Gå til innhold

Normalzoom til Canon 550D

Anbefalte innlegg

Hei, jeg planlegger nytt kjøp av objektiv til Canon 550D.

Jeg har fra før av en Canon 17-85mm som jeg er meget fornøgd med med tanke på brennvidden, og gikk kjøpte nylig Sigma 10-20mm. Nå vil jeg oppgradere normalzoomen min og vil ha noe som er skarpt, rask fokus og med bildestabilisator fra rundt 20mm og opp mot 100mm.

Jeg har sett mye på Canon 24-105mm F4 IS USM og ser at denne er god på cropkamera. Finnes der alternativer til prisen rundt 5000 kroner som gir mye for pengene? Vil kjøpe brukt.

Flytter til england til høsten, er det bedre å kjøpe der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg planlegger nytt kjøp av objektiv til Canon 550D.

Jeg har fra før av en Canon 17-85mm som jeg er meget fornøgd med med tanke på brennvidden, og gikk kjøpte nylig Sigma 10-20mm. Nå vil jeg oppgradere normalzoomen min og vil ha noe som er skarpt, rask fokus og med bildestabilisator fra rundt 20mm og opp mot 100mm.

Jeg har sett mye på Canon 24-105mm F4 IS USM og ser at denne er god på cropkamera. Finnes der alternativer til prisen rundt 5000 kroner som gir mye for pengene? Vil kjøpe brukt.

Flytter til england til høsten, er det bedre å kjøpe der?

24-105 kan bli litt trang i den vide enden på crop men i og med at du er "dekt" opp til 20 mm kan det vel gå. brukte selv denne på crop tidligere og syntes jeg fikk litt lite i den vide enden, ble også litt lei av å skfte objektiv når jeg ville ned mot 15mm. Gode alternativer er canons 17-55 f/2.8, canons 15-85 eller den nyeste sigma 17-70 f/2.8-4

Det er ikke billigere å kjøpe i england

Endret av Nelson09
Lenke til kommentar

Det eneste du kommer til å savne er å kunne zoome helt ut for å ta bilde av en gruppe mennesker på nært hold. I de tilfellene må du skifte til vidvinkelzoomen. Men bortsett fra det er det er 24-105 et veldig godt objektiv som alle skryter av, og så er du i tillegg godt dekket om du vil ha fullformat seinere. Så det er trygt å kjøpe. Jeg vil anbefale deg å legge inn et prisvarsel på prisguide.no, det hender at det dukker opp tilbud innemellom, og da er det greitt å bli varslet. Alle L-objektiver har internasjonal garanti, så de kan godt kjøpes i England, men det er slett ikke sikkert du får bedre pris enn her hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...