Gå til innhold

Augustfest 2013 - Mr. Sanders - "Still Life"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe..Når man blir trist av å se et dødt insekt.. ja da har man drevet med makrofoto.

I kjelleren har jeg en mygg jeg klasket til i fjor sommer. Den henger enda fast i veggen til skrekk og advarsel for andre mygg som måtte finne på å invadere huset.. men det funker dårlig, ser ikke ut som de bryr seg.

Lenke til kommentar

Skikkelig stilig (kunstnerisk) bilde av gårsdagens dauing.

Rimelig artig uttrykk du har fanget av kua. Fin komposisjon og fin s/h i dagens og gårsdagens.

Vanvittig dof i dagens. Har ikke sett mye lignende det på bilder av dyr. Da pleier bare deler av hodet å være i fokus..

Lenke til kommentar

Takker for det. :) Bildet er delt i tre deler: Hodet med ørene, bak til midten av ryggen og brystet - og bakerste del av kroppen og bakgrunnen. Disse tre delene er lagt i ulike layers og behandlet slik: Hodet er unsharpen. Midten er blured. Bakparten er blurred even more. Då får man en stegvis DOF - som om ikke helt naturlig (les; som man forventer) allikevel får en viss forankring i betrakterens realitet. :)

Har aldri eid eller benyttet Photoshop, men alltid vært nysgjerrig og ikke rent misunnelig på de som behersker den etterbehandlingen til fingerspissene. Så, siden jeg er for gammel til å lære noe nytt på en fullgodmåte - så var alternativet å leke med Pixelmator. Og, foreløpig trives jeg med det, men må si at fristen med å leke mer med Photoshop har økt de siste ukene. Kanskje alder ikke er en hindring allikevel.

De første bildene i denne tråden / utfordringen er skutt med alle elementer i bildet og Pixelmator er ikke benyttet. Det er gøy å få alt med uten slik software. Samtidig så skal jeg innrømme at det er gøy å leke med bilder også, så som Rege kirke i regn. Greit å legge på regn etterpå så man slipper å være ute å ta bilder i regn.

Endret av Mr. Sanders
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...