Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke bil hadde du gått for?


Anbefalte innlegg

Wooow Das ist soooo GEIL HAMMER !

 

Den så rååå ut!

Rent fargemessig så likte jeg best den svarte med mørke felger.

 

Det jeg ikke helt liker (men jeg kommer nok til å bli vant med det)

Er panseret

 

SiF5Jet.png

Rød slik den er, og blå er slik jeg likte den :p

Jeg er veldig klar over at dette er en fille ting, og jeg sikkert kommer til å bli bedre vant med utseende etter hvert =)

Er også litt usikker på interiøret, vet ikke helt hva jeg synes om at skjermen stikker opp slik, blir det ikke litt blendet om du kjører rundt en solskinsdag?

Bilde av slik jeg synes ser bedre ut:

Chdxa16.jpg

 

Men både eksteriør og interiør er noe jeg kan bli vant med, tror jeg :)

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt sykt, han nevnte i video at han kjøpte standard versjonen + ekstra og betalte $ 37 000.-

Du må jo regne dobbelt om ikke tredobbelt hvis man skulle kjøpt noe slikt i Norge, eller er jeg helt på bærtur mtp på prisen bilen ligger på her i Norge?

 

Jeg såg litt på denne også. Men den er litt vel over min prisklasse, likte rødfargen i setene og dashbordet.

Føltes som at bilen hadde veldig mye ekstrautstyr.

Lenke til kommentar

Ja, prisene i usa er så latterlig. Dem tjener jo dårligere da, men de har mye sånn Downpayment opplegg og andre lease løsninger som gjør det billigere. Han kjøpte den ikke cash da, sier i slutten av videon at han må betale for den/Ut. Syntes også at bmw er overprisa i Norge.

En skal også huske på at dem har andre tax ordninger, veldig få kjøper biler cash. Mest downpayments og så planer som går over 36 måneder.

 

Du liker sånne rød striper ja, det er vel det han duden her har det. Svart..Er så møkka lei av å bruke AUX drit Så det er digg med bluetooth streaming og usb lader i bilene Skal kjøpe 2012 modell neste år.

 

http://www.youtube.com/watch?v=JdWcaqfjhwc

Endret av Charlo
Lenke til kommentar

Den karakteriske dieselklakkingen er borte på nymoderne biler. I tillegg er bilkupeene i dag veldig godt støyisolerte.

 

Dette er det reneste VÅS.

Selv i 2012-modell E250CDI høres kaklingen under kjøring.

Det samme gjelder splitter ny BMW 5-serie med kjip dieselmotor også.. Og A6 2,0 TDI..

 

Bensin eller diesel?

 

BMW med diesel er litt som å si man er entusiast om man kjører Hyundai.

 

Please, do explain :)

 

Mondeo med dieselmotor er kjipt, bilen bærer preg av understyring i utgangspunktet og dieselmotoren er ikke særlig inspirerende.

 

E-klassen min er mer inspirerende å kjøre.

Lenke til kommentar

Hva mener dere egentlig med kakling?

 

Den harde kaklete bråkegangen man opplever fra dieselmotorer.

Man hører det også under kjøring om man er sensitiv for slikt bråk.

 

Jeg er så ufattelig glad jeg har bensinbil, så slipper jeg alt det tullet der.

Bensinmotor er det nok i neste bil og.

Lenke til kommentar

Kan det sies at BMW 3-serie svarer til Audi A4, og BMW 5-serie svarer til Audi A6, sånn noenlunde?

 

Jeg har kikket litt ekstra på BMWer, inspirert av denne tråden, og det virker som om at jeg med BMW kan få mer "snadder" som standardutstyr, mot at jeg godtar en litt mindre motor. :S

 

Hater å bytte bil. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Etter mitt syn er turbo med på å ødelegge kjøregleden. Det er ikke lenger samme sprut i toppen som det var tidligere.

Jeg husker da jeg testet en sånn liten Alfa-sak med en 1,7 liter elns på et par hundre hk. Det gikk bra, men den manglet jo fullstendig karakteren en Alfa skal ha.. Den dabbet av mot slutten, mens den burde våknet opp på 4500 omtrent.

Det blir ikke kjøreglede kun av å ligge på høyt turtall, det er fint å ha max dreiemoment fra 1500 også på en bensinmotor, og en bensinturbo vil oppleves som sprek minst 2.000 over de ca 4.500 en turbodiesel dabber av på. Ulempen med noen av de spreke bensinmotorene (uten turbo) er at de mangler moment på lavt turtall, men drar godt når man passerer ca 4.500. Turbo på en bensinnmotor gir samme drag på lave turtall som en turbodiesel, og selv om den ikke "dabber av" på høyere turtall i forhold til en like kraftig bensinmotor uten turbo, mangler den ekstra spruten på høyt turtall i forhold til lavt som enkelte spreke bensinmotorer uten turbo har.

Lenke til kommentar

Turbo gjør at man får manglende karakter og underholdningseffekt.

 

Nå om dagen som downsizing er det store ser man flere og flere biler fullstendig miste enhver form for karakter og underholdningseffekt.

 

Det finnes morsomme biler med turbo, men tidligere turbobiler er generelt bygget på et vis som gjør det langt morsommere enn dagens.

 

Men det er jo trenden.. I dag skal alt være så forbanna lettkjørt og letthåndterlig at hvem som helst skal kunne kjøre doningen.

Trist.

Lenke til kommentar

Her var det mye rart å lese. Er ikke alle som er like oppdatert ser jeg. Diesel kjedelig? Kakkling? Si meg, har dere prøvd noen nyere dieselbiler med et åpent sinn? Jeg har en Audi Q3 2.0 diesel med 177 hk, Quattro ( vet det ikke er den seriøse 4 trekken ) og tiptronickassen.

Det er lite støy i den mtp hvilken bil det er ( liten SUV) 65 db ved 80 km/t. Omentrent det samme, eller bedre en normale bensinbiler. 0-100 på 8.2 sek. Er ikke mange som tar den heller av normale bensinbiler. Toppfarten er på "bare" 212 pga av at det er en SUV som er litt høyere og fanger mer luft.

Og den bruker bare 4.6 små sekunder om jeg vatrer pedalen i 60 og skal opp til 100. Den tiden er det heller ikke mange bensinbiler som tar.

Og så er forbruket under normal kjøring godt ned mot 0.5 liter på mila.

Så å si at dieselbiler ikke er morsom å kjøre sier vel mer om noen sine fordommer en noe annet.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det mye rart å lese. Er ikke alle som er like oppdatert ser jeg. Diesel kjedelig? Kakkling? Si meg, har dere prøvd noen nyere dieselbiler med et åpent sinn? Jeg har en Audi Q3 2.0 diesel med 177 hk, Quattro ( vet det ikke er den seriøse 4 trekken ) og tiptronickassen.

 

Det er så herlig når noen kommer med noe av det verste kakleverket og mener det er artig og mangler kakling.

Jeg synes Audi sin 3.0TDI kakler og styrer for mye.. Den er langt mindre plagsom enn motoren i din Q3.

 

 

Det er lite støy i den mtp hvilken bil det er ( liten SUV) 65 db ved 80 km/t. Omentrent det samme, eller bedre en normale bensinbiler.

 

Du har nok muligens et lavere LYDNIVÅ enn mange bensinbiler, men et høyere støynivå.

Husk at ikke all lyd er støy.

 

0-100 på 8.2 sek. Er ikke mange som tar den heller av normale bensinbiler.

 

Sorry, men 8,2 er ikke veldig fort.

 

Og så er forbruket under normal kjøring godt ned mot 0.5 liter på mila.

Så å si at dieselbiler ikke er morsom å kjøre sier vel mer om noen sine fordommer en noe annet.

 

Det er morsomt å bruke under halvlitern på mila? Det er vel det eneste morsomme med styltegolf.

 

Uansett er det kun en ting som er mer femi enn å bruke under litern på mila, nemlig å skryte av det.

Lenke til kommentar

Turbo gjør at man får manglende karakter og underholdningseffekt.

 

Nå om dagen som downsizing er det store ser man flere og flere biler fullstendig miste enhver form for karakter og underholdningseffekt.

 

Det finnes morsomme biler med turbo, men tidligere turbobiler er generelt bygget på et vis som gjør det langt morsommere enn dagens.

 

Men det er jo trenden.. I dag skal alt være så forbanna lettkjørt og letthåndterlig at hvem som helst skal kunne kjøre doningen.

Trist.

Tja, jeg har kjørt morsomme turbomotorer. Og med bensinturbo får man mer dreiemoment i delen av registeret man vanligvis bruker. Det sagt, lite slår en M-motor på toppen av registeret.

 

Kjørte nylig 328i med 8-trinns kasse, og det var en veldig fin kombinasjon. 0-100 på 6 sek og veldig kjapp kasse.

Lenke til kommentar

Jada, før i tiden var det en masse morsomme turbomotorer.

Med dagens løsninger er det dessverre historie.

Jeg tør påstå at dagens løsninger er bedre. Man slipper turbolag, har dreiemoment fra bunnen av registeret og ofte også opp mot toppen. Effektkurven er nok ikke like spennende, men til hverdagsbruk er det mindre viktig.

Lenke til kommentar

*snipp*.

 

nuvel, dette blir vel litt på siden av hva trådstarter egentlig var ute etter men jeg føler jeg må svare på denne.

Hva dine ører mener er for mye kakling har jeg ingen forutsettning å uttale meg om. jeg skriver bare hva jeg synes. og det er at de nyere dielseldrevne bilene har en betydeligere bedre gange en det som var tilfellet for kun få år siden. samt at det er biler som er Dieseldrevne biler som faktisk går greit unna.

det viser, i mine øyne og ører, at produsentene legger mye mer penger i forskning på Diesel som drivstoff. joda jeg skjønner det at det er femi og greier, men slik er det.

 

jeg har heller ingen forutsettninger om å uttale meg om hva som produsentene og uavhengige bil testere bruker som preferanser når de bruker sitt utstyr for å måle lydnivået i en bil, så det får du nesten ta opp med dem. men når det står at støyen er målt til 65 db sår gidder ikke jeg å etterprøve det. jeg bare konstaterer at det er et tall som de bruker og at dess lavere tall, dess bedre.

 

jeg er helt enig med deg at 8.2 sek ikke er fort målt opp mot de fleste biler som innehar en V8 bensindrevet motor med åttogfjørti hester, men opp mot "normale" bensinere, som tross alt trådstarter skal kjøpe, er det ganske greit. synes jeg.

 

jeg vet ikke helt om det er morsomt at den bruker en halv liter på mila. men når jeg tenker på at enkelte bruker det dobbelte på drivstoff synes jeg at det i allefall er til å smile av.

 

om du synes 0.5 liter per mil er femi skal ikke jeg legge meg så mye opp i, og jeg er uansett så bevist over min egen seksualitet at jeg ikke lar meg påvirke av en slik mening fra ukjente personer. men om du synes det beviser din maskulinitet at bilen din bruker over 1 liter per mil, så synes jeg det i beste fall bare er ......trist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...