Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal jeg si/gjøre?


Anbefalte innlegg

Skal prøve å fatte meg så kort som mulig.

 

For en 4-5mnd siden var jeg sammen med ei jente, det varte ikke lenge enn ca. 2-3mnd. Nå har det seg slik at en god kamerat og hun ble gode venner. Jeg ble etterhvert litt skeptisk, de ble liksom litt for nær. Snakket med begge to om dette, og ble fortalt at det ikke var noen grunn til å være skeptisk.

 

Men ikke lengre enn litt under 1mnd senere slo hun opp. Det fungerte ikke, greit nok det. Men hun og kompisen min hadde fortsatt veldig god kontakt. På dette tidspunkt sa jeg til kompisen min at jeg var lite komfortabel med at han og hun ble enda bedre venner. Siden det kunne gå utover vennskapet vårt, da jeg helst ikke ville ha noe med henne å gjøre lengre. Av den enkle grunn at jeg rakk å bli veldig forelsket i henne, og ville komme meg over henne. Alt i orden fikk jeg høre, nada problemo.

 

2 uker senere, og de var sammen. Prøvde først å bare godta det, men funka dårlig. Orka ikke late som ting var greit. Følte det var jævlig dårlig gjort av begge to. Og bestemte meg for å kutte all kontakt. And so i did. Har faktisk ikke startet en eneste samtale med noen av dem. De har prøvd å starte noen samtaler, for å bli venn med meg igjen. Da det viste seg at alle vennen mine (som også var venner med min kompis og igjen utgjorde hele vennegjengen hans) støttet min beslutning om å kutte kontakten. Begge de to mistet derfor en haug venner.

 

Disse forsøkene på å få min tilgivelse har jeg bare feid vekk, jeg har lite lyst til å bli venner meg dem, og trenger dem ikke på noen måte. Høres kanskje frekk ut, men trives veldig godt akkurat som det er. De har også forsøkt og møte meg når jeg er ute på byen, men jeg har alltid vært for full til å svare på telefonen. De har også prøvd og ta kontakt med et par kompiser, men som sagt, de støtter meg og velger derfor å holde seg til meg. Ikke fordi jeg ber dem om det, men det er det de vil. Bare for å ha det klart.

 

Så, til idag, jeg fikk en melding av hun jeg var sammen med, med spørsmål om vi kunne snakke litt sammen. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. Ser liksom ikke helt poenget med det, da jeg egentlig ikke har noen interesse av å være venner med dem lengre. Vil ikke være frekk, men vil prøve å si til de at det ikke kommer til å skje, aldri, eller, ikke enda hvertfall.

 

Noen som vet hva jeg burde svare? Burde jeg i det heletatt snakke med dem? Og er jeg bare dum å sær som ikke vil være venner med de? Mine venner sier at jeg ikke er dum, og at det var rett, da kompisen min fucket opp in the first place ved å bli sammen med hun. Men vil gjerne ha andres meninger.

 

Spør om jeg har skrevet noe uklart, små trøtt etter overtid på jobb!

 

Anonym poster: eaa204f865f7def92c5b80cbb9c004ef

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg hadde gjort akkurat det samme. Og etter såpass mye mas hadde eg bedt de stille råtne i hælvete. Det fine med smarttelefoner er at du kan blokkere noen kontakter :)

 

Så jeg er altså ikke dum og sær da! Men lurer fortsatt på hva jeg skal svare? Burde jeg bare ignorere meldingen. Vil ikke fremstå som feig, så burde svare noe. Men vil helst ha slutt på dette maset, de må tydeligvis ha det inn med t-skje. Så hva burde jeg svare i retur? Har som nevnt ikke lyst til å parate med noen av dem, har ikke noe mer å si til de. Er på det stadiet at om jeg tilfeldigvis møter dem ute en gang, ønsker jeg ikke si hei.

 

EDIT: Glemte seff anonym da...

Endret av steketermometer
Lenke til kommentar

Jeg synes du har gjort det riktige. Ettersom flesteparten av kompisene dine støtter deg så er jo det et veldig godt tegn i seg selv. Du er på ingen måte nødt til å bruke noe av tiden din på hu dama sånn jeg ser det, med mindre du føler at du fortjener en ordentlig unnskyldning face2face eller en forklaring eller noe. :)

 

Forklaring og unnskyldning har jeg fått i massevis. "Sånn er kjærligheten, og det funket ikke" er det jeg har fått høre. Har også prøvd å få meg til å kun tilgi kameraten min, noe jeg så klart ikke har lyst til. Er helt over hun, og trenger virkelig ikke noe fra hun. Men burde jeg da bare svare noe slikt som: Nei, ønsker ikke prate. Det er ingen ting å prate om, eller noe slikt?

