GB, men 32GB anbefales jo selvsagt). Alt blir lagret i "hovedkameraet".

Tenker jeg slenger opp et par bilder på hvordan jeg setter det opp, så får vi se hvordan det blir.. Litt usikker på hvor jeg skal legge kabelen da jeg har ei dør, ikke vanlig bakluke.. finner vel noe ledningskanal eller noe sånt.. :)

Kom iallefall på døren idag.

rhajgn.jpg

Lenke til kommentar

Ser det er ingen problem med å slå av visning av fart som enkelte ikke vill ha med på filmingen, samme med dato og tidspunkt

Hmmm ... så link til Lukas LK7500 (link til en person som tester den og DR5000GW-HD) og det var sannelig endel bedre på kvalitet og man ser endel mer på skilt. Mangler endel andre ting, men for de som setter bilde-skarphet høyt, så er det et alternativ å se på. (står ikke inne for holdbarhet i test, da jeg bare så på i forbifarten)

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Da er Blackvue DR550GW montert.

Blir en test imorgen.. :)

Ledningen som skal overføre strøm\video til kameraet bak er 6 meter..tenkte først at dette var langt nok i massevis, men det var det egentlig ikke..

Skulle strekke kabel langs gulvet i bilen, men da manglet jeg rundt 50cm.. Når jeg strakk kabelen langs taket derimot, så ble det nok, da hadde jeg vel rundt 50cm til overs.. :)

En del bilder.. men heller bilder enn masse tekst.. :-)

Blackvue DR550GW er noe større enn DR450GW

ijejmx.jpg

lcstbx.jpg

Endel bildestøy men..

hftkre.jpg

mbpidq.jpg

imbeyq.jpg

ubpdiv.jpg

xsatgx.jpg

kudkmp.jpg

kfojjf.jpg

Par bilder i dagslys:

2.jpg

3.jpg

Edit: Ser ut som man får Blackvue DR550GW 2CH for $316 HER. men det er korea versjon.. Aner ikke om man kan lett bytte til engelsk firmware.. isåfall er det jo no big deal :) (Free Shipping også)

Endret av Merko.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...