steinrawr Skrevet 10. juli 2022 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2022 Noen som har erfaringer med dashcams med 2 kanaler (foran og bak). Jeg har tidligere kjørt med Blackvue DR750S-2CH, men jeg syns Blackvue er for dyrt mtp på alle barnesykdommene og hvor upraktisk det er å bruke/justere/hente ut klipp, jeg har også et DR650S fra før, men det har, så vidt jeg kan se, ikke støtte for ekstra kamera. DR750X-2CH koster kr 4999,- hos clas ohlson, 4199 hos Kjell&Co og kr 4195,- hos Bauhaus som er rimeligst. DR900X-PLUS-2Ch koster kr 6999,- hos clas ohlson, 6490 hos Kjell&Co og kr kr 5990 hos Bauhsaus som er rimeligst. Et rimeligere blackuve alt. er DR590X-LTE 2CH til 2495 hos Kjell&Co, men det krever ekstrautstyr for GPS og LTE-tilkobling. Av andre produsenter finner jeg svært lite med støtte for to kanaler utover "kupekamera"... Er det like greit å bare kjøpe et ekstra kamera og montere bak? 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 10. juli 2022 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2022 steinrawr skrev (5 timer siden): Noen som har erfaringer med dashcams med 2 kanaler (foran og bak). Vet at med Garmin som jeg kjøpte, så kan man koble opp til fire kameraer på en telefon. Men man kan ikke ha flere kameraer tilkoblet en parkeringsmodud-enhet. Så skal du ha parkeringsmodus på flere kamera må du ha en til hver, som er en ekstra kostnad. 1 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 10. juli 2022 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2022 Sydvest skrev (1 time siden): Vet at med Garmin som jeg kjøpte, så kan man koble opp til fire kameraer på en telefon. Men man kan ikke ha flere kameraer tilkoblet en parkeringsmodud-enhet. Så skal du ha parkeringsmodus på flere kamera må du ha en til hver, som er en ekstra kostnad. Parkering er ikke kritisk for min del, selv om det virker fint å ha. Så det vil ikke renne ut på ekstrautstyr der. Men det hadde vært supert å slippe å koble til flere kamera og kun forholde seg til ett. Jeg har fortsatt å lete litt siden jeg postet også, men finner bare sånne "nobrand" kamera på ebay, som heller ikke er så rimelige at jeg vil kaste meg rundt og bestille. 1 Lenke til kommentar
vegaast96 Skrevet 11. juli 2022 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2022 steinrawr skrev (16 timer siden): Parkering er ikke kritisk for min del, selv om det virker fint å ha. Så det vil ikke renne ut på ekstrautstyr der. Men det hadde vært supert å slippe å koble til flere kamera og kun forholde seg til ett. Jeg har fortsatt å lete litt siden jeg postet også, men finner bare sånne "nobrand" kamera på ebay, som heller ikke er så rimelige at jeg vil kaste meg rundt og bestille. Veldig fornøyd med VIOFO A129 PRO. Så litt på BlackVue sine modeller. VIOFO har begrenset med funksjoner sammenlignet med BlackVue. Bedre bildekvalitet og pris var årsaken til jeg valgte denne. 2 Lenke til kommentar
3l33t3 Skrevet 21. november 2022 Rapporter Del Skrevet 21. november 2022 Tenkte og kjøpe et billig dashcam til ca 1000,- , hva er og anbefale? Må ha skjerm som man ser live. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 5. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2023 Thinkware eller Blackvue? Vurderer, 2 kamera + power-dings. Noen råd? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 23. oktober 2023 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2023 Er det mange her med DOD kamera? Tenkte å høre om det er mange som har fått ødelagt internbatteriet Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 23. oktober 2023 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2023 4 hours ago, Leo_ said: Er det mange her med DOD kamera? Tenkte å høre om det er mange som har fått ødelagt internbatteriet Har et gammelt DOD 460 (tror jeg det heter, merkelapen er slitt bort for lenge siden) som jeg kjøpte i 2016. Dette fungerer godt i dag, men det har en tendens til å ikke ville starte opp når den får strøm fra usb. Men internbatteriet fungerer ok, selv nå mange år etterpå. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. oktober 2023 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2023 (endret) geir__hk skrev (15 timer siden): Har et gammelt DOD 460 (tror jeg det heter, merkelapen er slitt bort for lenge siden) som jeg kjøpte i 2016. Dette fungerer godt i dag, men det har en tendens til å ikke ville starte opp når den får strøm fra usb. Men internbatteriet fungerer ok, selv nå mange år etterpå. Så bra! 460 et et knallbra kamera og er nytt nok til å ha Sony sensor som er den som er eksepsjonelt bra på dårlig lys. Om du skulle oppleve at kameraet slår seg av umiddelbart når du bryter strømmen sånn at siste videofil ikke blir ferdigstilt, eller at kameraet mister klokke og dato er det tegn på defekt batteri. Disse batteriene kan skiftes, jeg har skiftet på flere kamera nå og satt inn oppgradert batteri. Bedre batteri koster ubetydelig mer enn et standard batteri. Jeg tror det verste for batteriet er om kameraet blir liggende ubrukt lenge. Edit: Snedig at det periodisk ikke starter, det kan jo være strømforsyningen som fusker så blir det et problem ville jeg prøvd å skifte den. Endret 24. oktober 2023 av Leo_ Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. oktober 2023 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2023 (endret) 10 hours ago, Leo_ said: Om du skulle oppleve at kameraet slår seg av umiddelbart når du bryter strømmen sånn at siste videofil ikke blir ferdigstilt, eller at kameraet mister klokke og dato er det tegn på defekt batteri. Takk for tips. Kan fylle på med annet tips - opplevde for noen år siden at kameraet av og til ikke lagret siste opptak før strømmen ble kuttet (kun datatap, ikke noe krøll med klokke), noe som viste seg være relatert til dårlig/utslitt adata SD-kort (tror det var det som fulgte med da jeg kjøpte, fikk sd-kortet med på kjøpet). 