 

- TS Anonym poster: eaa204f865f7def92c5b80cbb9c004ef

Lenke til kommentar

Kanskje du bare skal godta at du ikke har noe eierskap over ei dame du ikke er sammen med, så du kan slutte å være nedfor?

 

Javel? Sier jo jeg er over hu og ikke vil ha noe med noen av dem å gjøre. Hvordan er det å ha eierskap over noen som helst? Skjønner ikke helt hva du vil frem til nå.

 

- TS Anonym poster: eaa204f865f7def92c5b80cbb9c004ef

Lenke til kommentar

Så jeg er altså ikke dum og sær da! Men lurer fortsatt på hva jeg skal svare? Burde jeg bare ignorere meldingen. Vil ikke fremstå som feig, så burde svare noe.

 

Eg ville sagt at "eg har ikkje noe fint å si til deg, og da er det like greit det ikkje blir sagt noe i det hele tatt."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en lignende situasjon der en "kamerat" parata masse dritt om meg til eksen min i ei tid der det var ganske dårlig mellom meg og hu allerede. Noe som resulterte i at det ble slutt. Et par uker senere så jeg denne "kameraten" prøve seg på hu på en fest. Dette var ikke aktuelt ifra hennes side uansett, men han prøvde likevel hardt.

 

Dette resulterte at jeg gav han en runde med god gammeldags juling ute der. Innså også at dama ikke var no å spare på når hu har lettere for å tro på alle andre enn meg. Jeg og denne kameraten er nå gode venner igjen, men er fortsatt litt forsiktig med hva jeg forteller til han. Dama har jeg hatt veldig lite kontakt med etter dette, noe jeg egentlig ikke angrer på.

Everything_went_better_than_expected.png

 

Kanskje du skulle prøve noe lignende?.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er det ikke kjipt for kameraten din, som har mistet alle vennene sine?

Ar aldri vært i din posisjon, men tenker at fungerte det ikke, så fungerte det bare ikke?

Lenke til kommentar

Javel? Sier jo jeg er over hu og ikke vil ha noe med noen av dem å gjøre. Hvordan er det å ha eierskap over noen som helst? Skjønner ikke helt hva du vil frem til nå.

 

- TS Anonym poster: eaa204f865f7def92c5b80cbb9c004ef

 

Du er enig i at forholdet ikke fungerte, men vil ikke at kompisen din skal ha kontakt med dama og snakker ikke med dem lenger på grunn av at de ble sammen. Det tyder på at du mener at du har noen som helst rett til å avgjøre hvem som får ha kontakt med ekskjæresten din.

 

Hvis saken er at du ikke vil snakke med dem, så er jeg enig med dem over. Bare si at du ikke har lyst til å prate og ikke tenk mer på det. Det er greit. Man trenger ingen god grunn for ikke å ønske kontakt med noen.

Lenke til kommentar

Du er enig i at forholdet ikke fungerte, men vil ikke at kompisen din skal ha kontakt med dama og snakker ikke med dem lenger på grunn av at de ble sammen. Det tyder på at du mener at du har noen som helst rett til å avgjøre hvem som får ha kontakt med ekskjæresten din.

 

Hvis saken er at du ikke vil snakke med dem, så er jeg enig med dem over. Bare si at du ikke har lyst til å prate og ikke tenk mer på det. Det er greit. Man trenger ingen god grunn for ikke å ønske kontakt med noen.

 

De får gjøre som de vil, jeg stopper ingen av dem. Men da kan de heller ikke forvente at jeg vil være deres venn (noe det virker som de gjør nå). Men jeg skjønner hva du sier, og er enig i det. Men når jeg allerede hadde uttrykt at jeg ikke var komfortabel med at de ble sammen, og samtidig ha han som venn.

 

- TS Anonym poster: eaa204f865f7def92c5b80cbb9c004ef

Lenke til kommentar

Om du føler du svare, men ikke vil ha videre kontakt med noen av de - så er det bare å si det som det er, enkelt og greit. Du er ikke interessert i å prate, hverken nå eller i morgen. Om du vil ha kontakt med de, så får det skje når du ønsker det, i mellomtiden vil du ikke ha noe som helst med de å gjøre. Det enkle er ofte det beste, som Rema 1000 så fint sier.

Lenke til kommentar

Høres ut som kompisen din har glemt kompisregel nummer 1; bros before hoes. Hadde gjort akkurat det samme som deg, å bli sammen med eksen til en kompis er uaktuelt.

 

Særlig siden det kanskje lå litt i gjære mens dere fremdeles var sammen, det er hvertfall no bueno.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...