Herr Brun Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Forstår egentlig ikke hvorfor så mange forsvarer ABB. La oss ta et eksempel. Dette er bare et eksempel og er ikke rettet personlig mot noen av dere andre. Hva om en person hadde myrdet hele din familie. Ville du stått fast på at den mannen skulle fått utdannelse og et fint liv i fengsel, eller ville du ønsket at han skulle sittet isolert i en celle resten av livet? Bare vær ærlig med deg selv. Tenk over det. Det er ikke ABB som forsvares, det er rettsstaten. Og det er en grunn til at det er staten (påtalemyndigheten) som er part i straffesaker, ikke offeret/pårørende. Endret 31. juli 2013 av Herr Brun Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Har ikke skrevet at Breivik ikke skal har like rettigheter som andre norske innsatte. Har heller ikke skrevet at vi skal behandle innsatte annerledes fordi vi liker dem ekstra dårlig. Det jeg har skrevet at Breivik på igjen måte fortjener å studere ved UiO. Jeg sier det igjen. Å drepe 1 menneske er like ille som å drepe 77 mennesker. Det har jeg skrevet i et tidligere innlegg Ved å gjøre dette vil du uansett stjele ett eller 77 menneskeliv. Å dermed vil du stjele disse menneskenes rett til å leve og rett til å utdanne seg. På grunn av dette, og på grunn av et engangstilfelle(forhåpentligvis) så skal rettigheter til norske innsatte revurderes. Igjen, det har jeg skrevet tidligere. Hvis utfallet av dette vil resultere i at Breivik ikke får studere ved UiO SÅ er dette en SEIER! Da viser NORGE overfor pårørende at Breivik på INGEN måter skal ha rett til å gjøre ting som ofrene ALDRI vil få gjøre. Dette kalles rettferdighet. Finnes det ikke rettferdighet, hva kan ellers være en LITEN trøst for mødre og fedre, søstre og brødre, bestemødre og bestefedre, sønner og døtre, onkler og tanter, venner og venninner som alle har mistet et kjært familiemedlem eller en elsket venn. Rettferdighet vil aldri kunne erstatte disse menneskelivene, men i det minste gi pårørende en følelse av at rettferdighet eksisterer. Rettferdigheten lenge leve! Retferdigheten? Mener du seriøst at dette er retferdig? Øye for øye,tann for tann var det vist.... Vist litt kjærlighet og tilgivlese da kvinne Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Hva er vitsen med å gi denne massemorderen utdannelse siden han aldri vil få slippe ut igjen? At han i det hele tatt lever er jo langt mer enn han fortjener! Hva er vitsen med å gi denne massemorderen utdannelse siden han aldri vil få slippe ut igjen? At han i det hele tatt lever er jo langt mer enn han fortjener! Herregud, sånne som deg får meg skikkelig oppgitt. Hvorfor skulle ikke han slippe ut vist han blir rehabelitert? Hvorfor skal da sånne som Toska,Havnå og co slippe ut igjen? Hvor går eventuelt skille på hvem som kommer ut igjen? Drap? 2 drap? Æsj. Vi er en rettstat og forholder oss etter det. Heldigvis åpner dette for at ABB kan bli en fri mann, gitt mannen tar til fornuft. Dette greier nok aldri K.Halvorsen å endre på,hehe. Det er ikke ABB som forsvares, det er rettsstaten. Og det er en grunn til at det er staten (påtalemyndigheten) som er part i straffesaker, ikke offeret/pårørende. kloke ord Endret 31. juli 2013 av Ruarcs Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Og hva skal han med det? Han er der hvor han skal være - bak lås og slå for resten av livet. 1 Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Og hva skal han med det? Han er der hvor han skal være - bak lås og slå for resten av livet. Det er faktisk mulig du ser han i gata om 30 år, tenk på den du. Ærlig talt. Jeg konkluderer med at hat avler hat desverre Endret 31. juli 2013 av Ruarcs Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Raskeste veien til gratis utdanning er å gjøre noe galt. Selg 10kg Kokain bli tatt for det og få fengselstraff i 4 år? Da er du allerede rik og har levd av pushing, drukket champagne hatt deg med damer osv osv. Så studerer du feks B.I. Juss eller noe, har gooood tid, gratis kost og losj. Mot det å leve som student ute, med det råttne stipendet og studielån? Hva er det? maks 90000 i året? Sosialklienter har det bedre. Sykt. Endret 31. juli 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Retferdigheten? Mener du seriøst at dette er retferdig? Øye for øye,tann for tann var det vist.... Vist litt kjærlighet og tilgivlese da kvinne Leste jeg riktig? Hvorfor i h****** skal jeg vise kjærlighet overfor Breivik? Og kanskje du skal endre tonen, før du kommenterer? Du trenger ikke være nedverdigende eller nedlatende, fordi jeg er kvinne. Om jeg er kvinne eller ikke, har ikke noe med denne diskusjonen å gjøre. På grunn av din holdning, så kommer jeg ikke til å diskutere noe mer med deg. Endret 31. juli 2013 av Bassa. 1 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Det er faktisk mulig du ser han i gata om 30 år, tenk på den du. Ærlig talt. Jeg konkluderer med at hat avler hat desverre Ja, det forundrer meg ikke om du ønsket denne masse(barne)morderen tilbake i samfunnet en eller annen "vakker" dag. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Ja, det forundrer meg ikke om du ønsket denne masse(barne)morderen tilbake i samfunnet en eller annen "vakker" dag. Er det relevant overhodet hva du, jeg og ruarcs ønsker? Det er nå en gang et faktum at han kan slippes ut en dag. 2 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Det at han tokk liv av 77 mennesker er en sak, men breivik har rett på utdanning som alle som andre insatte i fengsel . selvom om han begikk et lovbrudd så skal behandles likt og riktig! Bryte norsk lov (i ABBs tilfelle til og med begå landsforræderi og massemord) og få gratis høyere utdanning betalt av samfunnet som han hater som pesten, mens alle andre lovlydige individer må opparbeide seg denne rettigheten. Kriminalitet lønner seg tydeligvis. 3 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Er det relevant overhodet hva du, jeg og ruarcs ønsker? Det er nå en gang et faktum at han kan slippes ut en dag. Er det? Når, da? I de fleste andre land ville han vært sperret vekk for livet. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Jeg kan ikke se at det skal være noe problem at anders studerer. Dog ser jeg ikke hensikten da han aldri vil delta i arbeidslivet og dermed aldri vil få nytte av sin utdanning. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Er det? Når, da? I de fleste andre land ville han vært sperret vekk for livet. Vel, norske straffer bestemmes ikke ut fra "de fleste andre land", men hva som står i norsk straffelov. Han ble dømt til forvaring med høyeste minstetid, altså 10 år, men tidsramme 21 år. Etter 10 år må påtalemyndigheten søke om å holde han innesperret lengre, for inntil fem år av gangen. Det er på ingen måte gitt at disse blir utvidet på livstid, det er forholdsvis strenge vilkår. Det er også umulig å i dag si noe om hvordan den kjennelsen blir om 10, 15, 20 år. Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Er det? Når, da? I de fleste andre land ville han vært sperret vekk for livet. Som Herr Brun sier. Leste jeg riktig? Hvorfor i h****** skal jeg vise kjærlighet overfor Breivik? Og kanskje du skal endre tonen, før du kommenterer? Du trenger ikke være nedverdigende eller nedlatende, fordi jeg er kvinne. Om jeg er kvinne eller ikke, har ikke noe med denne diskusjonen å gjøre. På grunn av din holdning, så kommer jeg ikke til å diskutere noe mer med deg. Haha. Såpass? Beklager, jeg mente ikke å være nedlatende. Hadde du vært mann så hadde jeg sagt, Vist litt kjærlighet og tilgivlese da mann. Men nå er du kvinne, er du ikke? Ergo blir det kvinne. Hva er det med hokjønn og hårsårhet? Jeg har det i allefall ikke i meg i å unne et annet menneske tortur. Heldigvis bor jeg i Norge og kan forholde meg etter norske lover og regler. Selvsagt bør selv en som har gjort noe så grusomt som det Breivik har gjort få tilgivelse vist mannen/kvinnen endrer seg og har sonet sin straff. Ingenting er bedre vist de kan jobbe i etterkant og tilbakebetale litt til sammfunnet. Hvor er foresten de kristene? Tilgir ikke deres gud alt da? Jaja, lenge leve dobbeltmoralen Endret 31. juli 2013 av Ruarcs 1 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Noen forbrytelser er så ondskapsfulle at ikke engang Gud kan tilgi dem. Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Noen forbrytelser er så ondskapsfulle at ikke engang Gud kan tilgi dem. Da bør du lese bibelen igjen. Den som kaller seg kristen men som ikke kan tilgi Breivik, eller en annen kriminell er ikke en god kristen. Men nå må vel noen være litt onde så noen kan være litt gode,eller? Endret 31. juli 2013 av Ruarcs 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Noen forbrytelser er så ondskapsfulle at ikke engang Gud kan tilgi dem. Det er i så fall Guds oppgave å velge, ikke vår. 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Der ondskapen er stor, der blir tilgivelsen enda større. Tenk litt på den. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Noen forbrytelser er så ondskapsfulle at ikke engang Gud kan tilgi dem. Gud tillgir alt så lenge du søker tilgivelse for dine synder. 3 Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Det er i så fall Guds oppgave å velge, ikke vår. Vist du først mener det, så mener du vel neppe at det er vår oppgave å dømme? Jeg skjønner meg ikke på dagens kristene,hehe Endret 31. juli 2013 av Ruarcs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå