Gå til innhold

Anders Behring Breivik ønsker å bli student - han vil studere statsvitenskap ved UIO

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Herr Brun sier.

Haha. Såpass? Beklager, jeg mente ikke å være nedlatende. Hadde du vært mann så hadde jeg sagt, Vist litt kjærlighet og tilgivlese da mann. Men nå er du kvinne, er du ikke? Ergo blir det kvinne. :rofl:

Hva er det med hokjønn og hårsårhet? :eek:

Jeg har det i allefall ikke i meg i å unne et annet menneske tortur. Heldigvis bor jeg i Norge og kan forholde meg etter norske lover og regler. Selvsagt bør selv en som har gjort noe så grusomt som det Breivik har gjort få tilgivelse vist mannen/kvinnen endrer seg og har sonet sin straff. Ingenting er bedre vist de kan jobbe i etterkant og tilbakebetale litt til sammfunnet. Hvor er foresten de kristene? Tilgir ikke deres gud alt da? Jaja, lenge leve dobbeltmoralen

Haha, hvis det er sånn du uttrykker deg så er det selvfølgelig en annen sak, men nå kjenner jeg jo ikke deg heller. :)

Jeg unner ingen mennesker tortur, har jeg skrevet det et sted? Og ja, jeg er enig med deg når du skriver at ingenting er bedre enn at drapsmenn og kriminelle kan jobbe i etterkant og tilbakebetale samfunnet etter å ha sonet sin straff. Men det betyr ikke at vi trenger å vise kjærlighet overfor kriminelle, og det betyr heller ikke at vi er pliktige til å tilgi, selv om mennesket har fått en annen holdning etter å ha sonet sin straff. Om du ønsker å tilgi Breivik er det opp til deg og ingen andre. Dette gjeler forsovet alle norske statsborgere.

Når det gjelder kristendom og tilgivelse, så er det en annen diskusjon. :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Saker som dette er rett og slett bare trist.. Kan de ikke bare slippe fyren ut i 1-2 dager så blir han drept, han bidrar ikke til en dritt.

Lenke til kommentar

Nei,jeg har ingen planer om å tilgi mannen. Han har ikke snudd på noen punkt. Jeg snakker hypotetisk om for.eks 20 år. Da kan stå ha blitt en annen.

Vi er nok ikke så alt for uenige når alt kommer til alt skal du se;-) Kvinne :tease:

Saker som dette er rett og slett bare trist.. Kan de ikke bare slippe fyren ut i 1-2 dager så blir han drept, han bidrar ikke til en dritt.

Ja, folk tar vel gjerne noen år i buret for å få drept han. Lenge leve øye for øye, tann for tann,hehe. Men du har selvsagt helt rett. Slipper Breivik ut noen gang skal han slite med å finne et land han kan føle seg trygg i, men det er en annen sak

Endret av Ruarcs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei,jeg har ingen planer om å tilgi mannen. Han har ikke snudd på noen punkt. Jeg snakker hypotetisk om for.eks 20 år. Da kan stå ha blitt en annen.

Vi er nok ikke så alt for uenige når alt kommer til alt skal du se;-) Kvinne :tease:

Da ser det ut som om du og forstått mine synspunkter. Takk for at du tok deg tid til å forstå, og jeg er forsovet enig i at vi ikke er så uenige når alt kommer til alt. :yes:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så har fengselsdirektøren gjort det klart at han ikke akter å nekte Breivik å lese statsvitenskap på cella. Men det blir som selvstudium, han kommer ikke til å få permisjon til å følge forelesninger, ikke tilgang på Internett for faglig informasjon, og en eventuell eksamen må foregå i fengselet.

Det er med andre ord kun eksamen som vil kunne medføre ekstra kostnader for samfunnet. Hvor mye kan det være snakk om? I dette høysikkerhetsmiljøet er det lett å hindre juks, vil jeg tro. Alt som er nødvendig er vel å trekke inn bøkene, utlevere spørsmålene, papir og et bøyelig skriveredskap så han ikke tar livet av seg under eksamen.

Gid alle studenter hadde vært så rimelig som Breivik.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, folk tar vel gjerne noen år i buret for å få drept han. Lenge leve øye for øye, tann for tann,hehe. Men du har selvsagt helt rett. Slipper Breivik ut noen gang skal han slite med å finne et land han kan føle seg trygg i, men det er en annen sak

Er vel derfor eg trur at han ikkje kjem ut, det skal være trygt for oss at han kommer ut, men også han :p

Lenke til kommentar

Dette strider egentlig mot min tro :p *kinda*

Men er enig med deg, ein person som aldri kjem ut, og bringer bare ein hau med oppstyr og pengeutgifter. "Han som gjor Norge ein teneste som han selv sier" lol..

Men NAV SNYLTERE som eg kaller dem bidrar ikkje til ein ting heller, burde dem bli drept også ?

Skjønner forskjellen mellom ein NAV snylter og ein "terrorist", men bare eit eksempel.

*No offense to anyone*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Dette strider egentlig mot min tro :p *kinda*

Men er enig med deg, ein person som aldri kjem ut, og bringer bare ein hau med oppstyr og pengeutgifter. "Han som gjor Norge ein teneste som han selv sier" lol..

Men NAV SNYLTERE som eg kaller dem bidrar ikkje til ein ting heller, burde dem bli drept også ?

Skjønner forskjellen mellom ein NAV snylter og ein "terrorist", men bare eit eksempel.

*No offense to anyone*

Utenom det økonomiske har ikke Nav snylterne utgjort noe direkte "stort" mot det norske folk, ikke det at jeg støtter deres handlinger. Faktum er at breivik ødelagte en bygning og ufattelige mange familier/venner, at han krever ting overhodet er så ute på viddene at jeg knapt har ord.

Men tilbake til spørsmålet ditt så burde snylterne få en straff som å betale det de har fått tilbake, ikke bli drept. Breivik kan ikke gi tilbake livene til de som blir drept, ergo forsvinn sjøl (min mening).

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Nav snyltere utenom det økonomiske har de ikke utgjort noe direkte "stort" mot det norske folk. Faktum er at breivik ødelagte en bygning og ufattelige mange familier/venner, at han krever ting overhodet er så ute på viddene at jeg knapt har ord.

Sitter ikkje han på iso celle slik at han ikkje kommer i kontakt med noen andre "skurker"?

Det gjør de ikkje, men Norge har ikkje forstått at de som ikkje jobber fortenner ikkje penger. Ein venn av meg som e no blitt 18 gjekk ut av ungdomskolen, og er ein nav snylter. Han har aldri jobbet i hele sitt liv, får ein del penger av nav, og han har aldri tenkt å prøve å få seg ein jobb pga systemer her i Norge :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Sitter ikkje han på iso celle slik at han ikkje kommer i kontakt med noen andre "skurker"?

Det gjør de ikkje, men Norge har ikkje forstått at de som ikkje jobber fortenner ikkje penger. Ein venn av meg som e no blitt 18 gjekk ut av ungdomskolen, og er ein nav snylter. Han har aldri jobbet i hele sitt liv, får ein del penger av nav, og han har aldri tenkt å prøve å få seg ein jobb pga systemer her i Norge :p

Må huske at NAV hjelper mange som trenger pengene og. At noen drittsekker utnytter feil vil alltid skje uansett, men tilbudet burde ikke fjernes av den grunn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Sa aldri det heller, :) Men de bør ikkje gi folk penger sånn helt uten videre

Er fullstendig enig med deg der :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg er ikke jurist, nei. Blir det forhåpentligvis en dag, per i dag er jeg student.

Grei presisering.

Men hva med å fokusere på sak heller enn person?

Jeg trodde det var en fakta opplysning.

Hva er det du har problemer med å forstå i innlegget Bassa svarer på?

Ingen ting.

*No offense to anyone*

Vennligst hold dere til trådens tema.

Lenke til kommentar

Er fullstendig enig med deg der :)

Synest det kommer litt an på situasjonen, alder osv. Det at de hjelper studenter med boliger, eller eit lite dytt når de skal leve på egenhand. Alene mødre osv..

Har selv sett korleis nav systemet funker, ein vennine av min søster fekk ikkje penger av NAV vist hon gjekk på skole, men vist hon ikkje går på skole får hon penger. Hon kan heller ikkje jobbe menst hon går på skole pga hon trenger ein jobb som ikkje sliter på ryggen ettersom hon har ein rygg sykdom. NAV i eit nøtteskal...

Grei presisering.

Jeg trodde det var en fakta opplysning.

Ingen ting.

Vennligst hold dere til trådens tema.

Oh, sorry dude :p Will do from now on :)

Lenke til kommentar

Det er faktisk mulig du ser han i gata om 30 år, tenk på den du. Ærlig talt. Jeg konkluderer med at hat avler hat desverre

Men ærlig talt, hvor mange meterne som fri mann tror du han får tilbakelagt før noen tar lverken på han?

I teorien kan han bli en vanlig samfunnsborger, men i praksis tror jeg aldri det skjer. Jeg hadde ingen på øya eller som ble skadet av bomben, heldigvis. Men om kjæresten min, som var i byen, hadde blitt dtept av bomben hadde jeg simpelthen ikke akseptert at han gikk fri igjen. Jeg tror det gjelder flere enn meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men ærlig talt, hvor mange meterne som fri mann tror du han får tilbakelagt før noen tar lverken på han?

I teorien kan han bli en vanlig samfunnsborger, men i praksis tror jeg aldri det skjer. Jeg hadde ingen på øya eller som ble skadet av bomben, heldigvis. Men om kjæresten min, som var i byen, hadde blitt dtept av bomben hadde jeg simpelthen ikke akseptert at han gikk fri igjen. Jeg tror det gjelder flere enn meg.

Trur 90% av Norge støtter deg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...