ronaldinho97 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 bassa. Du diskuterer på en forvirrende måte. Du sier i begynnelsen av tråden at du MENER at han ikke fortjener samme RETTIGHETER. Nå sier du at han ikke fortjener det. ærlig talt, vi lever ikke i et samfunn der enkelt personer skal si sine menninger for at en skal miste rettighetene sine. Eneste mulighet er å øke straffen ikke å ta fra personer rettigheter som andre som også har begått kriminelle handlinger har. Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 skatteflykting trodde ikke en person ville si akkurat det , men jeg er redd å måtte si at jeg er sterkt enig. Nå som breivik blir eldre med erfaring og generasjonen som har blitt berørt av det "dør" vil breivik bruke sin "status" til å kapre mye pågrunn den frykten , skepsisen og angsten for at innvandring er dårlig og farlig. Det kan ende begge veier . Tror det handler mest om hvordan inntrykk vi gir om innvandrere og hvordan vi inntegrerer dem i nærmeste framtid. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Trodde han var mer interessert i politiutdannelse eventuelt lære mer historie , tempelridder-tida f.eks Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) bassa. Du diskuterer på en forvirrende måte. Du sier i begynnelsen av tråden at du MENER at han ikke fortjener samme RETTIGHETER. Nå sier du at han ikke fortjener det. ærlig talt, vi lever ikke i et samfunn der enkelt personer skal si sine menninger for at en skal miste rettighetene sine. Eneste mulighet er å øke straffen ikke å ta fra personer rettigheter som andre som også har begått kriminelle handlinger har. Har sagt at Breivik ikke fortjener rettigheter på lik linje som deg og meg. Det er min mening. Hva er så forvirrende med det? Det spiller vel ingen rolle hva jeg mener, men vi lever i et demokrati, og jeg kan mene hva jeg vil. Endret 7. august 2013 av Bassa. Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Anders Behring Breivik Desverre er jeg stygt redd muligheten for at om endel år så vil hans mord bli glemt, mens fremmedhatet øker og blir bifalt i nasjonalismens navn. Selvsagt vil fremmedhatet øke vist man fortsetter i nøyaktig samme spor som nå, dette trenger man ikke være statsviter for å skjønne;-) Ingen kan påstå at norsk innvandringspolitikk virker, dvs, ikke i lengden. De som påstår det velger i så fall å ikke se det. Men dette kan jo endres på. ( Jeg er ikke i mot innvandring men veldig i mot slik det drives nå.) Et annet problem er media. Og politikerne. Hva med mere åpenhet og demokrati? Nå blir høyreorienterte personer stemplet som potensielle terrorister nærmest, jeg hører til og med at frp er ansvarlig for terroren da ABB har tilhørt frp u. Folk med upopulære meninger får ikke mulighet til å utale seg i offentlighet. Jeg syns det er rart ingen ser faren rundt dette. La alle komme til ordet, rasist som sosialist, kommunist som demokrat. Husk på at "simple" hjerner ofte ikke takler å bli "trykket ned" på dette viset, de opplever at alle meningene de har ikke "er lov" og dette kan faktisk sende et menneske over kanten da det føler alle alternativer frarøvet han/hun. Da får vi fort en desperado igjen. Det eneste som nytter tror jeg er at alle får lov til å si sin mening, dette gjelder også rasister selv om det er veldig ut i tiden. Ellers får vi flere slag på fevik. ( http://www.youtube.com/watch?v=_wNGO5rcL9o ) Det var det samme med Myrdal, han ble ikke tatt alvorlig, ledd av osv. Da blir slike folk mere ekstreme. DIALOG er tingen med ekstreme personer, så kansje de får ut litt damp på den måten og ikke tar drastiske virkemiddler i bruk for å fremme deres ståsted. Endret 7. august 2013 av Ruarcs Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Selvsagt vil fremmedhatet øke vist man fortsetter i nøyaktig samme spor som nå, dette trenger man ikke være statsviter for å skjønne;-) Ingen kan påstå at norsk innvandringspolitikk virker, dvs, ikke i lengden. De som påstår det velger i så fall å ikke se det. Men dette kan jo endres på. ( Jeg er ikke i mot innvandring men veldig i mot slik det drives nå.) Et annet problem er media. Og politikerne. Hva med mere åpenhet og demokrati? Nå blir høyreorienterte personer stemplet som potensielle terrorister nærmest, jeg hører til og med at frp