thamule Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Hei Er i Tunisia og klarte å "koke" Desire HD'en min i sola, første dagen. Reiser til Malta på torsdag og vidare til Aberdeen og kjem ikkje heim til Norge før om 3,5 veker. Det er lenge uten mobiltelefon. Spørsmålet mitt er, kan eg kjøpe Sony Xperia Z eller Samsung Galaxy S4 Active (har ikkje bestemt meg kva for ein ) langs ruta mi og 4g vil fungere i Norge, samt at eg kan endre til norsk språk? Langs ruta blir nok på ein flyplass eller i Aberdeen når eg kjem fram... Dette er eit spørsmål som ser ut til å gå igjen på diverse nettsider, men eg har ikkje helt klart å stole på dei svara eg har funne. Nokon som veit dette her med sikkerheit?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 I utgangspunktet kan du endre språket til hva du vil. På min telefon med stock android, kan jeg velge blant "en million" språk. Angående 4G, så tror jeg at hele Europa har samme 4G-frekvenser (inkludert Norge), så det burde ikke by på problemer Lenke til kommentar
thamule Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Ok, takker! Skal prøve å google litt om 4g, men tar sjangsen på at språket går fint. Eg forstår jo engelsk so det er jo egentlig ikkje noko problem, men er jo greit å ha norsk og.. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Ville ikke tatt det forgitt at den har norsk språk, selv om de vi får her i Norge ofte har godt utvalg av språk så er ikke dette alltid tilfellet i hele verden. Mange modeller er region baserte og kun tilpasset det markedet som den selges i. Ellers er det som regel mulighet for å legge inn Norsk dersom det ikke skulle være der, noen ganger enkelt andre ganger ikke fult så enkelt. 4G kan også varier selv om alt tilsier at det skal virker, jeg har kjøpt noen franske S4 f.eks som ikke får 4G i norge, selv om frekvensen er den samme. Endret 3. august 2013 av Backpfeifengesicht Lenke til kommentar
Ursa Major Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Istedet for å ta sjansen på en topp-modell, hva med å kjøpe en billigst mulig mobil for å få basis-funksjonalitet, og så heller kjøpe ny når du kommer hjem? Forhåpentligvis has SIM-kortet overlevd "kokingen"... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Norsk tastatur får du uansett, og jeg foretrekker engelsk språk. Norske oversettelser er helt på trynet til tider. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Eg prøvde ein på flyplasen i Paris, og eg kunne velge norsk språk, men mobilen var dyrare, så eg enda opp med å bestille heime og holde ut nokre veker uten telefon... Ser ikkje ut til at det er noko endeleg svar på dette spørsmålet her egentlig, så er nok litt sjangsespel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå