lain Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Det er planen, når jeg får testet det ut litt. Lenke til kommentar
lain Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 FullHD 30 fps bilkamera med looping, g-sensor og skjerm 185 kr. (0 frakt, 0 mva og 0 fortollingsgebyr) Er det så bra som det høres ut? I så fall, løp og kjøp en til hver side av bilen. Gjerne last opp på youtube sånn at vi også får sett. Ikke mye å skryte av akkurat. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Tja, til den prisen så er det jo ikke så galt.. Vil jo fungere bra til skyldfordelling i forskjellige saker.. men du skal være heldig om du får tak i personen om det gjelder "hit n run" Får forhåpentligvis Blackvue DR550GW i postkassen imorgen.. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Får forhåpentligvis Blackvue DR550GW i postkassen imorgen.. Pris og hvor/hvem kjøpte du til? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Pris og hvor/hvem kjøpte du til? Jeg kjøper alle mine Blackvue kameraer fra Sør korea av forskjellige grunner. (Engelsk Firmware selvsagt). Prisen er $369 ~ 2200kr - Man får da 2 kameraer, 1 vanlig full hd, og 1 vanlig HD (til bak). Så får mye for pengene om man går in på komplett.no og ser at de selger BlackVue DR380G som er steingammelt for 1995,- Også free shipping.. Hvordan jeg kommer ut av det med toll osv, får vi nesten vente til imorgen.. Forige gang ble det ingen ekstra kostnader så vidt jeg kan huske.. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Du får oppdatere på om det ble noe toll og totalprisen, samt eksagt hvor du kjøpte (ev PM), så spørs det om jeg også bestiller hvis jeg ser din sending er ok (litt skeptisk til å utgi kortinfo dog) Endret 2. september 2013 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Du får oppdatere på om det ble noe toll og totalprisen, samt eksagt hvor du kjøpte (ev PM), så spørs det om jeg også bestiller hvis jeg ser din sending er ok (litt skeptisk til å utgi kortinfo dog) Kjøpte på ebay fra denne brukeren: http://www.ebay.com/itm/330988672213?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 Om det blir toll, så er det jo fremdeles en tålig god deal. Uansett, har du en paypal-konto? Isåfall er du veldig trygg. Kjøper du i tillegg fra en "Top rated seller" fra ebay så går alt som regel i boks. IKKE legg fra deg kortinfo fra utenlandske nettsider .. det betyr trøbbel Kommer tilbake ang verdien på pakken etc.. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Nei, har ikke paypal, da jeg aldri har kjøpt noe utenlands. Hmmm, da spørs det om jeg gidder ordne meg en konto kun for dette 1 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Paypal er enkelt å ordne da. er nesten bare å registere deg og visakortet. Takk for tipset Merko Da har jeg bestillt samme kamera. Også håper jeg at jeg får til å bruke det bakre kamera som ryggekamera og. Via Wifi og mobilen altså. Kostet 2300, også får jeg se om det blir mva og fortollingsgebyr utennom. Da er det bare en ting jeg lurer på: Følger coaxial-kabelen med? Og om den gjør det, hvor lang er den? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Nei, har ikke paypal, da jeg aldri har kjøpt noe utenlands. Hmmm, da spørs det om jeg gidder ordne meg en konto kun for dette I de fleste tilfeller så trenger du ikke en gang en paypal konto, du må bare taste inn kort info \ navn etc, så betaler du via paypal uten at du oppretter en konto.. MEN om dette fungerer på ebay (siden ebay+paypal samarbeider) vet jeg ikke.. Du får nesten prøve Uansett paypal er 100% trygt, veldig enkelt og bruke også.. Skal du kjøpe noe fra utlandet ved senere tid, så er paypal tingen.. Paypal er enkelt å ordne da. er nesten bare å registere deg og visakortet. Takk for tipset Merko Da har jeg bestillt samme kamera. Også håper jeg at jeg får til å bruke det bakre kamera som ryggekamera og. Via Wifi og mobilen altså. Kostet 2300, også får jeg se om det blir mva og fortollingsgebyr utennom. Da er det bare en ting jeg lurer på: Følger coaxial-kabelen med? Og om den gjør det, hvor lang er den? Du tenker på kabelen som går fra kamera #1 til Kamera #2? Ja den følger med..Lengden skal være 6meter. Er ikke vanlig coaxial-kabel.. Er en kabel som overfører bilde + strøm. Endret 2. september 2013 av Merko. