KarmaZ Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Hei, har en Samsung LCD tv fra kring 07/08 som ikke lenger finner HDMI signalene. Skjedde forleden da det var lyn og torden. Tuneren min tok kvelden, men har en reserve tuner som jeg nå bruker, men da kun via scart. TV apparatet finner altså ikke HDMI signalene, har prøvd alle tre hdmi tilkoblingene, er dette noe som kan fikses? Den er vel for gammel for garanti, så må vel ut med mange tusen kroner for dette? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Samme skjedde med min plasma for noen år siden. HDMI er tydeligvis utsatt i tordenvær. Solgte den rimelig på Finn, er alltids noen som kan klare seg med SCART. Er antagelig ikke lønnsomt å spandere en kostbar reparasjon på en 5-6 år gammel TV. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 Har nå bytta ut den tven med en ny, temmelig forskjell fra en 6 år gammel tv. Men nå har det dukket opp et nytt problem. Har Onkyo TX-NR609B som altså ikke finner HDMI signalene. Kjører HDMI out til TV, og tuner på CBL/SAT tilkoblingen. Tydelig at HDMI også tok kvelden her når tven tok kvelden. Ser på fakturaen min at jeg kjøpte den 11.6.2011, noe som tilsier at produsentens garanti på 24 måneder nylig gikk ut. Hva skal jeg gjøre her? Er dette noe som er dyr affære å rette opp i? Litt kjipt å ha en receiver som ikke fungerer 100%. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Prøv å reklamer på den. Bare ikke nevn lyn når du gjør det Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Tok kontakt med Komplett som henviste meg til Dalens Elektronikkservice AS og de mente at normalt er det garanti og Onkyo tar regninga. Så blir artig å se. De kan vel neppe klaske på en fet regning, og så mene jeg skal betale det helt uten videre. Er vel 5 års reklamasjon her ?? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 TV har 5 år reklamasjon ja. Lykke til Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Det siste tilfellet, Onkyo er snakk om en receiver, men er vel 5 års garanti der og? Tven min som er fra 2007 er nok det ikke mer garanti på, så den har jeg plassert på loftet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå