Gå til innhold

Singlet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker singlet. Er jeg harry da? :O

Jaja.. Sålenge kjærringa syns det er nice, er det ikke så farlig :D

 

Nope! Bruk det du liker å bruke, ingen som har noen rett til å kritisere valget.

 

Generelt:

Passerte en mann i strømper, miniskjørt og en tynn topp på kjøpesenteret, mens han prøvde matchende sko.

 

Selv om det var uvant for meg, respekterer jeg han mer enn de som ikke tør gjøre det de føler passer dem best.

Hvorfor skal man måtte leve livet sitt i skjul, av frykt for samfunnets (les saueflokkens) mentalitet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal man måtte leve livet sitt i skjul, av frykt for samfunnets (les saueflokkens) mentalitet?

 

Den der fikk meg til å tenke litt. Men kom frem til at det samme jo da må gjelde for hvilke som helst plagg. En trenger ikke gå med dress på jobb om man har en slik jobb at det er standard. Man trenger ikke pynte seg til julebord. Strengt tatt trenger man ikke engang unngå å gå med skitne og fillete klær.

 

Men det er én ting som får oss til å følge disse "kodene" - det er konsekvensene av å bryte dem.

 

Det blir det samme med "singlet til menn". Man kan godt gjøre det. Man bryter ingen som helst moralsk regel. Det er opp til hver enkelt. Men hvis kulturen tilsier at det er harry, så må man jo da regne med å bli stemplet som harry. Det er ganske uskyldig å få harry-stempelet, men hvis du drar dette litt lengre vil det oppstå større konsekvenser. Møter man til arbeid i jogebukse på et sted der alle går i dress, kan det medføre reaksjoner. Man trenger ikke like det, men det er sånn det er. :)

Lenke til kommentar

Nope! Bruk det du liker å bruke, ingen som har noen rett til å kritisere valget.

 

Generelt:

Passerte en mann i strømper, miniskjørt og en tynn topp på kjøpesenteret, mens han prøvde matchende sko.

 

Selv om det var uvant for meg, respekterer jeg han mer enn de som ikke tør gjøre det de føler passer dem best.

Hvorfor skal man måtte leve livet sitt i skjul, av frykt for samfunnets (les saueflokkens) mentalitet?

 

JA, du kan vandre rundt i rosa onepiece, men hvor jævla smart er nå det hvis du vil bli sett på som en oppegående person? Lykke til med alt sosialt.

Lenke til kommentar

JA, du kan vandre rundt i rosa onepiece, men hvor jævla smart er nå det hvis du vil bli sett på som en oppegående person? Lykke til med alt sosialt.

 

Hadde jeg møtt en som passer din beskrivelse, ville jeg personlig ikke brydd meg om antrekket, men er klar over at det ikke gjelder for alle.

 

Vil tro at den personen jeg passerte på kjøpesenteret har et godt sosialt liv, til tross for å være kledd utenom det som er vanlig.

 

Ser ingen grunn til å dømme noen, basert på hvordan klærne de bruker er sydd eller farget.

Lenke til kommentar

Den der fikk meg til å tenke litt. Men kom frem til at det samme jo da må gjelde for hvilke som helst plagg. En trenger ikke gå med dress på jobb om man har en slik jobb at det er standard. Man trenger ikke pynte seg til julebord. Strengt tatt trenger man ikke engang unngå å gå med skitne og fillete klær.

 

Men det er én ting som får oss til å følge disse "kodene" - det er konsekvensene av å bryte dem.

 

Det blir det samme med "singlet til menn". Man kan godt gjøre det. Man bryter ingen som helst moralsk regel. Det er opp til hver enkelt. Men hvis kulturen tilsier at det er harry, så må man jo da regne med å bli stemplet som harry. Det er ganske uskyldig å få harry-stempelet, men hvis du drar dette litt lengre vil det oppstå større konsekvenser. Møter man til arbeid i jogebukse på et sted der alle går i dress, kan det medføre reaksjoner. Man trenger ikke like det, men det er sånn det er. :)

 

Skiller litt på det å representere en arbeidsplass eller være i en sosial tilsteldning hvor det er normalt å kle seg finere, men det er riktig som du sier.

 

Føler nesten at folk prioriterer å kjøpe ferdig utslitte klær til høyere pris i dag :)

 

Men det er én ting som får oss til å følge disse "kodene" - det er konsekvensene av å bryte dem.

 

Og hvorfor må det være slik?

 

Hvorfor må den tenåringen som kommer fra en familie med dårlig økonomi, bli utstøtt, mobbet og mentalt ødelagt, bare fordi "kodene" sier at det skal være et ferdig utslitt mote plagg til 4000,- fremfor f.eks en flott jakke til 400,-?

 

Det er meningsløst i mine øyne.

Lenke til kommentar

Hvorfor må den tenåringen som kommer fra en familie med dårlig økonomi, bli utstøtt, mobbet og mentalt ødelagt, bare fordi "kodene" sier at det skal være et ferdig utslitt mote plagg til 4000,- fremfor f.eks en flott jakke til 400,-?

 

Det er meningsløst i mine øyne.

 

Det tror jeg 99,9% av voksne mennesker er enige med deg i... :wee:

 

Men det hadde sikkert gått an å gjøre mer med det.

Lenke til kommentar

Men det hadde sikkert gått an å gjøre mer med det.

 

Tørre å ta et steg til siden og si meningen sin, i stedet for å tie i redsel for å bli det nye målet.

Akseptere og respektere andres meninger, i stedet for å true sine egne på dem.

 

Og som du nevnte tidligere, ja, det følger i dag store konsekvenser med dette for enkeltindividet, men når mange nok tar dette steget mener jeg vi vil få et betraktelig bedre samfunn.

 

Spørsmålet er vel om dette noen gang vil skje...

Lenke til kommentar

Tørre å ta et steg til siden og si meningen sin, i stedet for å tie i redsel for å bli det nye målet.

Akseptere og respektere andres meninger, i stedet for å true sine egne på dem.

 

Og som du nevnte tidligere, ja, det følger i dag store konsekvenser med dette for enkeltindividet, men når mange nok tar dette steget mener jeg vi vil få et betraktelig bedre samfunn.

 

Spørsmålet er vel om dette noen gang vil skje...

 

Jeg tror ikke det hjelper å kle seg mest mulig "avvikende"/"fargerikt", igrunn. Jeg tror det er holdningsskapning blant sine unger det er snakk om. De voksne må skjerpe seg, innta de riktige holdningene, og overføre de til sine barn.

 

Jeg ser ikke helt hvorfor "merkelig klesførsel" har noe med det å ta avstand fra motepress, egentlig. :)

Lenke til kommentar

Riktig.

 

Det jeg ville frem til var at uansett hvordan en person liker å kle seg, er det ingen som har rett til å rakke ned på denne.

En bør derimot være fornuftig nok til å akseptere personens valg uten å prøve å plassere denne i en gapestokk for å fremme eller tvinge frem sitt eget synspunkt.

 

Mao, bruk de klærne som man føler man har lyst til å bruke, dress, singlet, rosa onepiece, miniskjørt eller annet.

 

De som føler de har problemer med dette bør trene mer på forståelse, respekt og toleranse for andres ønsker.

Motepress er vel bare en liten bit av det totale bildet, og tror ikke valg av klær generelt er å velge for eller mot dette presset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...