Substitute Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Dag 7: Så stiligt! Du er veldig flink med lys. Reporter og objekt var flotte begge to. Fin rolig bakgrunn og god kontrast. God fokus og flere tøffe detaljer. Jeg likte spesielt godt DN på lua til reporteren. Utrolig bra levert som alltid. Endret 7. august 2013 av Substitute Lenke til kommentar
DasMeister Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 I bildet med barbiedukken fjerner du såpass mye fargeinformasjon at du like godt kan gå helt svart/hvitt. Smell på for å la dukken sette blikket i mottakeren. Utsnittet er godt. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Synes reporteren var grom, jeg. By all means, Barbie var på ingen måte dårlig, jeg synes bare det var mer schwung over DN's kjekkeste reporter. Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Reporteren var råtøff, og min favoritt. Flott dybdeskarphet med sylskarpe øyne og en litt softere look i resten av ansiktet. Veldig fascinert over at du får dette til. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Enig med de andre; modellen ble bra, men reportern er helt topp! Det bildet har mer "schwung" og liv. Bra vinkling/komposisjon og detaljer også. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Takk for hygelige tilbakemeldinger. I dag følte jeg for å male med naturlig lys. Dag 8: Inspirert av rett og slett gå ut på tur med kameraet Annet: Valgte meg ut ei rute og fulgte den fra start til mål og fikk en god del motiv langs den ruta. En herlig dag med masse frisk luft, sol og en haug med bilder av ulike motiv. Sort/hvitt modifisert utgave i spoiler. Fargeversjonen representerer best dagens fototur. Weather Change by Loevhagen, on Flickr Dark and Light by Loevhagen, on Flickr 2 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Dag 6: Flott komposisjon, fine kontraster...(Mulig vingespissene burde vært med) - Dag 7: Også en fin komposisjon, likte plasseringen av motivet - tilnærmet i det gylne snitt, og fine, sarte farger PS. Likte fargeversjonen best jeg.... Dag 8 ble også mektig, spennende kontraster.... Endret 8. august 2013 av RandiA Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Barbiedukka (bilde 7) er konvertert til s/h først for å fjerne farger fra hele bildet, og deretter er det hentet frem litt duse farger. Valgte den metoden fremfor å kun redusere fargene. Da fikk jeg frem det "blodfattige" preget som intervjuene også hadde. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Dag 8; et bilde etter mitt hjerte, vakkert..... Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Dag 8: Veldig flotte farger. Jeg liker uttrykket ditt. Fine linjer. Jeg liker veldig godt at injene på nederste del og brytningen for så å møte den bløte flotte himmelen. Fin detalj med treet. Godt at den er med, for uten den hadde det blitt for enkelt. Nå er det genialt minimalistisk og noe som kunne vært på veggen i stua. Helt herlig. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 He, he. Det treet er ett av favorittmotivene i nabolaget. Så, jeg har en del ulke versjoner av det treet. Skal ha det fra ulike årstider / variasjoner. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Dag 9: "Orange Bliss / Dragon Clouds" Annet: Satt sammen av to bilder tatt i ettermiddag. Ett av drageskyene som jeg så forme seg når jeg satt på altanen og nøt en kopp god kaffe, og gresset foreviget på fototouren. Tenkte disse bildene ville passe bra sammen. Dragon Clouds by Loevhagen, on Flickr Alternativ utgave (slik gresset egentlig var) i spoiler: Dragon Clouds by Loevhagen, on Flickr Endret 8. august 2013 av Mr. Sanders 1 Lenke til kommentar
Thebon Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Flotte skyer.Orangefargen på gresset gir en slags ørken feeling over bildet. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Likte de to siste veldig mye, spesielt det siste. Mangler bare et tre på toppen... Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 (endret) He, he. Et tre skulle ikke være et problem å fikse. Har jo allerede et favorittre jeg kan mikse inn. I morgen (dag 10) så er jeg tilbake til det å komponere alt i ett bilde - og benytte rekvisitter fra rundt om i huset. Har allerede bygget noe vha. ballong, rester fra persienner montert i dag på kjøkkenet, en form bygget av ungene av iskrempinner og litt tau. Endret 9. august 2013 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
polljen Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Flotte skyer, jeg er enig i valgt alternativ. Personlig så er jeg uenig i å legge inn fremmedelement (f.eks. et tre) i bildet, Jeg liker det minimalistiske i bildet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Dag 9: Dette ble vakkert, flotte farger og fin komposisjon. (Kunne godt hatt det "rette" gresset også....) Endret 9. august 2013 av RandiA Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Sidespor: Navnet på den forulykkede kvinnen som ledet meg til å komponere dag 5 ble i dag offentlig, og jeg hoppet i stolen. Det kan være jeg tar feil, men navnet og boplass sammenfaller med en tidligere arbeidskollega. Enn så lenge så håper jeg indikasjonene er feil, men begynner å tvile. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Da var det bekreftet at det jeg fryktet var en realitet. Tar derfor en refresh av motivet - men da en reell versjon av dag 5. Endret 9. august 2013 av Mr. Sanders 3 Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Dag 10: Inspirert av en videosnutt der Phillip McCordall forteller om hvordan de gjennomførte et bilde til en reklame for mange herrens år siden - før photoshop. Annet: Bil satt over en sort glassplate med vann og himmelen lyser opp motivet, og en vanndråpe lager ringer i vannet. Skutt med én hånd på kamera (handholdt - ingen tripod) og den andre med en pipette for å slippe dråpe ned på vannflata. Waves by Loevhagen, on Flickr 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå