BjørnÅgeS Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Augustfest 2013 - BjørnÅgeS - Fastoptikk Bruker: BjørnÅgeS Deltagernivå: Kandidat Tema: fastoptikk. Utstyr :Canon 5d mkII med 40mm, 50mm 1.8, 85mm 1.8 og Panasonic GX-1 med 14mm 2.5 og Sigma 30mm 2.8. Prøver meg igjen med en ny fest. Skal gjennomføre denne bedre enn junifesten, som ble meget amputert pga ferieforberedelser og jobb. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 1.august: Jeg gikk en tur på stien Panasoniv GX-1 med Sigma 30mm 2.8 Exif 1/60s, F4 og Iso640. P1010255.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Ble noen bilder ved hundens tur. Litt lite tid til foto pga av beising av hus. (Spoiler) P1010252.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Høydeformatet stod seg godt her! Friske farger! Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Det er fin dybde og fine farger. Lyset er heller ikke verst. Fint gjennomført, men bilde sier meg veldig lite. Akkurat som noe mangler. Hadde du hatt med hunden eller noe annet så tror jeg det hadde tilført bildet noe ekstra som hadde gitt det et løft. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 2.august: Stakkars edderkopp. Mistet et bein og angrepet av midd. 5D mk2 med 50mm 1.8 og mellomringer: 1/500sek, F16, Iso 1600. IMG_2305.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Takker for kommentarer på gårsdagens bidrag. Enig at det ble litt tomt forann. Men hvor interessent er en hunderumpe Prøvde å gjenskape stemningen i skogen. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 3.august: Fisketur i gråvær. (Brummundal) Ungene må lære seg å fiske. Fikk ingenting, men moro å prøve Exif. Panasonic GX-1 med Sigma 30mm 2.8, 1/640s, F2.8 og Iso 160 3august_Fisketur i gråvær (1 of 1).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 4.August: På tur langs Nitelva (Lillestrøm) Exif: Panasonic GX-1 med Sigma 30mm 2.8, 1/400s, F13 og160 4august_På tur langs Nitelva (1 of 1).jpg by Bjorn Age Sather, on Flick'r SIgma 30mm er jeg godt fornøyd med - mye fotoglede for en rimelig penge. Lite tid til foto denne helgen, men har trykket på utløseren noen ganger. Jobb igjen i morgen så vi får hvordan festen utvikler seg. Skal bli flinkere til å lese og kommentere andre tråder. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) SIgma 30mm er jeg godt fornøyd med - mye fotoglede for en rimelig penge. Det er jeg helt enig i. Jeg har også 60mmen. Den kan anbefales. Liker godt bildet av den uheldige edderkoppen. Endret 4. august 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 5. august 2013 Forfatter Del Skrevet 5. august 2013 5.august : Snart klart for innhøsting. Ble ikke helt som jeg hadde forestilt meg - men det ble da et bidrag GX1 med 30mm sigma. F4, 1/320s og iso 160 P1010273.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Stakkars edderkopp, låghalt og angrepet av midd! Artig bilde. Lenke til kommentar
webjorns Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Artig bilde av edderkoppen, som flere har påpekt allerede. Liker også godt fargene i 5. august, det går godt sammen. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 5. august ble pent, synes jeg! Fin stemning og farger, og fokus på kornet funker ganske bra. Siden bygningen er dominerende går blikket direkt dit og da er det litt forstyrrende at den ikke er i fokus. Kanskje hadde det värt bedre med et litt lavere perspektiv, så at man så bygningen gjennom kornet? 2. august er et intressant (men ekkelt ) bilde. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Jeg er enig med HelenaN; 5. august er pent. Jeg er ikke så plaget av bondegården er ute av fokus; men jeg synes at bildet har litt mye magenta-stikk; tror det kunne fungert å endre hvitbalansen noe. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 6. august 2013 Forfatter Del Skrevet 6. august 2013 6.august: Krysantemum.(tror jeg) Canon 5d MkII med 40mm 2.8 1/640s, f4 og iso800 IMG_2309.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Jeg er ikke så plaget av bondegården er ute av fokus; men jeg synes at bildet har litt mye magenta-stikk; tror det kunne fungert å endre hvitbalansen noe. Ser at det er et ørlite magentastikk takk for at du ser det. 5. august ble pent, synes jeg! Fin stemning og farger, og fokus på kornet funker ganske bra. Siden bygningen er dominerende går blikket direkt dit og da er det litt forstyrrende at den ikke er i fokus. Kanskje hadde det värt bedre med et litt lavere perspektiv, så at man så bygningen gjennom kornet? 2. august er et intressant (men ekkelt ) bilde. Prøvde med lavere perspektiv men kornet var såpass tett, at jeg ikke fikk med låven. (synes den er en del av bakgrunnen.) Takker for kommentarer på bildene. Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Jeg istemmer med verden forøvrig, og trekker frem 5 august som et flott bidrag. Og siden jeg er glad i blomster (på bilder, ikke som pynt) så syntes jeg krysantemumen (vet ikke jeg heller ) var flott den også Lenke til kommentar
Thebon Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Liker bilde 5! Liker at hveten er i fokus,man forventer nesten en gård/fjøs i sammenhengen og det gjør ingenting at det ikke er i fokus. Blomstertbildet er også fargerikt og fint Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Friske farge og fine teksturer i 6. august! Tror det er Hortensia, men Randi vet sikkert. Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Likte godt bilde 3 og 5 jeg Nydelige farger. Tror jeg må rundt på gårdene her i bygda og ta bilder av korn nå Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Bildet fra dag 6 er en hagehortensia (Hydrangea macrophylla) Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 2. av edderkoppen var styggpent! 6. av Hortensiaen, en skikkelig fargeklatt! Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg synes at 5. august er i særklasse det beste bildet ditt til nå. Veldig fin DoF. Flotte detaljer og fint lys på "Kornåkeren" i forgrunnen. Veldig riktig komposisjon og kameravinkling. Kunne tenkt meg litt mer luft til høyre for huset, ellers et veldig bra bilde. Flott du har fått med fargeinfo i himmelen, lett for at den hadde blitt utbrent. Bilde 3: Fisketur var et koselig bilde. Gir barndomsminner det der. Fin balanse og god eksponering. Fin dybde. Bilde 6: Fine sterke farger og fin dybde. Flott lys. Litt rotete komposisjon ødelegger helhetsinntrykket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå