Gå til innhold

Valg av ny telefon i løpet av de neste 2 månedene.

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger hjelp til valg av ny telefon. Har hatt 2 nye telefoner på mine 18 leveår og føler det kanskje er på tide med noen nytt. Har hatt Nokia N8 og har nå HTC HD2, og begge har sugd dritt. Er ute etter en mobil med god batterikapasitet, 4G, NFC og helst Android, skal jeg ha iPhone må det være fordi de har noe helt fantastisk nytt som ingen andre har, men det tviler jeg på at Apple klarer da de ikke satser særlig som f.eks iPhone 5 som ikke fikk NFC.

Oppo 7 høres bra ut men er tvilsom til kinesiske telefoner, HTC One er jeg også interessert i.

Vet ikke hva som er bra av telefoner i dagens marked så setter pris på forslag, erfaringer etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært innom iPhone, men for meg ble det fort en no-go.

God erfaring med Samsungs toppmodeller (henholdsvis S2, S3 og S4 - samt Note-telefonene som er svære beist mest for hjemmebruk for min del), men sitter nå på en Xperia Z fra Sony selv - et kupp av en telefon som holder det gående flerfoldige dager med moderat bruk og halvannen/to dager om jeg instagrammer så mye jeg kan og passer på at hver samtale jeg har går gjennom fb og mobildata etc. Den anbefales iallefall varmt.

Du sier ikke så mye om prisklasse - Hva tenker du?

Lenke til kommentar

Regner med at iPhone blir no-go for meg også. Har tenkt på Samsung men er veldig mange som har det og føler det blir litt kjedelig i lengden. Hmm den hørtes bra ut, bra at den holder lenge for jeg er lei av å lade 3 ganger om dagen... Har den 4G? NFC?

Prisklasse blir 4-5000 og oppover

Har vært innom iPhone, men for meg ble det fort en no-go.

God erfaring med Samsungs toppmodeller (henholdsvis S2, S3 og S4 - samt Note-telefonene som er svære beist mest for hjemmebruk for min del), men sitter nå på en Xperia Z fra Sony selv - et kupp av en telefon som holder det gående flerfoldige dager med moderat bruk og halvannen/to dager om jeg instagrammer så mye jeg kan og passer på at hver samtale jeg har går gjennom fb og mobildata etc. Den anbefales iallefall varmt.

Du sier ikke så mye om prisklasse - Hva tenker du?

Lenke til kommentar

Jeg var kjempefan av S2-modellen til Samsung, og de påfølgende har vært svært gode - men for min del ikke hatt "det lille ekstra" som gjorde dem verdt langtidseie.

Et kjapt google-søk sa ja til både 4G og NFC på Xperia Z.

Ville lest litt om både Xperia Z, HTC One og potensielt Samsungs S4 for å finne ut mer, eventuelt se dem i butikk og få litt "følelsen". Alle er gode telefoner, til tross for at jeg har funnet min favoritt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf

Regner med at iPhone blir no-go for meg også. Har tenkt på Samsung men er veldig mange som har det og føler det blir litt kjedelig i lengden. Hmm den hørtes bra ut, bra at den holder lenge for jeg er lei av å lade 3 ganger om dagen... Har den 4G? NFC?

Prisklasse blir 4-5000 og oppover

Ja på begge spørsmålene. :)https://prisguiden.no/produkt/sony-xperia-z-172184

Lenke til kommentar

Jeg var kjempefan av S2-modellen til Samsung, og de påfølgende har vært svært gode - men for min del ikke hatt "det lille ekstra" som gjorde dem verdt langtidseie.

Et kjapt google-søk sa ja til både 4G og NFC på Xperia Z.

Ville lest litt om både Xperia Z, HTC One og potensielt Samsungs S4 for å finne ut mer, eventuelt se dem i butikk og få litt "følelsen". Alle er gode telefoner, til tross for at jeg har funnet min favoritt :)

Er det jeg er ute etter også, en telefon jeg kan ha lenge.

Tusen takk for svar og tips, det skal jeg gjøre! :)

Ja på begge spørsmålene. :)http://www.prisguide...xperia-z-172184

Takk :)

Lenke til kommentar

Det er nok de S0L nevner som er de mest aktuelle. Det står foreløbig mellom HTC One, Xperia Z og Samsung Galaxy S4 hvis du skal ha en mobil på øverste hylle.

Eller så er det telefoner som kommer om en stund hvis du kan vente. LG Optimus G2, Samsung Galaxy Note 3, Iphone 5S, Nexus 5, Sony Xperia i1(Honami), Sony Xperia C670X(rykter) og Sony Xperia Z Ultra(rett rundt hjørnet).

Alcatel One Touch Idol X, ZTE Nubia Z5 og Motorola Moto X er litt usikre på om kommer til Norge, men det er også veldig spennende telefoner med gode spesifikasjoner.

Motorola er jeg spent på fremover i og med at Google har kjøpe dem opp. Mye spennede som kan skje der.

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar

Det er nok de S0L nevner som er de mest aktuelle. Det står foreløbig mellom HTC One, Xperia Z og Samsung Galaxy S4 hvis du skal ha en mobil på øverste hylle.

Eller så er det telefoner som kommer om en stund hvis du kan vente. LG Optimus G2, Samsung Galaxy Note 3, Iphone 5S, Nexus 5, Sony Xperia i1(Honami), Sony Xperia C670X(rykter) og Sony Xperia Z Ultra(rett rundt hjørnet).

Alcatel One Touch Idol X, ZTE Nubia Z5 og Motorola Moto X er litt usikre på om kommer til Norge, men det er også veldig spennende telefoner med gode spesifikasjoner.

Motorola er jeg spent på fremover i og med at Google har kjøpe dem opp. Mye spennede som kan skje der.

Takk for tips og forslag, skal lese om de og se hvem jeg liker best :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...