Gå til innhold

Augustfest 2013 - Mr. Sanders - "Still Life"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempefine komposisjoner bilde 18 og 19. Fin balanse med pendelen som du sier. Jeg undres litt over hvordan skyene tilsynelatende er tatt over flere sekunder, nå det står 1/80 i exif?

Morsomt å se hvordan disse bildene blir etter å ha sett de flotte konstruksjonene dine.

Bilde 8,9,14 og 15 er og veldig misunnelsesverdige

Lenke til kommentar

Takker.

Første forsøk med ND-filter og lang lukketid fungerte greit da været var usedvanlig grått og kjedelig, men litt duskregn innimellom. 30 sekunders eksponeringstid gikk greit. Jeg ble så gira på teknikken at jeg ville ha det tårnet med lang lukketid der tårnet er i ro og skyene drar diffust forbi. Vel, det gikk ikke gitt. Det var for mye lys - eller ND-filteret ikke mørkt nok. Uansett, jeg ville ha det motivet slik jeg så det for meg - så da måtte jeg benytte meg av layers (der skyene er kombinasjon av gaussian og motion blur med varierende opacity) for å få bildet noenlunde slik jeg så det for meg inni nøtta.

Jeg skal skaffe meg supermørkt ND-filter, for det motivet skal jeg ha uredigert.

Endret av Mr. Sanders
Lenke til kommentar

Dag 20: Badesesongen er over, men noen holder ut.

Annet: Ville forsøke å kombinere ND-filter og langtidseksponering på en solnedgang. Det fungerte greit, men som dagens bilde velger jeg ett som kun hadde "0.6 sec" lukkertid da jeg fant motivet hakket mer spennende enn bare dus sjø og himmel. Tatt i dag på Hellestøstranda (Sola, Rogaland). Alt i én eksponering, som selvsagt er behørig brushet her og der for å få stemningen jeg ville ha frem.

9550446368_913d2d9b8b_b.jpg
Surfer Girls by Loevhagen, on Flickr
Endret av Mr. Sanders
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Meget flott bilde. Komposisjon stemning sitter som et skudd. Pen diagonal i strranda som leder blikket mot surferne som er perfekt plassert. Litt synd at den andre surfer-dama ikke står nogenlunde i ro i de 0,6 sekundene :)

Nesten litt Mount doom stemning i skyene - slik at man bortimot forventer at Gollum kommer opp fra havet med fersk fisk. Kort sagt: liker bildet godt.

Lenke til kommentar

Panasonic G6 med 12-35 f/2.8 linsa og påmontert sirkulært, justerende polariseringsfilter og variabelt ND-filter utpå der igjen.

Etter å ha tatt noen duse B&W bilder, så er det herlig å dra litt ekstra i spakene, selv om det objektivt sett blir godt over hysterisk. :) Originalbildet er i spoiler. Tror jeg kommer til å lage en edruelig versjon av det på sikt.

post-37171-0-31889200-1376975289_thumb.jpg

Endret av Mr. Sanders
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herlig bilde! God komposisjon, og veldig bra å ha med detaljene i sanden i forgrunn og fyrtårnet(?) mot høyre. Jeg liker godt at jenta som peker i er fokus, mens hun andre beveger på seg. Man må studere bildet nøyere, og det gir bildet et ekstra spennende moment. Jeg liker imidlertid de duse tonene i himmelen på orginalbildet bedre enn det redigerte.

Lenke til kommentar

Normalt er jeg litt skeptisk til bilder som blir for "overdrevne" (f.eks. HDR som blir tatt for langt), og som regel så foretrekker jeg de mer "normale" resultatene. Men av og til så passer det å overdrive litt, og uten tvil så er Dag 20 ett av disse unntakene, Jeg hadde gjerne hatt det på min vegg i stort format.

Lenke til kommentar

Takker for forklaringen ang exif. Har jo sett det på mine egne bilder etter sammenslåing når jeg tenker meg om :roll:

Veldig tøff spoiler "behind the scenes" !!

Surfer girls er og utrolig flott. Både med og uten brush. Mye kan sies om bevegelsen til hun ene, men jeg synes det var stilig.

Lenke til kommentar

Utrolig flotte bilder du har tatt. Powertrain ble stilig. Flott komposisjon og fine farger. Bra tenkt.

30 seconds of infinity. Rent og ryddig, mystisk og enkel lang komposisjon. Fint komponert. Pendulum var også fint.

Alle disse havner jo helt i skyggen av Surfer Girls som bare er en estetisk nytelse. Det er jo fantastisk! Herlig bevegelse i personene gjorde bildet veldig spennende. Fargene er jo en historie for seg. Imponerende. Det er litt støy i himmelen, men pytt det gjør ikke noe. Flotte detaljer i horisonten og flotte spor i sanden. Jeg bøyer meg i sanden for dette bildet. Bildet hadde passet flott sammen med de tre palmene til Awesnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...