tho_kva2 Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Tenkte jeg skulle starte å lade opp til Rome2, så fyrte opp den gamle gjenngangeren nok en gang og fant fort ut at jeg trengte en mod, lastet ned Darthmod og alt virket veldig bra. Spiller som et united Rome. Det som traff meg var at det var veldig få typer av troops hos romerne, hvertfall infantery, kun hastati, principes og hastati? Hva skjedde med cohort legions osv.? Noen som har noen svar om det er noe feil hos meg eller om det er meningen å kun ha disse tre basic infanteri unitsene? Informasjonen på barracksene er jo også at kun de tre er tilgjengelige selv på den beste. Har ikke prøvd andre land, men f.eks. grekerne har jo Spartan Hopites og goldshield guards. Håper noen vet noe og tar seg tid til å informere, da det er litt kjedelig og ikke få bedre tropper som tiden går.. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Du kan jo se på "customized battle"? I forumet for moden fant jeg dette bildet: Her ser du oversikt over troppene du kan ha. Du kan også prøve å spørre på dette forumet, da får du i hvert fall svar fra folk som har prøvd moden i det minste. 1 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 haha, takk. Hvordan tenkte jeg ikke på å se på custome battles.. Så da vet jeg hvertfall at det finnes flere typer, så er det bare å finne de in-game Var en liten tur innom forumet, og følte det var litt dødt, så tenkte det sikkert var noen som hadde spilt det her, men skal ta å poste der også. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Tenkte jeg skulle starte å lade opp til Rome2, så fyrte opp den gamle gjenngangeren nok en gang og fant fort ut at jeg trengte en mod, lastet ned Darthmod og alt virket veldig bra. Spiller som et united Rome. Det som traff meg var at det var veldig få typer av troops hos romerne, hvertfall infantery, kun hastati, principes og hastati? Hva skjedde med cohort legions osv.? Noen som har noen svar om det er noe feil hos meg eller om det er meningen å kun ha disse tre basic infanteri unitsene? Informasjonen på barracksene er jo også at kun de tre er tilgjengelige selv på den beste. Har ikke prøvd andre land, men f.eks. grekerne har jo Spartan Hopites og goldshield guards. Håper noen vet noe og tar seg tid til å informere, da det er litt kjedelig og ikke få bedre tropper som tiden går.. A cohort consisted of approximately 480 men and commanded by one man. It consisted of six centuriae of 80 men, each commanded by a centurion assisted by junior officers. At various times prior to the reforms, a century might have meant a unit of 60, 80 or 100 men. It is almost certain that the most senior centurion of the six would have commanded the entire cohort. In order of seniority, the six centurions were titled hastatus posterior, hastatus prior, princeps posterior, princeps prior, pilus posterior and pilus prior (most senior). This followed the order of seniority in the earlier legions, where the youngest and least experienced units were termed hastati, next principes, and the oldest and most experienced triarii (pilus was an alternative name for triarius, the singular of triarii). Ifra http://en.wikipedia.org/wiki/Cohort_%28Roman_military_unit%29 Aner ikke hvordan det er med modden, men det virker som romerene kunn satsa på en type melee troop. Hastati, principes og triari betegnelsen har med alderen på mannskapet i troppene. Så hvis modden er historisk korrekt så er det vel dette du har å forholde deg til. 1 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Når du nevner det så vet jeg jo dette egentlig, men aldri tenkt over at dette kanskje har blitt videreført til spillet. Kunne virket logisk at de blir oppgradert når de har fått alder/erfaring. Det forklarer ikke town watch, som burde være det mest grunnlegende å kunne rekruttere. Endret 31. juli 2013 av tho_kva2 Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Denne modden har Marian Reforms, akkurat som vanllia R:TW. Du får tilgang til nye tropper en eller annen gang i løpet av kampanjen. I vanilla er det i 107 BC, eller når du får ditt første Imperial Palace. I denne modden må du få et Imperial Palace i en italiensk by (eller vente til 107 BC ...). 1 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Takk takk! : D Dette gjelder alle resterende tropper? Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Har ikke spilt modden, så mulig du får no tjall av noen typer templer eller oppgraderte blacksmiths eller lignende, men mesteparten av hæren din vil bli byttet ut etter dette, ja. Endret 31. juli 2013 av DurinVIII Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Før Marian reformen, måtte alle romerske menn tjene i hæren, Yngre menn var Hastati, eldre mer veterane var Princpies og De eldste som hadde sett minst 2 kampanjer var Trarii, Men regner med at de ble mer og mer armerte jo eldre du ble, så hastati hadde kanskje ikke noe rustning eller veldig lite, kanskje bare hjelm, og beskyttelse på det ene beinet, samt skjold. Princepes hadde mer rustning, tidligere i perioden bronse plater av forskjellige typer, samt beskyttelse på et av leggene, hjelm og skjold. Senere fikk de Brynje. De hadde ihvertfall brynje før de møtte Hannibal under andre punner krigen. Triarii hadde enda mer beskyttelse, mer bronse eller senere brynje med lær forsterkninger, samt beskyttelse på begge beina og ikke bare en, pluss skjold og hjelm. Så etter Marien ble hæren proff med soldater som tjenet i legionen i 25 år, da forsvant de 3 forskjellige typene soldater og ble nytta ut med legionærer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå