Gå til innhold

Anders Behring Breivik ønsker å bli student - han vil studere statsvitenskap ved UIO

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Om noen har 100% lyst på å ta knekken på ABB, så har de også 100% mangel på anerkjennelse på at ABB er syk.

Om noen har 50% lyst på å ta knekken på han, så har de også 50% mangel på anerkjennelse på at han er syk.

Og det går ned til 5% lyst å ta knekken på han, så er der 5% mangel på anerkjennelse på at han er syk.

Det eneste unntaket er hvis tapet og sorgen er så stort, at hevnfølelsen får prioritet over hvor sterkt han lider av sykdommen, og i dette tilfellet, så er du 100% syk, og breivik blir til offer.

Vanskelig å ta det innover seg, men bare best å ignorere han om han kommer på gata (på tross av at det er vanskelig å si hva jeg selv ville gjort, kan ikke forstå traumet av å få et familiemedlem skutt av han)

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

Om noen har 100% lyst på å ta knekken på ABB, så har de også 100% mangel på anerkjennelse på at ABB er syk.

Om noen har 50% lyst på å ta knekken på han, så har de også 50% mangel på anerkjennelse på at han er syk.

Og det går ned til 5% lyst å ta knekken på han, så er der 5% mangel på anerkjennelse på at han er syk.

Det eneste unntaket er hvis tapet og sorgen er så stort, at hevnfølelsen får prioritet over hvor sterkt han lider av sykdommen, og i dette tilfellet, så er du 100% syk, og breivik blir til offer.

Vanskelig å ta det innover seg, men bare best å ignorere han om han kommer på gata (på tross av at det er vanskelig å si hva jeg selv ville gjort, kan ikke forstå traumet av å få et familiemedlem skutt av han)

Jeg kan si at hevnfølelsen er stor, så kan jeg bare tenke på familien og hatet de må gå med hver bidige dag når nyheter av det svinet som popper opp så og si annenhver dag. Syk eller ei , er ikke en god nok unnskyldning for min del.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg kan si at hevnfølelsen er stor, så kan jeg bare tenke på familien og hatet de må gå med hver bidige dag når nyheter av det svinet som popper opp så og si annenhver dag. Syk eller ei , er ikke en god nok unnskyldning for min del.

Jeg tenkte på det da jeg publiserte denne tråden. Jeg har også merket meg at NrK nesten overser nyheten, mens Tv2 og pressen publiserer den.

Så har fengselsdirektøren gjort det klart at han ikke akter å nekte Breivik å lese statsvitenskap på cella. Men det blir som selvstudium, han kommer ikke til å få permisjon til å følge forelesninger, ikke tilgang på Internett for faglig informasjon, og en eventuell eksamen må foregå i fengselet.

Ja og da spørs det hvilken interesse han fortsatt har av å studere statsvidenskap ved UIO.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Men ærlig talt, hvor mange meterne som fri mann tror du han får tilbakelagt før noen tar lverken på han?

I teorien kan han bli en vanlig samfunnsborger, men i praksis tror jeg aldri det skjer. Jeg hadde ingen på øya eller som ble skadet av bomben, heldigvis. Men om kjæresten min, som var i byen, hadde blitt dtept av bomben hadde jeg simpelthen ikke akseptert at han gikk fri igjen. Jeg tror det gjelder flere enn meg.

Jeg tror du undervurderer tidens tann.

Lenke til kommentar

Men ærlig talt, hvor mange meterne som fri mann tror du han får tilbakelagt før noen tar lverken på han?

I teorien kan han bli en vanlig samfunnsborger, men i praksis tror jeg aldri det skjer. Jeg hadde ingen på øya eller som ble skadet av bomben, heldigvis. Men om kjæresten min, som var i byen, hadde blitt dtept av bomben hadde jeg simpelthen ikke akseptert at han gikk fri igjen. Jeg tror det gjelder flere enn meg.

Hvor mange meter han kommer før han blir tatt livet av er vel ikke så relevant. Kommer mannen ut så har sammfunnet en forpliktelse til å gi mannen beskyttelse, dette vil de nok ikke greie, så de får nøye seg med å straffeforfølge en eventuelt morder. Nå er det jo ikke så strengt å drepe folk i Norge, så det er nok mange som er villige til å svelge den kamelen.

Men la oss holde oss til lovene som er gjeldenes, la mannen studere, til og med satan selv fortjener noe å gjøre, ikke bare bli låst inne for seg selv,det ender jo som regel i galskap. Tenk deg det, en enda galere Breivik,hehe

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Gud tillgir alt så lenge du søker tilgivelse for dine synder.

Ikke hvis du ikke virkelig angrer på dine synder. Det holder ikke bare å si det, man må også mene det, og ABB angrer ikke noe som helst av det han har gjort.

Endret av Tollari
Lenke til kommentar

Er du klar over hva du selv skriver? Det at han gjorde ting som er uakseptable, forferdelige og grusomme, er i seg selv god nok grunn til at han ikke har rett til det samme som andre norske statsborgere.

Han tok livet av 77 mennesker. Disse ofrene for Breiviks grusomme og umenneskelige handlinger vil aldri få mulighet til å studere ved UiO( eller andre universiteter for den saks skyld). Hvorfor i h****** skal Breivik ha krav på utdanning?

Du er selv like mye offer for ditt eget lovverk du selv har stemt demokratisk frem som sier at han har rett til å utdanne seg. suck it.

Lenke til kommentar

Han ser på¨det han har gjort som svært positivt og han har "reddet Norge"

Reddet Norge fra hvem? Harmløse ungdommer? Norge bør heller bli reddet fra sånne som ham. Er man ikke enig med en politisk regjering eller parti, så bruker man stemmeseddelen på valgdagen for å holde dem vekk fra makten istedenfor å meie ned deres next generation med et maskingevær.

Endret av Tollari
Lenke til kommentar

Reddet Norge fra hvem? Harmløse ungdommer? Norge bør heller bli reddet fra sånne som ham. Er man ikke enig med en politisk regjering eller parti, så bruker man stemmeseddelen på valgdagen for å holde dem vekk fra makten istedenfor å meie ned deres next generation med et maskingevær.

Eller så forbyr man dem, som enkelte har tatt til orde for ;)

Lenke til kommentar

Du mener at mange frp-ere helst vil forby det de oppfatter som sosialisme? Har hørt det mange ganger før.

Eller slik Tollari ønsker å få Frp forbudt :)

Jeg for min del har ikke noe problem med å få brune partier som Sverigedemokratene, Frp, National Front, NPD og andre slike partier erklart for konstitusjonsfiendtlige.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1523706&view=findpost&p=20712622

Gøy å møte seg selvi døra? :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Eller slik Tollari ønsker å få Frp forbudt :)

http://www.diskusjon...post&p=20712622

Gøy å møte seg selvi døra? :p

At jeg personlig ikke har noe problem med at noen hadde forbudt nynazistiske partier betyr ikke at jeg ønsker å forby dem på egen hånd. Selv om det ville vært good riddance, er det likevel et frontalt angrep på ytringsfrihet, og ikke minst ville det vært dårlig underholdning om primitive idioter ikke skulle få lov til å drite seg ut med deres åndsvake hatytringer i det offentlige.

Endret av Tollari
Lenke til kommentar

Så hvilket parti skal du da stemme tror du?

Dersom det er AP, Høyre, SV, Venstre, KrF, FRP eller SP er du altså for at denne mannen skal få utdannelse mens han soner fengselstraffen sin.

Eller så er ikke ABBs utdanningsmuligheter en sak som er viktig nok til at det blir avgjørende for partivalg...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...