malin1 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Hei! Beklager om dette er blitt sport om før, jeg er ny her så har ikke fått med meg noe. Men jeg lurer på hvordan man skal gå frem om man har lyst til å jobbe i resepsjon på en oljeplattform? Begynner på VG2 Salg og sikkerhet nå, og står som nr 2 på ventelisten til reiseliv. Hva slags kurs og utdanning må man ha for å kunne jobbe som det? Og er det noen som vet hva årslønna ca er? Noe annet jeg bør vite? Takk for eventuelle svar! Endret 30. juli 2013 av malin1 Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Resepsjon på oljeplatform var nytt for meg, trodde de hadde "resepsjon" på land, dvs ett callsenter og brevhåndtering. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Regner med det ikke er så mye besøk i en slik resepsjon.. svar: Jeg vet ikke. Lenke til kommentar
malin1 Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Resepsjon på oljeplatform var nytt for meg, trodde de hadde "resepsjon" på land, dvs ett callsenter og brevhåndtering. Hehe, åja! Hørte det bare fra en venninne, da tok vi nok feil da Takk for svar! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Om slike jobber i det hele tatt finnes, så må man nok regne med utrolig stor konkurranse om å få disse jobbene. Det er ingen hemmelighet at jobb på oljeplattformer er attraktivt disse dager, så de med mye arbeidserfaring og/eller utdanning blir prioritert. Lenke til kommentar
alfred2244 Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Er lederen for forpleining som driver med dette hovudsaklig, det er ikke noe man utdanner seg men en stilling man får tildelt dersom man bemerker seg innenfor forpleiningyrket offshore. Fx kokk eller renholder. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Hva gjør denne resepsjonisten da? Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Ofte er det en tilleggsjobb som nevnt over, fylt av noen i en annen stilling. Rigger jeg har vært på kan det være radiomann, eller medicen f.eks. De har ansvaret for sengeplasser og å koordinere helikopterplasser inn og ut av riggen. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Hvis det er delt stilling så er det vel snakk om mindre rigger. På større faste installasjoner, komplekser eller boligrigger så er det etter min erfaring en egen stilling da større plattformen mest sannsynlig har mer trafikk mtp personell. Fra gammelt av heter det vel gjerne stillingen "gnist" Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Hvis du skulle finne ut at det finnes ingen/få resepsjonister på oljeplattformene så kan jeg iallefall informere deg om at de som regel har folk døgnet rundt til å f.eks. sende ut værvarsling (pga helikoptertrafikken) til faste intervaller. Om de faktisk har AFIS-utdanning eller ikke aner jeg ikke, men jeg er rimelig sikker på at du iallefall ikke trenger full flygelederutdanning for å sitte der og sende flightplaner og værvarslinger (METAR/TAF). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå