Gå til innhold

Anders Behring Breivik ønsker å bli student - han vil studere statsvitenskap ved UIO

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

De morderene som hadde ein ekstrem god grunn til å drepe noen, kva med dem?

Eller de som blir tvingt til mord

Eller de som gjør det som eit uhell

Alle disse vil bli sett på som ein morder, og mest sannsynlig vil bli fengslet, kommer seff ann på sitvasjonen, men kva med dem?

Må atter en gang si meg enig. Det kommer selvfølgelig an på situasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må atter en gang si meg enig. Det kommer selvfølgelig an på situasjonen.

Men er enig med deg, ein person som dreper andre i kald blod, helt uten grunn fortener ikkje noe som helst. I USA ser de på det på samme måte som oss, og i Texas henretter de slike folk :p

Endret av Ragnar115
Lenke til kommentar

Men er enig med deg, ein person som dreper andre i kald blod, helt uten grunn fortener ikkje noe som helst. I USA ser de på det på samme måte som oss, og i Texas henretter de slike folk :p

Ja, det er nok ikke uten grunn at de gjør nettopp det. :hm:

Lenke til kommentar

Joda, jeg ville bare se om det var en generell holdning eller ikke. Da er jeg for så vidt ikke uenig, og har intet videre å arrestere Dem på for øyeblikket. smileys-police-742969.gif

Haha, så bra. :w00t:

Foreslår at dere tar dødsstraffdiskusjonen i en tråd hvor det er temaet.

Takk for påminnelsen Herr Brun. :yes: Det er forsovet fint at du passer på at vi holder oss til trådens tema.

Lenke til kommentar

Det mest relevante spørsmålet ift. Breivik er; bør all straff ha rehabilitering og gjeninkludering i samfunnet som målsetting, eller finnes det noen forbrytelser som er så grove at gjerningsmannen rett og slett bare burde holdes borte fra samfunnet så lenge man lever?

Lenke til kommentar

Det mest relevante spørsmålet ift. Breivik er; bør all straff ha rehabilitering og gjeninkludering i samfunnet som målsetting, eller finnes det noen forbrytelser som er så grove at gjerningsmannen rett og slett bare burde holdes borte fra samfunnet så lenge man lever?

Livstidsstraff har vi fortsatt ikke. Man kunne forsåvidt gjerne tatt en diskusjon på det, men den diskusjonen er irrelevant i forhold til ABB ettersom han ble dømt for en forseelse som ble begått i et tidsrom hvor det ikke var mulig å bli idømt livstidsstraff.

Lenke til kommentar

Livstidsstraff har vi fortsatt ikke. Man kunne forsåvidt gjerne tatt en diskusjon på det, men den diskusjonen er irrelevant i forhold til ABB ettersom han ble dømt for en forseelse som ble begått i et tidsrom hvor det ikke var mulig å bli idømt livstidsstraff.

i teorien kan man bli dømt i forvaring og videre si at han er farlig for sammfunnet, og dømme han x antall år til.

Lenke til kommentar

i teorien kan man bli dømt i forvaring og videre si at han er farlig for sammfunnet, og dømme han x antall år til.

Det er korrekt, men i og med at alle med forvaringsdommer blir vurdert på nytt (er det hvert 5 år?) så kan man aldri si om en person "Han vil aldri slippe ut igjen!". Alle med forvaringsdommer kan bli sluppet ut senere selv om det virker helt usannsynlig i dag.

Lenke til kommentar

mener du at han ikke fortjener å lide?

Nja, vet ikkje helt kva eg skal si. Eg meiner at han ikkje fortener skolegang, men folk er uenige med meg der også :p

Synest det han har gjort er grusomt, støtter det heller ikkje. Men vist det er som folk sier at han faktisk er psykisk syk, så det det vel ikkje..100% hans feil if you get my drift.

vet faktisk ikkje kva eg meiner :p

Who are we to judge, when only god can? :D

tosk

btw: No need to call people here jerks :( we havn't done you anything :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Breivik vet ikke hvordan man skal behandle medmennesker. Det har vi alle sett. Breivik fortjener av den grunn ikke lik behandling som andre norske statsborgere. Det at han drepte 77 mennesker er absolutt relevant i denne saken. Han kan av den grunn ikke ha krav på det samme som andre norske statsborgere. Breivik vil på denne måten behandles riktig.

Så mennesker som har tatt andres liv, fortjener ikke lenger å utdanne seg?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så mennesker som har tatt andres liv, fortjener ikke lenger å utdanne seg?

Vær så snill å les de andre innleggene mine i denne tråden. Da skjønner du hva jeg mener. Har svart på det flere ganger. Det kommer an på situasjonen. Når man tar ting ut ifra sammenhengen, så det det ikke så lett å skjønne hva en person mener eller ikke. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Kanskje vår skallede "venn" i Vejle blir hans klassekamerat , den karen skal jo sone uansett :D

"Herr Brun skrev 5. august 2013 - 12:58:

Drar du dette ut av ræva eller?"

Ironisk navn mht kommentaren ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Vær så snill å les de andre innleggene mine i denne tråden. Da skjønner du hva jeg mener. Har svart på det flere ganger. Det kommer an på situasjonen. Når man tar ting ut ifra sammenhengen, så det det ikke så lett å skjønne hva en person mener eller ikke. Sånn er det bare.

Hva mener du med at det kommer ann på situasjonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...