10 hours ago, Leo_ said: Edit: Snedig at det periodisk ikke starter, det kan jo være strømforsyningen som fusker så blir det et problem ville jeg prøvd å skifte den. Er egentlig ikke et problem, jeg vet om dette og pleier å sjekke at enheten slår seg på - hvis ikke trykker jeg bare på-knappen inn manuelt. Endret 24. oktober 2023 av geir__hk 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 25. februar Rapporter Del Skrevet 25. februar Svigerpaps vil ha kamera i bilen. Prisklasse helst mellom 1.000-1.500,- Men spørsmålet mitt er hvilket kamera er lett å betjene? Dette er en mann som kommer på besøk hver gang han skal gjøre noe i nettbanken eller oppdatere skattekortet. Tenker mao at han bør ha så lite knapper som mulig. Og lettest mulig overføring til mobil eller datamaskin. Hva går man for da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. februar Rapporter Del Skrevet 25. februar Er normalt ikke noe betjening. Det slår seg på automatisk, og har et minnekort man tar ut og putter i en PC for å hente ut filer i ettertid (som dagen etterpå). BlackVue er lite og diskret. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. februar Rapporter Del Skrevet 25. februar Har dette i ene bilen min og er veldig fornøyd med det Trenger bare å settes opp en gang med klokkeslett og dato og diverse andre innstillinger også står det bare å gjør jobben sin. Jeg har en powerbank mellom usbporten og dashcam så det holder seg påslått en stund etter parkering. For å overføre filer tar man ut kortet å setter i en pc, eller bruker appen deres. Det kan man se videoene og laste ned det man vil ha. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 25. februar Rapporter Del Skrevet 25. februar Anbefaler han Garmin Dash Cam Mini 2 som jeg selv har i arbeidsbil. Minimalt med knapper å holde styr på Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 25. februar Rapporter Del Skrevet 25. februar Complexity skrev (14 minutter siden): Jeg har en powerbank mellom usbporten og dashcam så det holder seg påslått en stund etter parkering. Hvor lenge holder det seg? Tenker at det må bli svekket hvis det ligger i bilen hele vinteren Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. februar Rapporter Del Skrevet 25. februar 12 minutes ago, Sydvest said: Hvor lenge holder det seg? Tenker at det må bli svekket hvis det ligger i bilen hele vinteren Det kommer helt ann på hvor lang kjøretur man har tatt. Jo lengere kjøretur jo mere har batteriet blitt oppladet og jo lengere holder det liv i dashcammen. Bruker en en eldre powerbank som jeg absolutt ikke er redd for så bryr meg ikke så veldig om den. Må ha en powerbank som støtter pass-though da. At den kan levere strøm mens den blir ladet. Veldig mange powerbanks som ikke støtter det av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 9. oktober Rapporter Del Skrevet 9. oktober Vurderer og kjøpe Dashcam noen som kan anbefale noe ? 😉 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. oktober Rapporter Del Skrevet 9. oktober Jeg kjøpte dette: https://www.aliexpress.com/item/1005007055722564.html 4K. Det var dog kun 1080P. Men jeg er fornøyd med det, med tanke på pris. Men ikke regn med å lese av bilskilt i mørke, eller andre vanskelige lysforhold. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. oktober Rapporter Del Skrevet 10. oktober Maskinfører skrev (11 timer siden): Vurderer og kjøpe Dashcam noen som kan anbefale noe ? 😉 Jeg har DOD kameraer i alle bilene mine, DOD har brukt Sony bildebrikke som fungerer veldig bra ved dårlig lys. Som mange andre tåler de ikke så godt å ligge ubrukt over lang tid (flere mnd) da kan batteriet ta kveld. Jeg har skiftet batteri på noen kamera som har lagt ubrukt lenge. Første DOD-kameraet jeg kjøpte for 9 år siden og har brukt mest har ikke vært skiftet batteri på enda, men merka her om dagen at batteriet trolig synger på siste verset 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. oktober Rapporter Del Skrevet 10. oktober toreae skrev (10 timer siden): Jeg kjøpte dette: https://www.aliexpress.com/item/1005007055722564.html 4K. Det var dog kun 1080P. Men jeg er fornøyd med det, med tanke på pris. Men ikke regn med å lese av bilskilt i mørke, eller andre vanskelige lysforhold. Har du lasta opp klipp på youtube fra dette kameraet? Har vært så nysgjerrig på hvordan det faktisk ser ut, både i godt og dårlig lys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå