Gå til innhold

Augustfest 2013 - Rowdy - På beina igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den var flott - så den på Flickr.

Takk, Randi!

 

 

Tok et par bilder på vei hjem fra fysioterapeuten. Ikke bilde rett på, men ihvertfall bakgata til Aas bryggeri. Har ikke sett den vinkelen ute på nett.

 

Bilde 17 - 28 August: En fredelig dag

 

9616651920_d9c444f9cc_z.jpg
Noe crop, og høylys/ skyggejustering.

Canon EOS 60D
Shutter Speed 1/250 s
F-Number f/5.6
ISO 100
Focal Length 23 mm
Lens Model EF-S17-55mm f/2.8 IS USM
Date/Time Original 28.08.2013 17:01:28
Lenke til kommentar

Utrolig folketomt ja - fin vinkling og interessant lysning i svingen. (Jeg brukte også min Canon (50D) i dag - men har så problemer med de to batteriene mine, de går ut så fort, vært slik det siste året, rart. Dyre er de også...men kameraet kan ikke være med på foto-treff når det oppfører seg slik.)

Lenke til kommentar

Utrolig folketomt ja - fin vinkling og interessant lysning i svingen. (Jeg brukte også min Canon (50D) i dag - men har så problemer med de to batteriene mine, de går ut så fort, vært slik det siste året, rart. Dyre er de også...men kameraet kan ikke være med på foto-treff når det oppfører seg slik.)

Dette er en gate som det er lite liv i ja. Akkurat da jeg tok bildet var vel de fleste ferdig med å komme seg hjem, men det var veldig folksomt bakover. Holdt på å ta med et bilde ved Japan Photo, men det ble for mange mennesker igjen. Er ganske pingle der, og så er det jo regler å følge.

 

Jeg har ikke prøvd et lite systemkamera, men tenker det kan være behagelig med 50d`en i blant.

Har kjøpt tre reservebatterier på Ebay. Halv kapasitet, men rundt 70kr stykket. Synes det er dyrt med originalbatteri ja.

Lenke til kommentar

En fredelig dag så virkelig fredelig ut.

Herr Fleksnes ble bisatt i dag, og som gammel fan så måtte jeg klikke meg inn på youtube og se en episode fra livet hans. Episoden heter bare vi to og handlet om at han og Modern var de eneste som var igjen i verden. Resten var forsvunnet.

Dette bildet minnet meg veldig om den episoden, noe som i min verden er et knakende godt kompliment :)

 

Høsten er på vei var også en fascinerende komposisjon. Natur møter teknologi, farge møter misfarge og med en god dybdeskarphet. At det signaliserer slutten på sommeren har og sin virkning.

Her burde jeg også dratt en eplemost vits, men jeg har nok dratt de vitsene langt nok :)

Lenke til kommentar

Bilde 18 - 29 August: Høsten er på vei

 

9620939289_c8320e4aab_z.jpg

Canon EOS 60D
Shutter Speed 1/30 s
F-Number f/5.6
ISO 100
Focal Length 35 mm
Lens Model EF-S17-55mm f/2.8 IS USM
Date/Time Original 29.08.2013 17:40:48

 

 

Det var lekkert.. døde skinner og et fresh grønt blad.. spennende sammensetning ..

Lenke til kommentar

Høsten er på vei ja, her oppe begynner trærne bli gule.

 

Jeg liker veldig godt Bilde 17 - 28 August: En fredelig dag, uten at jeg helt kan sette ord på hvorfor.

Det var en fin kommentar, egentlig. Takk!

 

Tenker det er flott oppe hos deg nå.

 

En fredelig dag så virkelig fredelig ut.

Herr Fleksnes ble bisatt i dag, og som gammel fan så måtte jeg klikke meg inn på youtube og se en episode fra livet hans. Episoden heter bare vi to og handlet om at han og Modern var de eneste som var igjen i verden. Resten var forsvunnet.

Dette bildet minnet meg veldig om den episoden, noe som i min verden er et knakende godt kompliment :)

 

Høsten er på vei var også en fascinerende komposisjon. Natur møter teknologi, farge møter misfarge og med en god dybdeskarphet. At det signaliserer slutten på sommeren har og sin virkning.

Her burde jeg også dratt en eplemost vits, men jeg har nok dratt de vitsene langt nok :)

Trist at han ble borte. Som mange andre kjente, store personligheter. Kommer det nye på den samme måten :hmm:

 

Fin kommentar! Takk. Har ikke sett episoden, men det må jeg gjøre. Er litt 70-talls preg over den gaten. Etter det jeg tror da, siden jeg ikke har opplevd det i virkeligheten.

Artig å få så fin tolkning på bildene.

Bare å komme med eplemostvitser her i gården. Ett eller annet sted i bygget til høyre i bilde 17 produseres det jo. Dog uten kullsyre.

 

Det var lekkert.. døde skinner og et fresh grønt blad.. spennende sammensetning ..

Takker så mye, Akre!

Lenke til kommentar

Nå blir det bare kaldt og bedritent fremover, men bildet ditt var utrolig flott! Kul vinkel og komposisjon.

Ja, snart slutt på denne flotte sommeren. Vi får kose oss med det høsten byr på, og håpe på en snau vinter. Tusen takk for super kommentar!

 

Henger meg på her. Høsten er på vei ble utrolig pent. Fin diagonal i komposisjonen. Meget bra :thumbs:

Takker så mye for hyggelig kommentar, BjørnÅge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...