er ansvarlig for terroren da ABB har tilhørt frp u. Folk med upopulære meninger får ikke mulighet til å utale seg i offentlighet. Jeg syns det er rart ingen ser faren rundt dette. La alle komme til ordet, rasist som sosialist, kommunist som demokrat. Husk på at "simple" hjerner ofte ikke takler å bli "trykket ned" på dette viset, de opplever at alle meningene de har ikke "er lov" og dette kan faktisk sende et menneske over kanten da det føler alle alternativer frarøvet han/hun. Da får vi fort en desperado igjen. Det eneste som nytter tror jeg er at alle får lov til å si sin mening, dette gjelder også rasister selv om det er veldig ut i tiden. Ellers får vi flere slag på fevik. ( http://www.youtube.com/watch?v=_wNGO5rcL9o ) Det var det samme med Myrdal, han ble ikke tatt alvorlig, ledd av osv. Da blir slike folk mere ekstreme. DIALOG er tingen med ekstreme personer, så kansje de får ut litt damp på den måten og ikke tar drastiske virkemiddler i bruk for å fremme deres ståsted. hallo? halve norge lever av sosial-hjelp. 1,3 millioner nordmenn blir trygdet fast, ser du ikke poenget i innvandring når nordmenn er late og utnytter systemmet. arabeidsinnvandring er en ting , men på asylsøkere har vi andre regler som du må kvalfisere for å bli i landet. Asylsøkere er mennesker som har opplevd mye grusomt. asylpoitikken er rellativt streng. Innvandring skjer pågrunn av EØS! Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 hallo? halve norge lever av sosial-hjelp. 1,3 millioner nordmenn blir trygdet fast, ser du ikke poenget i innvandring når nordmenn er late og utnytter systemmet. arabeidsinnvandring er en ting , men på asylsøkere har vi andre regler som du må kvalfisere for å bli i landet. Asylsøkere er mennesker som har opplevd mye grusomt. asylpoitikken er rellativt streng. Innvandring skjer pågrunn av EØS! Ser du ikke at det er en mulighet for at folk er blitt late fordi det er for gode nave systemer? aap osv. Den ordningen er jo 4 år hvor man får greit nok til å klare seg uten å gjøre en dritt. Alt man trenger å gjøre er å skryte på seg deprisjon og overbevise legen om det, deretter gå til psykolog. Man trenger ikke engang å trenge medisiner for å kvalifisere. De fleste er gode nok skuspillere til å gjennomføre dette. Vi er tydeligvis enige i at norge har et problem, mange nordmenn uten jobb. Burde vi ikke heller prøve å få disse ut i jobbene i stedenfor å hente polakker,litauere osv til å gjøre vaksejobbene,gartnerjobbene,veiarbeidet osv. HVa med å fokusere på nordmenn og Norges problemer og bruke resursene på å disse i jobb. Jobber et menneske fast i 2 år har man fått rutine og nesten ingen vil velge vekk jobb mot å nave. Asylpolitikken er jo helt syk.Man legger nesten opp til at folk skal føde barn i norge for så å bruke det som pressmiddel for å bli. Asylpolitikk må være streng, nå har det blitt slik at hele verden faktisk vil til norge, ja jeg har vært i flere afrikanske land og mange jeg har snakket med har villet reise til norge å søke asyl, men de greier ikke skaffe pengene til den lange turen. Det er det nemmelig bare resurssterke og kriminelle som fikk til. Vi må være veldig streng en periode til resten av verden har fått det med seg, så kan vi kjøre en mere human asylpolitikk igjen. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Asylpolitikk må være strengNei, det er intet som tilsier at den fortsatt må være streng.nå har det blitt slik at hele verden faktisk vil til norgeEh, nei kunne faktisk ikke tenke meg å flytte tilbake "arbeidernes paradis". Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Nei, det er intet som tilsier at den fortsatt må være streng.Eh, nei kunne faktisk ikke tenke meg å flytte tilbake "arbeidernes paradis". Nå snakker jeg om afrikanske land da... Hvor lenge er det siden du var i Norge? Asylpolitikken må nok endres noe jo Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Nei, det er intet som tilsier at den fortsatt må være streng.Eh, nei kunne faktisk ikke tenke meg å flytte tilbake "arbeidernes paradis". Og arbeidsgiverene sitt paradis. Markedet er utrolig lett i Norge. Det eneste som er lettere er å utnytte billig arbeidskraft i mindre velstående land for å selge billigproduserte varer tilbake til land som Norge. Du kan jo forsøke å starte fra null med null utdannelse i Kina med en bedrift som ikke har som mål å utnytte kapital i vesten og se hvor langt du kommer på listen over verdens rikeste menn. Men så igjen, dersom andre land var mye bedre så ville dette blitt reflektert av at flere mennesker ønsket å bo i disse landene. De fleste som ikke ønsker å bo i Norge tenker på enten skatt og misforstår menneskeheten og sosialpolitikk -- eller har problemer med den vestlige kulturen. Endret 7. august 2013 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hvor lenge er det siden du var i Norge? Var innom i jula. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 De fleste som ikke ønsker å bo i Norge tenker på enten skatt og misforstår menneskeheten og sosialpolitikk -- eller har problemer med den vestlige kulturen. Joda to av de tre, samt problemer med temperaturen og tiltrekning til mennesker som ikke er "ekte" nordmenn er vel blandt de vanligste grunner. Den jeg ikke er enig i er "vestlig kultur" fordi det begrepet blir for ullent til å ha noen virkelig mening. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Han har fått avslag: http://www.dagbladet.no/2013/08/06/nyheter/innenriks/anders_behring_breivik/terror/breivik/28558544/ Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Han får studere likevel, etter at han tok opp noen fag han manglet. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/artikkel.php?artid=10126205 Endret 13. september 2013 av Uderzo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Da får han vel noe å gjøre. Det spørs om det er noen som vil lese hans eventuelle master oppgave. Jeg vet hvordan IBM behandlet brysomme personer. De satte dem ned i et hjørne å forske. Japanerne er mer grusomme, de setter dem på et tomt kontor for å titte ut gjennom vinduet. Noen ville bruke følgende strategi: Dette virker svært så interessant. Dette må du fortsette med for deretter å ta avhandlingen med ut på gangen og hurtigarkivere den. Det beste vi kan håper på er at han etter hvert forstår hva han har gjort, men det ville kanskje vært en for tung bør og bære. Det vil bli den verste straffen for ham. Endret 13. september 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 - Det er helt uproblematisk. Det blir for ham, som det er for andre innsatte. Den eneste forskjellen er at han må studere på cellen sin. Han må altså studere alene, sier Knutsen. Det er slettes ikke uproblematisk: Jeg har lovlydige venner som aldri har drept noen som aldri vil ha muligheten til å gå på høyskole eller universitet fordi det er for dyrt og/eller for krevende ved siden av jobb, familie og andre utfordringer. Skal samfunnet virkelig være slik at dersom livet ditt er kjipt, så kan du bare drepe noen, eller bare lemleste dem, for å oppnå dine drømmer? Det jeg mener her er at det er for vanskelig for lovlydige ungdommer å studere. 5 000 kroner i måneden i leie. 1 500 kroner måneden i strøm, vann, kloakk og søppel. 1 500 kroner i måneden i mat. 500 kroner måneden i klær. 1 000 kroner i måneden i å kjøpe ting som motiverer deg til å klare å fortsette med å jobbe 50% ved siden av studiene 15 000 kroner på bøker og utstyr. ... Samtidig så får terroristen: Gratis mat Gratis klær Gratis hybel Gratis vann, søppel, kloakk og strøm Ingen arbeid ved siden av studiene ... Hadde jeg vært psykopat uten utdannelse så hadde jeg begått kriminalitet verdt 5 år i fengsel og tatt en Master akkurat nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Den unge mannen er jo fra Bærum. Noen fordeler må han da ha. Endret 13. september 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Hadde jeg vært psykopat uten utdannelse så hadde jeg begått kriminalitet verdt 5 år i fengsel og tatt en Master akkurat nå. En psykopat ville aldri reflektere over om han er psykopat. Derfor er du ikke psykopat og ukvalifisert akkurat på det punktet. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) *snip* Han får det alle innsatte har krav på. Vi kan ikke endre reglene etter hvilken innsatt det er snakk om. Endret 13. september 2013 av Uderzo Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 snip ser ingen grunn til å gå gjennom hele debatten på nytt. Har du lest innleggene i denne tråden? Hvis ikke foreslår jeg at du gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå