mactiss Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Hei, Har lenge hatt lyst til å prøve mac. Spesielt etter jeg fikk meg apple tv, blir ikke bra kvalitet når jeg bruker windows pc. Dette regner jeg med fungerer strøkent via airplay. Ettersom jeg ikke har penger til å slenge 10 lapper på bordet, lurer jeg på om det er greit å kjøpe brukt? la oss si et par år gammelt, "pent brukt".... Jeg har kun hatt windows pcer fra før, og synes ofte disse kan være over middagshøyden allerede etter et 2-3 år. Antagelig pga masse støv i vifta og gammel kjølepasta, hva vet jeg..... Synes dere at mac også er slik, er det vifter på mac som lett kan rengjøres?eller sitter de slik til at det ikke kommer mye drit i den...? Er det letå å "resette" mac slik at den fremstår som fabrikkny? Jeg skal bruke pcen i all hovedsak til surfing, streame filmer, Tv2 Sumo, eventuelt Word/exel og de type programmer. Trenger med andre ord ikke noe "spillmaskin". Til min skisserte bruk, vil feks den jeg linker til gjøre jobben, eller trenger jeg feks mer ram, bedre oppløsning eller noe?http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645088 eventuelt andre anbefalninger? Setter stor pris på deres erfaringer å råd Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 tja. hvis du kunne tenkt deg en desktop utgave så har du mac mini som du får kjøpt ny fra 4.9k. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=766953 dette er den billigste inngangen til mac verden og er en grei maskin til det bruket du beskriver. Lenke til kommentar
mactiss Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Takk for forslag å svar! Tror jeg holder meg til litt mere tradisjonell laptop. Lenke til kommentar
Doge Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Hvis du skulle kjøpe brukt maskin ville jeg kjøpt ihvertfall første gen. av i5 og oppover. Du bruker ikke maskinen til noe "heavy bruk", men det er greit at maskinen kan streame filmer i full HD osv uten at den bruker all prosessorkraften. Har sett at mange selger brukte maskiner fra 6000 kr for den specsen. Bare pass på at de eldre maskinene har også svekket batterilevetiden, så det kan kanskje påløpe deg litt ekstra kostnad for å skifte det senere. Det beste er egentlig å kjøpe deg en Mac Mini hvis du ønsker å komme deg inn i Apple sitt økosystem på en billig penge Lenke til kommentar
quantum Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Er det letå å "resette" mac slik at den fremstår som fabrikkny? Jeg skal bruke pcen i all hovedsak til surfing, streame filmer, Tv2 Sumo, eventuelt Word/exel og de type programmer. Trenger med andre ord ikke noe "spillmaskin". Til min skisserte bruk, vil feks den jeg linker til gjøre jobben, eller trenger jeg feks mer ram, bedre oppløsning eller noe?http://www.komplett....aspx?sku=645088 Ja, det er lett å reinstallere os x. jeg ville vurdert 8gb ram hvis du skal ha air, siden du ikke kan oppgradere dem. det er ikke strengt tatt nødvendig til ditt bruk men ... Lenke til kommentar
mactiss Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Flott, takk for hjelp:-) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Husk å sjekke om Macen du kjøper er ny nok til å bruke AirPlay, hvis du vil bruke den med AppleTV. Min gamle Mac med Core 2 Duo-prosessor er for gammel. Lenke til kommentar
mactiss Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Takker for tips Slo til med en ny MBP 13", med lavest spec, men da kan jeg heller oppgradere med SSD og Ram senere Endret 4. august 2013 av mactiss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå