Flaskehals Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Hei, jeg opplevde her om dagen at PCen ikke slo seg på når jeg trykte på knappen(Bare LEDs lyste opp, ikke noe aktivitet ellers). Tenkte ikke noe særlig over det, men nå skjedde det noe lignende igjen. Skulle prøve Dead Island som jeg kjøpte via Humble Bundle. Etter ca. 15 minutter gameplay frøs PCen og skjermene ble svarte. Alle viftene gikk på 100%, men ikke noe bilde. Jeg holdt inne på-knappen til PCen slo seg av, for også slå den på igjen. Det som skjedde da var det samme som tidligere. LED lyser opp, men ikke noe mer. Ikke noe aktivitet. Jeg mistenker at PCen synger på siste vers. Temperatur ville gitt mening dersom det ikke var for at første gang dette skjedde så hadde ikke PCen blitt brukt tidligere på dagen så CPU kan ikke ha vært for varm. Hardware: AMD Phenom II X4 965 stock clocks pga. ustabilitet ved overclock 8GB Corsair 1600Mhz 4x2GB moduler Asus Crosshair IV Formula ATI 5870 1GB Corsair H50 cpu-kjøler Corsair HX750W CPU Temp ligger på rundt 54 grader med Chrome kjørende. Skal teste med Prime95 og se hva temp ligger på for å utelukke varmgang. Har dere noen tips? Går egentlig bare å venter på at PCen skal bli ødelagt så jeg har en unnskyldning til å kjøpe ny, men så lenge den funker så blir det ikke noe nytt Endret 31. juli 2013 av Flaskehals Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Om CPU eller skjermkort ikke er for varme, så tipper jeg problemet ligger i strømforsyningen. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Har selv et sekundertbygg med i7 950 der tempen ligger på rundt 50+ idle pga ræva kjøler. Test med noe slikt som Prime95, eller lignende for å se om maskinen låser seg da. Installer for eks Aida64 for å sjekke temperaturene i maskinen din. Lenke til kommentar
Flaskehals Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Har selv et sekundertbygg med i7 950 der tempen ligger på rundt 50+ idle pga ræva kjøler. Test med noe slikt som Prime95, eller lignende for å se om maskinen låser seg da. Installer for eks Aida64 for å sjekke temperaturene i maskinen din. AMD er vel kjent for å være varmere enn Intel. Max temp med prime95 er 70 grader, noe som er innenfor de 75 gradene som AMD sier er max. PCen låste seg ikke når jeg kjørte Prime95. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Da ser det ivertfall ikke ut til at det er CPU'en din problemet ligger hos. GPU'en derimot ville jeg testet neste. Prøv Furmark og se om det skjer noe da Lenke til kommentar
Flaskehals Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Ser ikke helt hvordan GPU kan påvirke PCens evne til å slå seg på. Men det skal sies at jeg har opplevd mye flickering i det siste, så skal teste med Furmark. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Du nevnte at spillet frøys, noe som fikk meg til å tenke på GPU. Maskinvare har en tendens til å lage krøll på de minst tenklige plassene Flickering skal ikke forekomme, men har du opplevd fickering i OS + spill eller bare en av delene? Lenke til kommentar
Flaskehals Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Opplever flickering i 2D-mode, altså nettleser. Kjører to skjermer, dersom jeg har en youtube video på den ene skjermen og bytter mellom to faner på den andre skjermen så vil videoen bli blank i noen sekunder. Dette kan jo være et flash-relatert problem tho. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Hmm, når jeg ser på speccsa dine, så har jeg faktisk ett par Gigabyte 5850 liggende. Disse kortene har et kjendt problem med å kjøre 2 skjermer. Der får jeg flickering osv både i spill og i nettleser, eller generell oppdatering på skjermen. Kanskje GPU'en din også lider av det samme? har du prøvd med bare 1 skjerm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå