awesnes Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Flott bilde - det ble en slags parasoll-sopp..(en liten skjevhet på horisonten kunne kanskje vært rettet...men det er kanskje jeg som er så pirkete med slikt...) Ja. Den ble kul. Flott lys og fin komposisjon. Fine farger og spennende skygger (Godt ikke bare jeg som pirker på horisonten...) Bra, det er veldig lov å pirke. Det er kort og godt en ren forglemmelse i redigeringen, jeg pleier å huske på å sjekke horisonten, men her ble det rett og slett glemt. Jeg lastet opp en ny versjon hvor horisonten skal være mer eller mindre rett. Håper ikke det bryter med noen regler... Veldig mye gode bilder du har levert i det siste. Sjongløren var morsomt fanget, det samme var dørene. Men jeg falt pladask for den lille jenta på tur. Jeg kan forestille meg den lette og nysgjerrige ruslingen bortover gaten. En liten ekspedisjon for et lite vesen som gjør store øyne over de inntrykk hun fanger opp. Flott lys og fine farger. Komposisjonen var perfekt, og det fungerer meget bra at jeg faktisk må se litt opp mot cap'en Panoramaet var også flott, med fint lys i horisonten. Den parasollen minner meg om en sopp, og jeg får nesten lyst til å ta frem macro objektivet for å ta bilde av bildet Fint lys også her. Gleder meg (selvsagt) til mer. Her var det store sprang, fra duse tåkebilder til sydenbilder med knall! Bildet av palmene dag 13 er min favoritt, fine silhuetter og perfekt med de mørkerøde strandstolene i flott formasjon. Parasollbildet var knalltøft. Anderledes enn det man ser så ofte ellers; aka knalltøft. Takk for det Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Jeg lastet opp en ny versjon hvor horisonten skal være mer eller mindre rett. Håper ikke det bryter med noen regler... Jeg pleier å anbefale at dere lar originalen ligge i en spoiler; det er ofte noen som lurer .... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Jeg pleier å anbefale at dere lar originalen ligge i en spoiler; det er ofte noen som lurer .... Akkurat her er det vei greit uten spoiler kanskje? For det blir jo sagt klart hva det gjelder og hva som er rettet på....det måtte i tilfelle bare være for sammenlignings-behovet.... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Akkurat her er det vei greit uten spoiler kanskje? For det blir jo sagt klart hva det gjelder og hva som er rettet på....det måtte i tilfelle bare være for sammenlignings-behovet.... Du aner ikke hvor mange som ønsker akkurat det ... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Du aner ikke hvor mange som ønsker akkurat det ... He,he...ja vi hobbyfotografer er vel litt nysgjerrige.... Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Jeg pleier å anbefale at dere lar originalen ligge i en spoiler; det er ofte noen som lurer .... Done... Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Tirsdag 20. juni Fikk skviset inn et bilde før jeg dro hjemover i går. Var ute før klokken 07 i håp om en fin soloppgang. Den var dessverre ikke så veldig spennende eller fin, men tok et bilde av en brygge istedet. Tatt med 7D + Canon 24-105mm f/4 L Mallorca_2013_ (1654) by awesnes, on Flickr 1 Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Flott dybde og fint lys. Nesten helt rett horisont. Det ble litt trangt i toppen. Her kunne jeg tenkt meg litt mer luft. Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Et stilig bilde, men i likhet med Herr Substitute, så tror jeg bildet hadde blitt enda bedre med litt mer rom under taket. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Brygger er aldri feil, men som de to over påpeker kunne det kanskje gjort seg med litt mer himmel. Pent bilde uansett. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Nydelig lys her, er enig med de to foregående at vi gjerne skulle se litt mer av himmelen. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 Flott dybde og fint lys. Nesten helt rett horisont. Det ble litt trangt i toppen. Her kunne jeg tenkt meg litt mer luft. Et stilig bilde, men i likhet med Herr Substitute, så tror jeg bildet hadde blitt enda bedre med litt mer rom under taket. Nydelig lys her, er enig med de to foregående at vi gjerne skulle se litt mer av himmelen. Brygger er aldri feil, men som de to over påpeker kunne det kanskje gjort seg med litt mer himmel. Pent bilde uansett. Takker for kommentarer, og må si meg enig i at det er litt trangt i toppen. Hadde faktisk ikke noen versjoner med mer himmel, så slang sammen en kjapp versjon i PS. Legger den i spoiler. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Ja det ble mye bedre. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 Lørdag 24. august Tilbake i gamlelandet igjen, var en liten tur på landet i går, og da dukket det opp en sau. Ingen fest uten sau i motlys tatt med vidvinkel. Canon 7D + Sigma 10-20mm August25_ 112 by awesnes, on Flickr 2 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Så flott - veldig kreativ vinkling og komposisjon, fine farger også. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 Søndag 25. august Sommeren har ikke gitt seg enda, var en liten tur til et lokalt badevann i dag, Høldippelen ved Rotnes, Nittedal for de som lurer. Canon 7D + Sigma 10-20mm August25_ 167 by awesnes, on Flickr Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Her bekrefter du at sauer er alreite dyr, både som mat og motiv. Jeg ser den fremdeles har både prislapp og alarm hengende i ørene. Har du rappet sauen selv? Jeg er jo en "sucker" for bilder av flotte padlevann, og dette vannet så særdeles padlebart ut. Et nydelig bilde. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Ingen fest uten sau i motlys tatt med vidvinkel. Helt enig, og dette var godt fanget. Sauen ble jo riktig fotogen. Lenke til kommentar
Akre Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Likte veldig godt den sauen.. kjørte forbi noen dyr forrige dagen og lurte på ta en liten fototreff med dem.. takk for inspirasjon til motiv. Lekker sau!! Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Ingen fest uten sau i motlys tatt med vidvinkel. Hehe! Konge kommentar! (og bra bilde) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå