Gå til innhold

Hva slags kort er dette???

Penetrator

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Pc for et år siden med et ATI Rage 128 kort.

Det har S-vid out og comp out.

Står R128 68101 på kortet.

Finner ikke et kort som ser likt ut som dette på ATIs site.

Er det 32 Mb minne for eksempel? Er S-vid = Tv-ut??

Hvem har lyst til å hjelpe meg??

Hva er dette kortet verdt? Hva er best av dette og Voodo3 3000 AGP?

http://search.ati.com/NASearch.asp?Catalog...New&Query=68101

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er at da jeg kjøpte Pcèn spurte jeg om jeg trengte grafikkort, og fikk ja som svar! Dermed ble dette 32mb ATI kortet som fulgte med avinstallert og et Voodoo3 3000 AGP installert(1395.-) + 200.- i installasjonskostnader for kortet.

Hehe, hvis det stemmer at ATI kortet altså er bedre og jeg har hatt det liggende i skapet et år nå, samt hostet opp 1600.- for et dårligre kort, samtidig som jeg la igjen ca 20000.- i butikken, så har jeg dårlig tid! Butikken stenger kl 2000.

(Elkjop Sandvika!) :evil:

Lenke til kommentar

Vel, voodoo3 kortet er nok et til dels mye kraftigere kort enn ATI'en. Jeg husker selv ytelsesmålingene fra den tiden disse var mest aktuelle, og hadde sjøl et voodoo3 3000. Minne betyr nemlig ikke alt her i verden. Minuset var selvsagt at voodoo kortet måtte som regel kjøre i 16bits modus på grunn av begrensningene i minne.

En anbefaling: Kjøp aldri skjermkort eller liknende tilleggsutstyr på Elkjøp! Som nevnt her tidliger, det er både utrangert og overpriset. Prisene på hele pc'er og slikt synes derimot konkurranseverdige.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-17 00:41, Leffie skrev:

Vel, voodoo3 kortet er nok et til dels mye kraftigere kort enn ATI'en. Jeg husker selv ytelsesmålingene fra den tiden disse var mest aktuelle, og hadde sjøl et voodoo3 3000. Minne betyr nemlig ikke alt her i verden. Minuset var selvsagt at voodoo kortet måtte som regel kjøre i 16bits modus på grunn av begrensningene i minne.

til dels riktig, men det var ikke minnebegrensninger som førte til at alle applikasjoner måtte kjøres i 16bit... voodoo3 brikken hadde ikke støtte for 32bits farger i hardware, dette var også en av grunnene til at mange kjøpte ati rage fury på denne tiden... 3dfx fortalte at den visuelle forskjellen mellom 32bits og 16bits delt på ytelse, alt i alt ikke var verdt det.... andre grafikk produsenter brukte støtte for 32bits farger som god markedsføring for å stjele markedsandel fra den store 3dfx... en av disse var nvidia... og vi vet vel alle slutten av historien :smile: ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...