BjørnÅgeS Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 7.august: Første strøk straks ferdig. Canon 5D mkII med EF 50mm 1.8 1/250s, F3.2 og iso 200 7august maling (1 of 2).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Ble ikke helt enig med meg selv idag om hvilket som best ga inntrykk av høyde/Arbeid... Legger ved en annen versjon i spoiler. Annet fokuspunkt og utsnitt. 7august maling (2 of 2).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Takker for alle tilbakemeldinger - de holder motivasjonen oppe. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Foreløpige favoritter er Barna, gården og dagens 7. Veldig bra jobba! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 8.august: Regntunge prestekrager. GX1 med Sigma 30mm med 1/320s, f3.5 og iso 160 P1010275.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Det ble ikke så bra som jeg hadde tenkt Bokhe ble litt for nervøs og ødelegger helheten. Hadde tenkt at skarpsplanet skulle skulle ligge på de tre som ligger på linje. Bommet også der. men dette ble dagens beste og mitt bidrag selv om jeg ikke er fornøyd. Foreløpige favoritter er Barna, gården og dagens 7. Veldig bra jobba! Takker for kommentar. 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 8.august; å få til et blomsterbilde som er lit "down" i uttrykket, er ikke verst! Liker! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 (endret) 9.august. Ugress Canon 5d MkII med EF 85mm 1.8: 32mm mellomring. 1/250s, F5.6 og Iso800 IMG_2337.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Liten tid til foto i dag også - så da ble litt macro med mellomringer. Var usikker på valget idag så legger ved en annen bra i spoiler. IMG_2340.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Takk til smort1 for hyggelig kommentar. Endret 9. august 2013 av BjørnÅgeS Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Liker 9.august.. Fin kontrast mellom blomsten og bakgrunnen, både i farger og teksturer. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Du valgte absolutt rett bilde. Det alternative bildet med tistelen føles for rotete, med fokus som synes å ligge på på en blomst som vender seg bort fra oss. Tilbake til hovedbildet så er jeg faktisk overrasket over hvor god dybde du får med mellomringer og en ikke altfor liten blender. Jeg håper på noen dager med rolig "luft" så jeg får testet mellomringene igjen, Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 10.august. Test av pinpoint fokus Panasonic GX1 med Sigma 30mm ved F2.8 iso 160 og 1/400s Fant ut at det var en funksjon som het pinpoint fokus som forstørret opp og sjekket fokus. Det virket overaskene bra. Synes GX1 yter bra i de fleste situasjoner - og jeg merker at jeg bruker 5D mindre og mindre. Det eneste jeg savner er viewfinder Bildet er ikke noe å skryte av - kun etter litt testing med AF peak. P1010284.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Takk til poljen og HelenaN for oppmuntrende kommentarer. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 11.august: Kongen av campingplassen P1010328.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr GX1 med sigma 30mm f4, 1/400s og iso 160 Hunden vår Felix. (Gråkort Schnauser) Var også innom vegmuseet idag men hadde ingen spesielt gode bilder. Tok en rask aged photo i LR på noen gamle lastebiler som jeg legger i spoiler. P1010303.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Fint hundebilde det der Ikke alltid lett å se hva de schnauzerne ser på Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Flotte blomsterbilder. Og som Lady HelenaN så syntes jeg ugressbildet var interessant. Noe mer enn bare en pen blomst, her har du en hel scene som gjør bildet spennende Jeg vil også trekke frem stigebildet. Jeg er selv litt sent ute med husmalingen, og dette bildet forteller meg at jeg bør pelle meg ut av festen og begynne å male. Den dårlige samvittigheten til tross, det var et flott bilde. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Du har gjort et flott arbeid her: 7 august: du har klart å lage et interesant bilde av noe som ikke er spesielt spennende, jeg vil helst si kjedelig. (jeg hater å male) fin DoF og flotte linjer og farger. 9. august: Veldig fin komposisjon. Ren og pen. Fin brytning mellom den detaljrike blomsten og de rene men likevel rue overflatene. Liker kombinasjonen farge vs grått. Nesten som du har brukt selektiv farge. Veldig fint at du har plassert blomsten i et av brennpunktene. 10. august: fine farger :-) 11. august: Flott hund. Liker detaljene i pelsen. Flott eksponert. Spennende at han ser bort på landskapet. Fine linjer i treet, men også båndet som leder inn i bildet mot hunden. Et vakkert bilde. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Stilig hvordan blomstene står i en halvsirkel 8 august. Fint bilde av hunden i dag. Godt fanget hvordan han koser seg og kikker utover. Lenke til kommentar
webjorns Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Blomsterbildet fra 8. august er veldig bra! Originalt motiv og ikke "bare macro av en pen blomst med mye farger". Bra! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 12.august: Bits and Bosch Regnfullt vær fikk meg til å leke inne. 5D mk2 med 85mm 1.8 og fullt sett med mellomringer. IMG_2363.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 0,8s, F2.8 og ISO100 Takker for alle hyggelige og konstruktive tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 "Kongen av campingplassen" ble flott! Godt komponert og fint perspektiv, stemning og farger. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 13.april. Totenlandskap i regn GX1 med 30mm sigma, 1/60s, f4 iso 250 P1010329.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Ble bare tid til litt enkelt landskap i dag. (Gjennom bilvindu som kan ses ). Bildet gir vel en stemning av høst i anmarsj. "Kongen av campingplassen" ble flott! Godt komponert og fint perspektiv, stemning og farger. Takk for kommentaren Lenke til kommentar
Thebon Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Kongen av campingplassen var flott.Skarpt med en fin komposisjon Bits and boch var stilig også, hadde kanskje blitt enda bedre med focus stacking? Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Fint portrett av schnauseren, du ser jo at den har full kontroll. Synes Bits & Bosch gjorde seg godt uten å få med mer av bitsen, likte godt den duse overgangen mot spissen. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 14.august : Dobbel flare GX1 med Sigma 30mm på 1/320s, f16 og og iso 160 Sigma 30 mm har tydeligvis ikke sin styrke i sterkt motlys. P1010335.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Takk til JorunT og Thebon for tilbakemeldinger på bildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå