Gå til innhold

Augustfest 2013 - Mr. Sanders - "Still Life"


Anbefalte innlegg

@ Substitute: Takker for det!

 

@ RandiA: Takk. Kan være enig i at dette bildet spesielt inneholder (for) mange detaljer. Det var en avveiing jeg måtte ta opp mot "historien" bildet skal fortelle. Skal prøve å minimere detaljene fremover, hvis "historien" tillater det. Ofte er det vel bare snakk om å tenke hvilke hovedelementer som skal til, men vanskelig å prioritere bort "icing on the cake" - men "less is more" gjelder nok innenfor denne genren også. Når det gjelder "90-graders vinkelen" så var den en utfordring jeg valgte å gå for - fordi jeg ville at valgene man tar i starten møtes igjen på ett eller anet vis. Derfor vaøgte jeg å la de to valgene touche hverandre så vidt fremfor å la dem være to adskilte "rammer".

 

@ DasMeister: Takk for konstruktiv kritikk. Husk at utfordringen er tuftet på inspirasjon - og ikke replika av overskriften. Merk også at jeg ikke har PS i min softwareportefølje, så bananasmulighetene er således relativt begrenset.

 

@ aspirant: Tusen takk. Søken etter rekvisitter er halve morroa når inspirasjonen til bildet kommer. Det du sier om veivalget i starten er spot on. Hadde noen idéer i hodet om hvordan crossroad skulle illustreres, og fant ikke løsningen før jeg var i lekerommet og så ungenes oppsett av Briotogbaner.

 

@ poljen: Takker. Din tolkning er spot on - og det jeg så for meg er slik du nøyaktig beskriver det. Nesten skremmende. :)

 

---

 

Det er litt kult at ingen har kommentert at kalkulatoren ikke har talltaster...

Endret av Mr. Sanders
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget godt løst igjen!

 

Lyspæren assosierer jeg med idéen det startet med - å kunne spore mat. Veien til målet har vært svingete med mye uenigheter, og kostnadene har vært store. Men sporet går ikke åpent frem til maten, slik det var meningen. Det er satt en stopper for det, og dermed ble alle investeringene som å kaste penger ut av vinduet, noe jeg tolker fra at pengene er krøllet og ligger fraslengt langs sporet.

 

Komposisjonen er perfekt, skarpheten også, og den dybden du har klart å skape på en så, i virkeligheten liten flate, er imponerende.

Lenke til kommentar

Dag 4: Inspirert av artikkelen "Fylkesvei 44"

Annet: Avviker litt fra de tre første bildene i denne månedens utfordring - da jeg mener variasjon er viktig. Benyttet en enklere fremstilling denne gangen enn de tre andre bildene - og satser kun på ett hovedmotiv. Mener det motivet bærer historien om veien bra. Rekvisitt er hentet fra ungenes lekerom og avfotografert med en makrolinse og lyssatt i Nik. Leken tatt ut på en liten kjøretur i morgenmørket og -dimmen som ligger langs bakken

 

9432462978_c4dd5b5961_b.jpg

Morning Ride by Loevhagen, on Flickr

Endret av Mr. Sanders
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har også oppgradert deltakernivå fra "Kandidat" til "Entusiast", da jeg vet jeg kommer til å ta bilder hver dag ut denne måneden.

Det er holdningen sin det ;)

 

Fortsetter du med det nivået du har holdt hittil, så blir det en heidundranes fest :)

 

Jeg er imponert over at du allerede bytter stil, før noen som helst aner at det mulig å stivne i stilen :thumbup:

Lenke til kommentar

Variasjon er alltid bra, og jeg vil med denne utfordringen utfordre meg selv til å ikke bli fastgrodd for mye i en genre / fremstilling - men satse på variasjon innen tematikken som er valgt. Ironien er dog at jeg egentlig ikke har tatt fotografier gjennomgående innen den valgte genren før. Så, denne måneden blir således en prøvelse...men forhåpentligvis en fruktbar en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...