Gå til innhold

Anders Behring Breivik ønsker å bli student - han vil studere statsvitenskap ved UIO

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Hva mener du med at det kommer ann på situasjonen?

Har du lest de andre innleggene mine? Det jeg mener er at Brevik ikke fortjener de samme rettighetene som en person som kanskje har drept noen ved et uhell. Det er jo ikke samme sak. Håper du skjønner hva jeg mener. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lest de andre innleggene mine? Det jeg mener er at Brevik ikke fortjener de samme rettighetene som en person som kanskje har drept noen ved et uhell. Det er jo ikke samme sak. Håper du skjønner hva jeg mener. :)

Nei det håper jeg da for guds skyld ikke at du mener:) Nei har nok ikke det, tar utgangspunkt i det du skriver uten å måtte legge sammen to og to, for det vil ikke endre hva du skrev. Men hvis noen har drept et annet menneske med viten og vilje da?

Lenke til kommentar

Men skjønner du at det kommer til å bli et problem å sette en grense på hva slags forbrytelser man "godtar" og ikke? Dette lukter jo justismord lang vei! Tenk deg bare hvor vanskelig det skulle bli i noen saker hvor man ikke hvet om det er med overlegg eller ikke. Og har det noen hennsikt i å bure folk inne uten å gi de noen form for utdannelse eller opplegg under soning? Da kan man kansje like godt avlive alle som begår alvorlige forbrytelse. Igjen så lukter det justismord.

Nei det beste er å prøve å rehabilitere de innsatte, og da kan man ikke sette en grense på hva slags forbrytere man velger å hjelpe tilbake til sammfunnet. Man vet nemmelig ikke hvem som kan rehabiliteres før man har gitt det et skikkelig forsøk

Jeg tror du skal være glad du lever i Norge selv om du må svelge noen kameler

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Men skjønner du at det kommer til å bli et problem å sette en grense på hva slags forbrytelser man "godtar" og ikke? Dette lukter jo justismord lang vei! Tenk deg bare hvor vanskelig det skulle bli i noen saker hvor man ikke hvet om det er med overlegg eller ikke. Og har det noen hennsikt i å bure folk inne uten å gi de noen form for utdannelse eller opplegg under soning? Da kan man kansje like godt avlive alle som begår alvorlige forbrytelse. Igjen så lukter det justismord.

Nei det beste er å prøve å rehabilitere de innsatte, og da kan man ikke sette en grense på hva slags forbrytere man velger å hjelpe tilbake til sammfunnet. Man vet nemmelig ikke hvem som kan rehabiliteres før man har gitt det et skikkelig forsøk

Jeg tror du skal være glad du lever i Norge selv om du må svelge noen kameler

Ja, skjønner at det praktisk sett kan bli et problem, men det endrer ikke faktum at ikke alle fortjener det samme.

Nei det håper jeg da for guds skyld ikke at du mener:) Nei har nok ikke det, tar utgangspunkt i det du skriver uten å måtte legge sammen to og to, for det vil ikke endre hva du skrev. Men hvis noen har drept et annet menneske med viten og vilje da?

Har jeg ikke svart på det?

Endret av Bassa.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, skjønner at det praktisk sett kan bli et problem, men det endrer ikke faktum at ikke alle fortjener det samme.

Egentlig er jeg for dødstraff. Dilemmaet er at det før eller senere vil komme folk som blir uskyldig dømt til døden og på bakgrunn av dette så håper jeg vi aldri ser det innført i Norge. Anngående ABB så er det toget gått uannsett, man kan ikke endre lover å regler for så å "etterstraffe" folk. Skjer det så kan vi knapt kalle oss en rettferdig stat, kan vi? Hadde det skjedd så hadde jeg nok vært villig til å gå i protesttog med støtte til Breivik, og noe sånt vil man helst slippe å gjøre,haha

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Egentlig er jeg for dødstraff. Dilemmaet er at det før eller senere vil komme folk som blir uskyldig dømt til døden og på bakgrunn av dette så håper jeg vi aldri ser det innført i Norge. Anngående ABB så er det toget gått uannsett, man kan ikke endre lover å regler for så å "etterstraffe" folk. Skjer det så kan vi knapt kalle oss en rettferdig stat, kan vi?

Det er det jeg også tenker om dødsstraff. Som vi ser i USA er det dessverre alt for mange uskyldig dømte som blir fratatt livet. Det er det eneste negative. Om Brevik blir fratatt livet til tross for at han er dømt, hadde vel ikke gjort noen ting? Hadde det? Om det gjør Norge til en rettferdig stat, kommer vel an på hvilken synsvinkel vi ser det fra. Det er for øvrig en annen diskusjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har jeg ikke svart på det?

Nei "å komme ann på situasjonen" er ikke et svar av god karakter. Men da tolker jeg det dit hen at alle drapsmenn av ymse kaliber ikke bør får lov til å studere, eller tilpasses et evt. fremtidig samfunn. Da er det like greit at de skytes bak tinghuset når dommen er satt og de er kjent skyldig i drap.

Endret av Nektard
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei "å komme ann på situasjonen" er ikke et svar av god karakter. Men da tolker jeg det dit hen at alle drapsmenn av ymse kaliber ikke bør får lov til å studere, eller tilpasses et evt. fremtidig samfunn. Da er det like greit at de skytes bak tinghuset når dommen er satt og de er kjent skyldig i drap.

Har jo skrevet at jeg har ''svart'' i mine andre innlegg, men tolk det som du vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Breivik fortsatt ikke kvalifisert til universitetsstudier

Terrordømte Anders Behring Breivik er fortsatt ikke kvalifisert til å studere statsvitenskap ved Universitetet i Oslo. Årsaken er at han mangler matteeksamen fra videregående.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11167332

Da kan man nekte ham mer opplæring og stanse saken her. Det er uansett det eneste fornuftige! Nå kommer det videre i artikkelen fram at han skal ha lest matte på fengselet i sommer, men han har ingen ting med å studere eller få noen grad mer uansett. Hele denne saken har vært idiotisk!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er det jeg også tenker om dødsstraff. Som vi ser i USA er det dessverre alt for mange uskyldig dømte som blir fratatt livet. Det er det eneste negative. Om Brevik blir fratatt livet til tross for at han er dømt, hadde vel ikke gjort noen ting? Hadde det? Om det gjør Norge til en rettferdig stat, kommer vel an på hvilken synsvinkel vi ser det fra. Det er for øvrig en annen diskusjon.

Dette betyr at du støtter dødsstraff for dem som du selv mener har gjort seg fortjent til det.

Mao du må være sosialist, for bare sosialister mener at alle som gjør noe de selv ikke liker fortjener dødsstraff.

Lenke til kommentar

Breivik fortsatt ikke kvalifisert til universitetsstudier

http://www.nrk.no/ny...orge/1.11167332

Da kan man nekte ham mer opplæring og stanse saken her. Det er uansett det eneste fornuftige! Nå kommer det videre i artikkelen fram at han skal ha lest matte på fengselet i sommer, men han har ingen ting med å studere eller få noen grad mer uansett. Hele denne saken har vært idiotisk!

Du har ikke fått med deg at Breivik har studert mattematikk i fengselet og snart har tatt den eksamenen du snakker om? Det er vel det samme om han begynner i år eller neste år, så diskusjonen kan jo like godt taes med en gang. Du tror vel ikke Breivik er så dum at han ikke greier å stå på vgs matematikk? Det skulle tatt seg ut,da hadde han neppe greid å sette hele Norge på hode

Dette betyr at du støtter dødsstraff for dem som du selv mener har gjort seg fortjent til det.

Mao du må være sosialist, for bare sosialister mener at alle som gjør noe de selv ikke liker fortjener dødsstraff.

Skrevet i går, 18:38 Kattungen

Moderatormelding

Diskusjonen rundt Breiviks psyke og eventuelle utilregnelighet er splittet ut til eget tema. Det finner du her.

Vil samtidig minne om at debatten rundt dødsstraff kan tas i egen tråd.

Kommentarer på moderering tas på PM.

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Har det noe med saken å gjøre? Er jeg enig i noe, betyr det nødvendigvis ikke at jeg er sosialist. Er vel ikke en regel som tilsier at alle som støtter dødsstraff er sosialister. Hva var egentlig formålet med kommentaren?

Du har ikke fått med deg at Breivik har studert mattematikk i fengselet og snart har tatt den eksamenen du snakker om? Det er vel det samme om han begynner i år eller neste år, så diskusjonen kan jo like godt taes med en gang. Du tror vel ikke Breivik er så dum at han ikke greier å stå på vgs matematikk? Det skulle tatt seg ut,da hadde han neppe greid å sette hele Norge på hode

Vet det ikke var meg du henvendte deg til men er klar over det du sier om Breivik. Og tror vi alle kan være enige i at Breivik langt ifra er dum. Da hadde jo ikke 22.juli vært faktum og da hadde jo ingen visst hvem Breivik var, noe som hadde resultert i at vi ikke hadde diskutert dette. :)

Endret av Bassa.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har det noe med saken å gjøre? Er jeg enig i noe, betyr det nødvendigvis ikke at jeg er sosialist. Er vel ikke en regel som tilsier at alle som støtter dødsstraff er sosialister. Hva var egentlig formålet med kommentaren?

vel, beklager, jeg burde ikke ha blandet meg inn i dette.

Men jeg tenkte bare at om du er sosialist så blir det lettere å forstå hvorfor du mener at Breivik ikke fortjener å få utdanne seg , og også fortjener dødsstraff.

Lenke til kommentar

Fokus i Norges fengsler er helt klart rehabilitering, ifølge regjeringens egen Soria-Moria erklæring

Regjeringen vil:

...

at det skal etableres forpliktende samarbeidsstrukturer mellom kriminalomsorgen og kommunale og statlige etater ved løslatelse for å redusere gjengangerproblemene. Vi vil innføre en tilbakeføringsgaranti for tett oppfølging fra ulike etater ved løslatelse med sterkt fokus på å få folk i jobb eller videre utdanning med strenge krav til rehabilitering og adferdsendring.

...

http://no.wikisource.org/wiki/Soria_Moria-erkl%C3%A6ringen/16

Forutsatt at ABB blir behandlet som andre mordere, og at ingen politisk hevn blir iverksatt mot ham, kan vi se frem til at han fullfører sitt studie i statsvitenskap, og trolig en strålende fremtid som politiker etter avsluttet soning. ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Fokus i Norges fengsler er helt klart rehabilitering, ifølge regjeringens egen Soria-Moria erklæring

http://no.wikisource...%C3%A6ringen/16

Forutsatt at ABB blir behandlet som andre mordere, og at ingen politisk hevn blir iverksatt mot ham, kan vi se frem til at han fullfører sitt studie i statsvitenskap, og trolig en strålende fremtid som politiker etter avsluttet soning. ;)

haha, du fant frem sitatet ja. Det blir for dumt når man plutselig vil noe annet med en annen fange. Lite respektløst, Kristin Halvorsen provoserer noe voldsomt, ovenfor andre familier som har mistet sine kjære til en morder som så har blitt satt fri igjen. Ofte må de også finne seg i at morderen bor i nærområdet og at det blir de selv som eventuelt må flytte. Men dette tenker vist veldig få på.

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

http://no.wikisource...%C3%A6ringen/16

Hvem er ABB skatteflyktning?

Han blir nok ikke en politikker som kommer til å sanker mange stemmer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...