indahla Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Jeg får ikke lyd fra den "vanlige" 3,5mm analoge lydutgangen på PC'en. Det er en HP dc7800 med et ATI Radeon HD6450 skjermkort med HDMI satt i. Bilde tar jeg ut via HDMI, men fordi forsterkeren min ikke har HDMI må jeg bruke analog lyd ut fra PC'en. Under device manager i Windows 7 64-bit er det kun en enhet under "Sound, video and game controllers": "High Definition Audio Device". Det er akkurat som Windows ikke finner on-board lydkortet. Noen tips om hva jeg kan sjekke? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Har du valgt at lyden skal bruke 3.5 jack og ikke hdmi? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Hvor velger jeg det? Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Høyreklikk på høytalerikonet på oppgavelinjen, velg playback devices/avspillingsenheter og sett riktig utgang som default. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 høyre klikker i system tray på lyd kontrollpanelet...og velger playback devices /avspillings enheter velg deretter ikonet for høytaler/headset....som viser dittt analoge lydutgang/ lydkort , høyreklikk og velg test...får du lyd da høyreklikker du på høgtaleren og velger det som default playback device eller tilsvarende på norsk. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Når jeg høyreklikker og velger "Playback devices" kan jeg kun velge "Digital Audio (HDMI)". Jeg har valgt å vise "disabled" og "disconnected" enheter uten at dette får frem noen fler.. Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Har du noen uidentifiserte enheter i device manager? Hvis ja, prøv å høyreklikk og installer drivere. Hvis nei, finn ut hvilket lydkort som er i maskinen og last ned drivere fra produsenten. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Intern audio var deaktivert i BIOS.. Problem løst! Takk for alle tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå