RandiA Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Uffda - over og ut med den der ja.(Jeg fant en "søt" død liten mus på treningsstien min her en dag, tenkte ta bilde for Augustfesten, men ombestemte meg - syntes det var litt grotesk - men den der kan jo passere.) Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 (endret) Ser den, men død er like naturlig som liv - og fotomotiv har relativt få begrensninger. I en verden der 99.99% av all bilder er av happymotiver så kan det være greit innimellom å ta bilder i den 0,01% kategorien. Endret 28. august 2013 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 (endret) For denne karen er festen over for lenge siden Du har ikke vært på fest før du våkner av at politiet driver å tegne med kritt rundt kroppen din Denne karen har vel vært på en fest som var et hakk verre ... Endret 28. august 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
Akre Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 tja.. det meste som er avfotografert er vel dødt? Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Det var jo en vakker død, da! Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 For de som måtte lure, så var denne karen selvdød og som man ser så er den ikke skviset og øynene er foduftet (fordampet?). Jeg har alibi på det tidspunktet døden inntraff her. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 hehe..Når man blir trist av å se et dødt insekt.. ja da har man drevet med makrofoto. I kjelleren har jeg en mygg jeg klasket til i fjor sommer. Den henger enda fast i veggen til skrekk og advarsel for andre mygg som måtte finne på å invadere huset.. men det funker dårlig, ser ikke ut som de bryr seg. Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Den var ikke bare død, den var steindau. Flott fanget og behandlet. Et meget interessant bilde og helt i tråd med tiden nå som høsten kommer snikende over oss Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Dag 29: Føler vel inspirasjonen er sammenfallende med vår melkeprodusent her. Blæh by Loevhagen, on Flickr 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Dag 29; en fin kommentar til de evindelige valgdebattene (muligens repriser fra alle de foregående valg).... "Dum som ei ku" fikk med en gang en slags mening... Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Skikkelig stilig (kunstnerisk) bilde av gårsdagens dauing. Rimelig artig uttrykk du har fanget av kua. Fin komposisjon og fin s/h i dagens og gårsdagens. Vanvittig dof i dagens. Har ikke sett mye lignende det på bilder av dyr. Da pleier bare deler av hodet å være i fokus.. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Det er stuten som er dum, og ikke kua, men jeg er enig iiat denne ikke akkurat så superglup ut med den hengende tunga. Uansett var det et fint og uvanlig kuportrett. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Ja, uvanlig vil jeg også si - virkelig kreativt igjen..om ikke dum, så vil jeg si en "undrende ku".... Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Kreativt og flott bilde av ei ku. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Jupp,pent kubilde som flere påpeker. DoF er akkurat passe - det virker som hodet nesten er svevende. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Takker for det. Bildet er delt i tre deler: Hodet med ørene, bak til midten av ryggen og brystet - og bakerste del av kroppen og bakgrunnen. Disse tre delene er lagt i ulike layers og behandlet slik: Hodet er unsharpen. Midten er blured. Bakparten er blurred even more. Då får man en stegvis DOF - som om ikke helt naturlig (les; som man forventer) allikevel får en viss forankring i betrakterens realitet. Har aldri eid eller benyttet Photoshop, men alltid vært nysgjerrig og ikke rent misunnelig på de som behersker den etterbehandlingen til fingerspissene. Så, siden jeg er for gammel til å lære noe nytt på en fullgodmåte - så var alternativet å leke med Pixelmator. Og, foreløpig trives jeg med det, men må si at fristen med å leke mer med Photoshop har økt de siste ukene. Kanskje alder ikke er en hindring allikevel. De første bildene i denne tråden / utfordringen er skutt med alle elementer i bildet og Pixelmator er ikke benyttet. Det er gøy å få alt med uten slik software. Samtidig så skal jeg innrømme at det er gøy å leke med bilder også, så som Rege kirke i regn. Greit å legge på regn etterpå så man slipper å være ute å ta bilder i regn. Endret 30. august 2013 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Dag 30: Ting begynner å fokuseres Amnet: En samling metallkuler på fest 2 dager igjen - og de små grå må jobbe ditto. Spheres by Loevhagen, on Flickr Endret 30. august 2013 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Pent lyssatt kulefest. Kan nesten se ut som en mobbe-ring. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Utrolig flott variasjon i din fest. Jeg har kost meg masse med din kreative evne og har prøvd å lære litt. Minityrbildene var ekstremt flotte og jeg synes at Surfer Girls er et av de beste bildene i hele augustfesten. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Takk for en fin og underholdende fest. Godt gjort å holde ut som entusiast med et slikt tema. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå