HelenaN Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Mange takk Substitute og Mr. Sanders! Hyggelig at dere liker det. Forresten, når jeg var i byen igår var det en som tok bilde av meg med DSLR når jeg passerte en meter fra ham. Egentlig bryr jeg meg ikke når noen tar bilde (det har skjedd mange ganger för), men når det var så närt föltes det litt rart. Jeg gikk dog fort, så mest trolig ble det ikke noe brukbart bilde... Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Jeg ville stoppet opp og bedt han/hun slette bildet. 1 Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Enig med Lars. Hadde heller ikke følt meg komfortabel. Jeg har en venninne fra Australia som ofte fotograferer tilfeldige, men hun går bort etterpå, viser dem bilde og spør om det er ok. Hun gir og sitt visittkort. Jeg holder meg til mine kjente jeg Lenke til kommentar
Raggsokka Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Liker veldig godt lyset og dybdeperspektivet! Flott bilde Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 liker begge, men det første skiller seg ut. Og som andre har sagt, de to personene i toppen av trappa løfter det veldig. Du har et godt og våkent blikk Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Det er nettopp dette som er så kult; jeg synes det andre bildet er mye bedre enn det første. Det siste gir mer liv og dybde, mens det første er for meg "flatt". Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Meget fine bilder HelenaN. Nå er det slik med meg også at jeg ikke liker å bli tatt bilde av, om det er noe som er felles for alle fotografer aner jeg ikke. ( men jeg tror nesten det ;-) ) Men jeg tenker slik at: jeg tar bilder av andre og da ville det være feil å nekte andre å ta bilder av meg. Men det er nå min filosofi .. ;-) 1 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Tusen takk Raggsokka, Nelson09, Mr. Sanders og Targa_PC! Artig at smak varierer så. Takk også til Lars, Annette og Targa for inspill om fotograferingen. Nå er det slik med meg også at jeg ikke liker å bli tatt bilde av, om det er noe som er felles for alle fotografer aner jeg ikke. ( men jeg tror nesten det ;-) ) Men jeg tenker slik at: jeg tar bilder av andre og da ville det være feil å nekte andre å ta bilder av meg. Men det er nå min filosofi .. ;-) Der er jeg helt enig! Jeg har som sagt ikke noe imot at folk tar bilder av meg ute på gatene. Jeg gjör jo det selv og da får jeg tåle at folk gjör det samme mot meg. Det var bare at det var på så ekstremt närt hold som gjorde at det föltes litt rart. PS. Som de fleste sikkert vet (eller har skjönt) er jeg svensk, men vil bare si det så dere forstår når jeg velger feil ord eller gjör andre språkfeil. Endret 2. august 2013 av HelenaN Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Jeg har jo utfordra meg selv til å gå ut og ta bilder av fremmede mennesker. Merker at man skal være varsom for å få lov og man har alt å tjene på å være forsiktig. Det å spør om lov er et absolutt krav før man starter knipsing. Sikkert også brudd på noen lover, men i hvert fall brudd på god folkeskikk. Lenke til kommentar
Morten A.R Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Knakende bra bilde i dag også. Stilig hvordan hele bilde blir lyst opp på midten av enden og refleksjonen i enden, samt åpningene i taket. Menneskene er jo også på plass, og det skaper mer liv og en mer "ekte" følelse av bildet Lenke til kommentar
DasMeister Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Selv om taket gir en fin detalj, fokuserer jeg automatisk på menneskene som bruker tunnelen. De setter jeg i fokus, så kanskje de skulle vært mer sentrert. Forsto aldri hvorfor jeg må fokusere midt i rammen på Leica M før jeg tok noen bilder. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Synes det gir bildet liv at de to personene IKKE er i sentrum av bildet. Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Likte sephia fargene på bilde 2 jeg Helena. Veldig flott Lenke til kommentar
DasMeister Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Mr. Sanders i det tilfellet skulle hun kanskje ha ventet til de var ute av bildet? Leser også her om tilfeldig fotografering på gata. Folk som skiller seg ut på en eller annen måte vil alltid være et yndet motiv, og hvis ingen av disse fotografene fikk "lov" til å utfolde seg, ville populære kultbevegelser som gate fotografi vært en saga blott. Legendariske fotobyråer som Magnum Photos måtte ha slettet minst 70% av portføljen sin, men de gamle mesterne brukte riktignok film, så sletting var riktignok mer drastisk enn det er i dag med søppelkasseknappen. Endret 3. august 2013 av DasMeister Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 To herlige bilder, med en knapp preferanse for det første, synes flatheten var et viktig element i komposisjonen, og du var heldig med de to på vei opp til venstre, uten dem hadde ikke bildet vært det samme. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Tusen takk for hyggelige kommentarer og inspill! Fototreff i Trondheim igår og jeg fikk tatt et passende bilde når jeg ventet på bussen. Bilde 3: EXIF: RX1 35mm, 1/80, f/4, ISO 160. 5 Lenke til kommentar
DasMeister Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Setter virkelig pris på stilen din, du har en god og rød tråd gjennom bildene dine. Klart og fokusert. Liker de betenkte ansiktene under den harde sementen i bygget. Tror mange har noen harde uker foran seg, etter å ha kost seg i det deilige Juliværet vi har hatt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Bilde 3 er topp ja...du måtte jo bare ha med det. Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Stilig innramming på bilde 3 der Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Godt timet på bilde 3. Liften bidrar til en fin brytning i symmetrien. Synes det var artig at flere av vinduene reflekterer andre, motstående, vinduer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå