Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC slår seg av, nekter å starte på en stund

Anbefalte innlegg

Hei, jeg opplevde her om dagen at PCen ikke slo seg på når jeg trykte på knappen(Bare LEDs lyste opp, ikke noe aktivitet ellers). Tenkte ikke noe særlig over det, men nå skjedde det noe lignende igjen.

Skulle prøve Dead Island som jeg kjøpte via Humble Bundle. Etter ca. 15 minutter gameplay frøs PCen og skjermene ble svarte. Alle viftene gikk på 100%, men ikke noe bilde. Jeg holdt inne på-knappen til PCen slo seg av, for også slå den på igjen.

Det som skjedde da var det samme som tidligere. LED lyser opp, men ikke noe mer. Ikke noe aktivitet.

Jeg mistenker at PCen synger på siste vers. Temperatur ville gitt mening dersom det ikke var for at første gang dette skjedde så hadde ikke PCen blitt brukt tidligere på dagen så CPU kan ikke ha vært for varm.

Hardware:

AMD Phenom II X4 965 stock clocks pga. ustabilitet ved overclock

8GB Corsair 1600Mhz 4x2GB moduler

Asus Crosshair IV Formula

ATI 5870 1GB

Corsair H50 cpu-kjøler

Corsair HX750W

CPU Temp ligger på rundt 54 grader med Chrome kjørende. Skal teste med Prime95 og se hva temp ligger på for å utelukke varmgang.

Har dere noen tips? Går egentlig bare å venter på at PCen skal bli ødelagt så jeg har en unnskyldning til å kjøpe ny, men så lenge den funker så blir det ikke noe nytt :tease:

Endret av Flaskehals
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv et sekundertbygg med i7 950 der tempen ligger på rundt 50+ idle pga ræva kjøler.

Test med noe slikt som Prime95, eller lignende for å se om maskinen låser seg da.

Installer for eks Aida64 for å sjekke temperaturene i maskinen din.

AMD er vel kjent for å være varmere enn Intel.

Max temp med prime95 er 70 grader, noe som er innenfor de 75 gradene som AMD sier er max.

PCen låste seg ikke når jeg kjørte Prime95.

Lenke til kommentar

Opplever flickering i 2D-mode, altså nettleser. Kjører to skjermer, dersom jeg har en youtube video på den ene skjermen og bytter mellom to faner på den andre skjermen så vil videoen bli blank i noen sekunder. Dette kan jo være et flash-relatert problem tho.

Lenke til kommentar

Hmm, når jeg ser på speccsa dine, så har jeg faktisk ett par Gigabyte 5850 liggende. Disse kortene har et kjendt problem med å kjøre 2 skjermer. Der får jeg flickering osv både i spill og i nettleser, eller generell oppdatering på skjermen. Kanskje GPU'en din også lider av det samme? har du prøvd med bare 1 skjerm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...