Gå til innhold

AMD XP 2500+ (Barton) vs. AMD XP 2800+ (Barton)

g_man123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er spesielt interesert i hvilken av Barton eller thorughbred kjernene som er mest varme effektiv - jeg har et lite kabinett med mange disker og en prossessor (tb1700) som utvikler alt for mye varme, selv om jeg har en fet kjøler. Den er varme regulert og freser i over 5000rpm og gir fra seg for mye lyd. Vil gjerne kjøpe en ny pross som har mindre varmeutvikling.

Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet: 28 Sep 2003 02:42    Tittel:  

--------------------------------------------------------------------------------

Thorughbred kjernen blir mye varmere enn barton kjernen.  

Dei nyere 2500+ er ikkje like lett å overklokke som dei første som vart solgt. Det er ikkje sikkert du er heldig.

Det tror jeg ikke noe på. Alle som kjøper 2500+ idag får klokket den opp lett. Det har ingenting med hell å gjøre, før du kommer over 2.2 GHz. Jeg kjører min på 2.4 GHz, men jeg har "aggressiv" dB-kjøling.

Lenke til kommentar

Hvor mye vcore er maks, før det blir skikkelig usunt for CPU?

Jeg kjører nå min XP2800+ på 200*11.5 =2.3Ghz, og måtte da sette opp vcore til 1.725.

Prøvde meg med 200*12 og helt opp til 1.775 vcore, men med ingen suksess. Bør jeg tørre å ta steget opp til 1.800 ?

har btw. Vanlig Luftkjøling. Og temperaturen på min overklokkede CPU ligger på 50grader med maks load.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...