Gå til innhold

[Løst] Hva skal jeg skrive i en jobbattest der sjefen tidligere ignorerte tidligere forespørsler?

Anbefalte innlegg

Om en måned slutter jeg "uformelt" på jobben, og jeg vil ikke jobbe der inntil videre fordi jeg reiser utenlands for å studere. Jeg vil sannsynligvis komme tilbake i neste sommerferie for å jobbe. Per dags dato har jeg en ringevikarsstilling i samme bedrift, men i en annen avdeling med annen daglig leder. Jeg skal spørre min nåværende daglig leder om en jobbattest, som jeg sannsynligvis vil få, fordi han er mye greiere enn min forrige leder. Jeg skal også spørre om han kan skrive attesten for den forrige avdelingen, men jeg tror ikke at han kan gjøre det.

Hos den forrige avdelingen jobbet som deltidsansatt i 2,5 år. Det var en formell oppsigelse med oppsigelsesbrev og oppsigelsestid. Måneden før jeg sa opp spurte jeg begge mine daglige ledere om jobbattest, og de sa at de skulle gjøre det. Jeg spurte totalt 3 ganger uten å få noen jobbattest. Deretter sendte jeg mail til HR-personale og spurte om det, men de sa at jeg ikke hadde krav på det fordi jeg ikke har sluttet i bedriften, men bare byttet avdeling.

Som sagt skal jeg "slutte" i jobben, og da skal jeg spørre min forrige daglige leder om jobbattest. Sist gang jeg ringte ignorerte han alle mine telefonanrop (6 måneder siden). Jeg skal i resepsjonen å spørre om eposten. Hvis jeg skulle få eposten skal jeg sende en email for å spørre om en attest.

Hva skal jeg skrive i emailen? Bør jeg nevnte Arbeidsmiljøloven §15-15? Og hva skal jeg gjøre hvis han ignorer mailen igjen?

TL;DR: Hva skal jeg nevne i en email, om en jobbattest, der sjefen ignorerte tidligere forespørseler om en attest?

Endret av Dysfunctional
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du ikke bare be HR om å skrive en samlet attest da? Mulig jeg misforstår, men det virker som om dette er samme selskap/konsern, med felles HR-avdeling?

HR vet jo ikke hva jeg har drevet med. Jeg jobbet hos to forskjellige avdelinger med to forskjellige gjøremål. Jepp, selskapet har felles HR-avdeling antar jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

HR vet jo ikke hva jeg har drevet med. Jeg jobbet hos to forskjellige avdelinger med to forskjellige gjøremål. Jepp, selskapet har felles HR-avdeling antar jeg.

Vet ikke HR dette, så gjør HR en elendig jobb.Er jo hele poenget med en sånn HR person, at de skal følge opp ansatte og rettlede dem...hva slags bedriten bedrift er dette?Virker jo dønn useriøst...

Nei, om du ikke får attest, så får du informere nye arb.giver om situasjonen da, alså at de ikke ser ut til å greie å fikse en attest til deg..

Lenke til kommentar

Vet ikke HR dette, så gjør HR en elendig jobb.Er jo hele poenget med en sånn HR person, at de skal følge opp ansatte og rettlede dem...hva slags bedriten bedrift er dette?Virker jo dønn useriøst...

Nei, om du ikke får attest, så får du informere nye arb.giver om situasjonen da, alså at de ikke ser ut til å greie å fikse en attest til deg..

Jobber i et av Norges største selskap. Kan ikke si direkte hvor jeg har jobbet, men det er ikke noe seriøst. Bare en deltidsjobb ved siden av studiene.

Har fikset det. Han skrev attesten rett etter at jeg sendte han en seriøs og formell e-mail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...