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Får se hva jeg kommer fram til når du har fått testa litt, så vi får se hvordan det ble - forhåpenligvis Ja, vet paypal er tingen egentlig. (men når jeg bruker det lite/ingenting, så blir det litt slik at man kvier seg for å registrere seg iom at jeg da vil bruke nytt og godt passord ... som lett da går i glemmeboka - liker ikke å skrive opp å ha liggende)Hmmm ... trodde det var minnekort på bak-kamera, ev trådløs overføring. Hadde tenkt ut hvor jeg skulle koble til strømmen ... så må man altså strekke helt fram til cam1 - uff da Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Får se hva jeg kommer fram til når du har fått testa litt, så vi får se hvordan det ble - forhåpenligvis Ja, vet paypal er tingen egentlig. (men når jeg bruker det lite/ingenting, så blir det litt slik at man kvier seg for å registrere seg iom at jeg da vil bruke nytt og godt passord ... som lett da går i glemmeboka - liker ikke å skrive opp å ha liggende) Hmmm ... trodde det var minnekort på bak-kamera, ev trådløs overføring. Hadde tenkt ut hvor jeg skulle koble til strømmen ... så må man altså strekke helt fram til cam1 - uff da Er kunn ett minnekort (følger med 16GB, men 32GB anbefales jo selvsagt). Alt blir lagret i "hovedkameraet". Tenker jeg slenger opp et par bilder på hvordan jeg setter det opp, så får vi se hvordan det blir.. Litt usikker på hvor jeg skal legge kabelen da jeg har ei dør, ikke vanlig bakluke.. finner vel noe ledningskanal eller noe sånt.. Kom iallefall på døren idag. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Så du slapp krav om mva og fortolling? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Ser det er ingen problem med å slå av visning av fart som enkelte ikke vill ha med på filmingen, samme med dato og tidspunkt Hmmm ... så link til Lukas LK7500 (link til en person som tester den og DR5000GW-HD) og det var sannelig endel bedre på kvalitet og man ser endel mer på skilt. Mangler endel andre ting, men for de som setter bilde-skarphet høyt, så er det et alternativ å se på. (står ikke inne for holdbarhet i test, da jeg bare så på i forbifarten) Endret 3. september 2013 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Så du slapp krav om mva og fortolling? Det vet jeg ikke enda. Betalte ingenting, men om jeg får regning ned i posten (siden det var fedex som fraktet den, som gav den videre til Bring), så er jeg usikker.. Men so far so good. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 http://reviews.cnet.com/digital-camcorders/sony-action-cam-hdr/4505-6500_7-35827128.html Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Ikke mye å skryte av akkurat. Synes det der var genialt jeg. Funker som nevnt fint til skyldfordeling, og er ikke det det viktigste? Lenke til kommentar
lain Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Joda, det vil kunne vise om personen kutter i rundkjøringen, bryter vikeplikt ifra venstre og ymse. Men jeg personlig ønsker bedre bilde kvalitet. Nå kostet det 170kroner ifra DX, så for prisen er det egentlig ikke så mye å klage over. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Da er Blackvue DR550GW montert. Blir en test imorgen.. Ledningen som skal overføre strøm\video til kameraet bak er 6 meter..tenkte først at dette var langt nok i massevis, men det var det egentlig ikke.. Skulle strekke kabel langs gulvet i bilen, men da manglet jeg rundt 50cm.. Når jeg strakk kabelen langs taket derimot, så ble det nok, da hadde jeg vel rundt 50cm til overs.. En del bilder.. men heller bilder enn masse tekst.. :-) Blackvue DR550GW er noe større enn DR450GW Endel bildestøy men.. Par bilder i dagslys: Edit: Ser ut som man får Blackvue DR550GW 2CH for $316 HER. men det er korea versjon.. Aner ikke om man kan lett bytte til engelsk firmware.. isåfall er det jo no big deal (Free Shipping også) Endret 6. september 2013 av Merko. 3 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Nå har jeg også bestilt meg Blackvue fra Dream-Seller (DR500GW - hva er egentlig forskjellen mellom 500 og 550?). Anyways, leste dere denne artikkelen på DinSide i dag? Skremmende, og det ble utløsende grunn til investering av dashcam. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå