PSV Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Hei. La meg først få si at jeg har altfor lite teknisk innsikt på dette feltet. I dag fikk jeg beskjed av bilen om at det måtte fylles olje. "Igjen" tenkte jeg. Jeg har riktignok vært bortreist så jeg lånte bort bilen til fattern, men fikk beskjed om at den hadde fått en halv liter for bare to uker siden, så jeg syns det var merkelig. Uansett. Jeg åpner panseret og der ser jeg at oljelokket ikke er på, men ligger løst, og klemt oppå motoren. (heftig merke i underpanseret). Jeg ser også at hele motoren er usedvanlig svart. Jeg har kjørt rimelig mye (lengdemessig) siden jeg kom hjem fra ferie hvis det har betydning. Lokket ser forøvrig ikke ut til å ha tatt noe skade, så jeg skrudde det på igjen etter å ha fylt en gang til. Jeg skal inn på service om knappe to ukers tid, burde jeg gjøre noe der? Trenger de sjekke det? Burde jeg f.eks. vaske motoren? Hva med merket i underpanseret, har det noe betydning? Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Har ikke noe å si så lenge motoren ikke har gått til HEL... Har nok ikke noe å si men hadde nok skiftet oljen for sikkerhets skyld da det ikke bare kan komme ting ut men også ting inn i motoren... deretter en motorvask! Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Greit å vaske før det setter seg skikkelig ja, hvis den skal på service, opplys om det, er nok glemt å skru på skikkelig lokket, merket kommer av at han har slengt igjen panseret etter "operasjonen" ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå