Gå til innhold

Augustfest 2013 - HelenaN - Prosjekt: Mennesker i urbane omgivelser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes du har flotte bilder. I siste bilde har du en fin kameravinkel og ideen er veldig god. Tenk på at hvis du tar bilder av en trapp som dette, så ikke kutt linjene, fullfør de for det skaper en fin dybde og gir en enda bedre følelse av "Stairway til heav... " som nevnt tidligere. (la rekkverket gå helt ut til hjørnene)

Jeg synes du har fått med fin struktur i trappene og det gir en god motvekt til den myke himmelen. Flotte skygger fra rekkverk og personen.

Lenke til kommentar

Tok akkurat bilde på samme plass som bilde 3;) Flott bymotiv.

Bilde 4 gir stairway to heaven-feeling, med klare fine farger.

Godt jobbet:)

Takk, takk! Artig at du også tatt bilde av det der. Har du postet det online, hadde värt intressant å se din versjon?

Flotte bilder, Helena. Bilde 1 ble helt topp som alle sier, men de andre ligger ikke langt bak i mine øyne.

Tenker du får inn mange blinkskudd til før måneden er over.

Takk, det var hyggelig sagt.

Meget bra levert igjen. Fikk også en Stairway to heaven assosiasjon som Thebon :)

Takker!

Hvis det kan være en trøst, så synes jeg at det er flere bilder i denne serien som er enda bedre enn starten. For meg er bilde nr. 3 foreløpig høydepunkt.

Takk, ja det er er tröst. :)

Jeg sitter litt med samme følelse som deg Helena at mitt 1 bilde var best. Men nå skal det være sagt at jeg synes du leverer hver gang. Du har en evne til å fange øyeblikk og ramme dem flott inn. Så det blir kjekt å følge med videre :)

Takk for hyggelig kommentar! Jeg synes at du har en höy og jevn nivå. Kanskje er vi altfor selvkritiske. :)

Jeg synes du har flotte bilder. I siste bilde har du en fin kameravinkel og ideen er veldig god. Tenk på at hvis du tar bilder av en trapp som dette, så ikke kutt linjene, fullfør de for det skaper en fin dybde og gir en enda bedre følelse av "Stairway til heav... " som nevnt tidligere. (la rekkverket gå helt ut til hjørnene)

Jeg synes du har fått med fin struktur i trappene og det gir en god motvekt til den myke himmelen. Flotte skygger fra rekkverk og personen.

Mange takk for hyggelig kommentar og konstruktiv kritikk! Dessverre kunne jeg ikke ta med mer av rekkverket, for det er mange forstyrrende objekter på sidene.

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

Bilde 5 "Snart möte":

Det er godt mulig at det kommer fler bilder fra dette stedet, for jeg jager fortsatt på "den perfekte versjonen". :) Det er veldig vanskelig for det må stemme med at solen er framme (i annet fall blir det veldig flatt), ingen vind som ödelegger speilingen og dessuten noen intressante personer som passerer.

post-178020-0-13314100-1375860706_thumb.jpg

EXIF: Fuji X-E1 14mm, 1/450, f/5.6, ISO 200.

Bilde 4; god ide, bra utført! Liker perspektivet! :)

Takker!

• Liker 4
Lenke til kommentar

Bilde 5 "Snart möte":

Det er godt mulig at det kommer fler bilder fra dette stedet, for jeg jager fortsatt på "den perfekte versjonen". :) Det er veldig vanskelig for det må stemme med at solen er framme (i annet fall blir det veldig flatt), ingen vind som ödelegger speilingen og dessuten noen intressante personer som passerer.

Et meget interessant sted - nesten verdt et prosjekt i seg selv.

Lekkert utført som alltid.

Lenke til kommentar

Bilde 5: Meget interessant. Her er det mye å se på. Flotte linjer nederst "i bunnen av bassenget" som leder inn mot benkene. Veldig fin deling midt på. Det er flott at du har fått med to personer som går mot hverandre. De to personene er ikke like langt fra hver kant, men det skaper en viss usymmetri opp i all symmetrien som ikke gjør så mye. Lyset er finere enn på veggen. Du har eksponert dette bildet veldig flott.

Du har god kontroll på teknikken og komposisjonen er flott. Du har et enestående øye for å se motiv.

Jeg synes dette er ditt beste bilde så langt.

Jeg pleier å si at mitt beste bilde er det jeg ikke enda har tatt, det tror jeg gjelder de fleste. Man lærer nye ting etter hvert.

Lenke til kommentar

Bilde 5, skikkelig stilig speiling! God tittel! :)

Takker!

Bilde 5 ble da ganske optimalt - smart sted å besøke av og til.

Mange takk!

Et meget interessant sted - nesten verdt et prosjekt i seg selv.

Lekkert utført som alltid.

Takk Tom! Ja, fint motiv det der.

Bilde 5: Meget interessant. Her er det mye å se på. Flotte linjer nederst "i bunnen av bassenget" som leder inn mot benkene. Veldig fin deling midt på. Det er flott at du har fått med to personer som går mot hverandre. De to personene er ikke like langt fra hver kant, men det skaper en viss usymmetri opp i all symmetrien som ikke gjør så mye. Lyset er finere enn på veggen. Du har eksponert dette bildet veldig flott.

Du har god kontroll på teknikken og komposisjonen er flott. Du har et enestående øye for å se motiv.

Jeg synes dette er ditt beste bilde så langt.

Jeg pleier å si at mitt beste bilde er det jeg ikke enda har tatt, det tror jeg gjelder de fleste. Man lærer nye ting etter hvert.

Mange takk for hyggelig kommentar! Forresten, alle kommentarer, du er så flink til å gi intressante og nyttige tilbakemeldinger i alle trådene.

Wow - bilde 5 var nice. :) Flotte duse farger og symetri. Vel gjennomført. Jeg synes derimot at bildet får en bedre flyt som motiv med kun én person på bildet. F. eks. skjul én av dem med en finger - så ser man hva jeg mener.

Takk, hyggelig at du liker det! Skal pröve med én person neste gang. Det tar mye tid dog, for det er mest turister i byen nå og de går sjelden der jeg har lyst til å ta bilder (og når de gjör det passer de oftest ikke inn i stilen). :) Jeg fikk vente ganske lenge för jeg fikk til dette. Det kom en perfekt person, en höy man med lange bein, i sort dress, men akkurat når han var framme kom også en turist med stor kamera på magen og satte seg på en av benkene mitt i bildet...

Lenke til kommentar

Tusen takk igjen for hyggelige kommentarer!

Das Meister, intressant at du bruker ordet "klinisk". Normalt pröver jeg å få med fölelser og verme, men i denne festen bruker jeg folk som grafiske element og da blir jo klinisk en ganske bra beskrivelse.

Bilde 6:

post-178020-0-04300100-1375948860_thumb.jpg

EXIF: RX1 35mm, 1/100, f/5.6, ISO 100.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...